Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Departement van een universiteit beheren
Europese universiteit voor het toerisme
Europese universiteit voor toerisme
Multidisciplinaire universiteit
Open universiteit
Technische universiteit
Universitair departement beheren
Universitair onderwijs
Universitaire instelling
Universitaire opleiding
Universiteit
Verhouding onderwijs-industrie
Verhouding school-industrie
Verhouding universiteit-industrie
Volkshogeschool
Werkgroep Universiteit van de vrede
Zomeruniversiteit

Traduction de «Universiteit » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Europese universiteit voor het toerisme | Europese universiteit voor toerisme

European College of Tourism | European university for tourism


universiteit [ universitaire instelling | universitaire opleiding | universitair onderwijs ]

university [ polytechnic | university education | university institute | university training | universities and colleges(UNBIS) ]


open universiteit [ volkshogeschool | zomeruniversiteit ]

open university [ people's university | summer university | summer schools(UNBIS) ]




departement van een universiteit beheren | universitair departement beheren

manage university departments | manages university department | coordinate university department | manage university department


verhouding school-industrie [ verhouding onderwijs-industrie | verhouding universiteit-industrie ]

school-industry relations [ education-industry relations | university-industry relations | Research collaboration(STW) ]


Werkgroep Universiteit van de vrede

Working Party on the University for Peace


multidisciplinaire universiteit

multidisciplinary university
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
De Europese universiteiten hebben zich lange tijd gespiegeld aan enkele grote modellen, met name het ideale model van de universiteit, dat bijna twee eeuwen geleden is opgesteld door Wilhelm von Humboldt bij de hervorming van de Duitse universiteit, en waarbij onderzoek de kern uitmaakt van de activiteit van de universiteit en tevens de basis vormt voor het onderricht.

European universities have for long modelled themselves along the lines of some major models, particularly the ideal model of university envisaged nearly two centuries ago by Wilhelm von Humboldt in his reform of the German university, which sets research at the heart of university activity and indeed makes it the basis of teaching.


Een moderne universiteit beheren is een complexe aangelegenheid, die open moet staan voor professionals van buiten de louter academische traditie, op voorwaarde dat een sterk vertrouwen in het bestuur van de universiteit wordt gehandhaafd.

Managing a modern university is a complex business, and one which should be open to professionals from outside the purely academic tradition, provided that confidence in the university's management remains strong.


De bijdrage aan strategieën voor levenslang leren die van de universiteiten verwacht wordt, vergt voorts dat zij geleidelijk aan de voorwaarden voor toegang tot het onderricht bijstellen (met name door betere erkenning van vaardigheden die ook buiten de universiteit en buiten formele opleidingen zijn verworven teneinde ook mensen die niet via het hoger secundair onderwijs naar de universiteit komen, toegang te geven); dat zij zich meer openstellen voor het bedrijfsleven; dat zij de dienstverlening aan de studenten verbeteren; en dat zij hun spectrum van opleidingen diversifiëren in termen van doelgroepen, inhoud en methoden [16].

In addition, the contribution expected of universities to lifelong learning strategies leads them gradually to widen the conditions of access to this area of tuition (in particular to allow access to those not coming through the route of upper secondary education, through better recognition of skills acquired outside university and outside formal education); to open up more to industry; to improve student services; and to diversify their range of training provision in terms of target groups, content and methods [16].


Van 1976 tot 1980 was hij wetenschappelijk medewerker aan de Katholieke Universiteit Nijmegen (Radboud Universiteit) en aansluitend tot 1984 aan de Universiteit van Tilburg.

From 1976 to 1980, he lectured at Radboud University Nijmegen and subsequently, until 1984, at the University of Tilburg.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
De medische basisopleiding omvat in totaal ten minste vijf studiejaren, die eventueel ook mogen worden uitgedrukt in het daarmee overeenkomende equivalent in ECTS-studiepunten en bestaat uit ten minste 5 500 uur theoretisch en praktisch onderwijs aan een universiteit of onder toezicht van een universiteit.

Basic medical training shall comprise a total of at least five years of study, which may in addition be expressed with the equivalent ECTS credits, and shall consist of at least 5 500 hours of theoretical and practical training provided by, or under the supervision of, a university.


Op academisch vlak ben ik bestuurslid geweest van de Faculteit der Economische Wetenschappen aan de Universiteit van Barcelona, hoofd van de Faculteit Economie aan de Universiteit van de Balearen, decaan van de Faculteit der Economische Wetenschappen aan de Internationale Universiteit van Catalonië en rector van de Universiteit Abat Oliba.

In the academic sphere I have been a member of the governing board of the Economics Faculty of Barcelona University, director of the Economics Department of the University of the Balearic Islands, Dean of the Economic Science Faculty at the International University of Catalunya and rector of Abat Oliba University.


Het is een multidisciplinaire universiteit, die uit drie hoog aangeschreven universiteiten in Helsinki bestaat: de Economische Hogeschool, de Universiteit voor Kunst en Design en de Technische Universiteit.

It is a multidisciplinary university which represents a merger of three highly respected universities: the Helsinki School of Economics, the University of Art and Design Helsinki, and the Helsinki University of Technology.


Erdogans eis van een Turkstalige universiteit in Duitsland is niet realistisch, aangezien in veel landen van de Unie de inheemse nationale minderheden die daar sinds vele honderden jaren wonen niet hun eigen universiteit hebben. Denk bijvoorbeeld aan de Hongaren in Transsylvanië, waar de Hongaarse gemeenschap tijdens de communistische overheersing van een onafhankelijke universiteit werd beroofd.

Erdogan’s requirement for a Turkish-language university in Germany is unrealistic, since in many countries of the Union the indigenous national minorities who have lived there for many hundreds of years do not have their own state university, like the Hungarians in Transylvania, where the Hungarian community was deprived of an independent state university during the Communist dictatorship.


Op het terrein van volwasseneneducatie is baanbrekend werk verricht door professor Jim Phelan van de Universiteit van Dublin, dr. Michael Ward van de Universiteit van Cork, professor Michael Cuddy van de Nationale Universiteit van Ierland te Galway en dr. Ted Fleming van de Nationale Universiteit van Ierland te Maynooth.

Pioneering work in adult education was carried out by Professor Jim Phelan of UCD, Dr Michael Ward of UCC, Professor Michael Cuddy of UCG and Dr Ted Fleming of Maynooth.


Universiteiten en hun netwerken vormen knooppunten van regionale partnerschappen voor onderzoek en innovatie in diverse vormen, variërend van het onderhouden van banden met het lokale midden- en kleinbedrijf (Universiteit van Aalborg, Denemarken / Universiteit van Strathclyde, Verenigd Koninkrijk) tot bredere samenwerkingsvormen in regionaal verband (Université de Technologie de Compiègne, Frankrijk) [18].

Universities and their networks form nodes of regional research and innovation partnerships, taking different forms, ranging from nurturing links with the local SME community (Aalborg University, Denmark / University of Strathclyde, United Kingdom) to broader approaches in a regional context (Université de Technologie de Compiègne, France) [18].


w