Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aanbieden van dagschool voor speciaal onderwijs
Coördinator bijzonder onderwijs
Coördinator speciaal onderwijs
Coördinatrice buitengewoon onderwijs
Coördinatrice speciaal onderwijs
Directeur buitengewoon onderwijs
Directeur speciaal onderwijs
Directrice buitengewoon onderwijs
Klassenassistent buitengewoon onderwijs
Klassenassistent speciaal onderwijs
Klassenassistente speciaal onderwijs
Middelbare school
Onderwijsassistent speciaal onderwijs
School voor speciaal onderwijs
Schoolleidster speciaal onderwijs
Voortgezet lager onderwijs
Voortgezet onderwijs
Voortgezet speciaal onderwijs

Vertaling van "Voortgezet speciaal onderwijs " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
voortgezet speciaal onderwijs

special secondary education


Interimwet op het speciaal onderwijs en het voortgezet speciaal onderwijs

Special Education Interim Act


klassenassistent buitengewoon onderwijs | klassenassistente speciaal onderwijs | klassenassistent speciaal onderwijs | onderwijsassistent speciaal onderwijs

inclusive education assistant | teaching assistant in special educational needs | SEN TA | special educational needs assistant


coördinatrice buitengewoon onderwijs | coördinatrice speciaal onderwijs | coördinator bijzonder onderwijs | coördinator speciaal onderwijs

SEN officer | special education coordinator | SEN coordinator | special educational needs coordinator


directrice buitengewoon onderwijs | schoolleidster speciaal onderwijs | directeur buitengewoon onderwijs | directeur speciaal onderwijs

headteacher of special educational needs school | special educational needs headteacher | special educational needs head teacher | special educational needs headmaster


aanbieden van dagschool voor speciaal onderwijs

Provision of special day school




voortgezet lager onderwijs

extended primary school | extended primary studies


docent huishoudkunde en/of verzorging in voortgezet onderwijs

Domestic science/general nursing teacher, second level


voortgezet onderwijs [ middelbare school ]

secondary education [ secondary school ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
41. herinnert eraan dat in vele lidstaten de toegang tot de eerste voltijdbaan voor jonge vrouwen (leeftijdcategorie 15-24 jaar) is verslechterd sinds het begin van de crisis en dat om deze situatie het hoofd te bieden, velen onder hen hun studie hebben voortgezet; constateert dat deze ontwikkeling de vrouwen over het geheel genomen weliswaar meer opleiding en daardoor meer bescherming oplevert, maar dat zij met die kwalificaties niet evenveel in aanzien stijgen als bij mannen het geval zou zijn; verzoekt de lidstaten zich te richten op strategieën waarbij onderwijs- en scholi ...[+++]

41. Recalls that in a great many Member States it has become more difficult since the start of the crisis for young women (aged between 15 and 24) to find their first full-time job, and that many of these young women are now prolonging their studies as a solution to this problem; observes that, despite this trend and the fact that better training gives women better protection on the whole, their status is not enhanced by their qualifications as much as would be the case for a man; calls on the Member States to focus on strategies that combine education and training policies with targeted employment policies for young women;


- de openbare of uit de openbare kas bekostigde scholen voor speciaal onderwijs, voortgezet speciaal onderwijs, dan wel instellingen voor speciaal en voortgezet onderwijs in de zin van de Wet op de expertisecentra

- public or publicly funded schools for special education, secondary special education or institutions for special and secondary education within the meaning of the Wet op de expertisecentra (Law on Resource Centres)


de openbare of uit de openbare kas bekostigde scholen voor speciaal onderwijs, voortgezet speciaal onderwijs, dan wel instellingen voor speciaal en voortgezet onderwijs in de zin van de Wet op de expertisecentra

public or publicly funded schools for special education, secondary special education or institutions for special and secondary education within the meaning of the Wet op de expertisecentra (Law on Resource Centres)


3. De lidstaten erkennen opleidingstitels in de verpleegkunde die in Polen zijn afgegeven aan verpleegkundigen die vóór 1 mei 2004 hun opleiding hebben voltooid en welke titels niet overeenstemmen met de in artikel 31 bedoelde minimumopleidingseisen, als deze titels worden gestaafd met het diploma "bachelor" dat is verkregen op basis van een speciaal voortgezet programma als bedoeld in artikel 11 van de wet van 20 april 2004 inzake de wijziging van de wet op de beroepen van verpleegkundige en verloskundige en inzake enige andere rechtsbesluiten (Publicatieblad van de Poolse Republiek van 30 april 2004, nr. 92, pos. 8 ...[+++]

3. Member States shall recognize evidence of formal qualifications in nursing awarded in Poland, to nurses who completed training before 1 May 2004, which did not comply with the minimum training requirements laid down in Article 31, attested by the diploma "bachelor" which has been obtained on the basis of a special upgrading programme contained in Article 11 of the Act of 20 April 2004 on the amendment of the Act on professions of nurse and midwife and on some other legal acts (Official Journal of the Republic of Poland of 30 April 2004 No 92, pos. 885), and the Regulation of the Minister of Health of 11 May 2004 on the detailed condit ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
13. is van mening dat een beleid van levenslang leren zich dient te richten op sociaal achtergestelde en andere kwetsbare groepen, aangezien deze vaak met problemen worden geconfronteerd als gevolg van hun geringe lees-, schrijf- reken- en ICT-vaardigheid en van het feit dat zij vervreemd zijn geraakt van de bestaande onderwijs- en opleidingsstelsels; dringt aan op maatregelen om speciaal op dergelijke groepen gerichte stimulansen en mogelijkheden te creëren; verzoekt tegelijkertijd de instellingen voor ...[+++]

13. Considers that socially disadvantaged and other excluded groups should be the target for lifelong learning policies because of the difficulties they often face due to poor literacy/numeracy and ICT skills and their alienation from education and training systems; calls for measures to provide incentives and opportunities specifically designed for such groups; at the same time, calls on the further training establishments to cooperate to increase the supply of further training in the Member States;


is van mening dat een beleid van levenslang leren zich dient te richten op sociaal achtergestelde en andere kwetsbare groepen, aangezien deze vaak met problemen worden geconfronteerd als gevolg van hun geringe lees-, schrijf- reken- en ICT-vaardigheid en van het feit dat zij vervreemd zijn geraakt van de bestaande onderwijs- en opleidingsstelsels; dringt aan op maatregelen om speciaal op dergelijke groepen gerichte stimulansen en mogelijkheden te creëren; verzoekt tegelijkertijd de instellingen voor ...[+++]

Considers that socially disadvantaged and other excluded groups should be the target for lifelong learning policies because of the difficulties they often face due to poor literacy/numeracy and ICT skills and their alienation from education and training systems; calls for measures to provide incentives and opportunities specifically designed for such groups; at the same time, calls on the further training establishments to cooperate to increase the supply of further training in the Member States;


w