Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Leerkracht basisonderwijs
Leerkracht bijzonder lager onderwijs
Leerkracht lager onderwijs
Leerkracht speciaal basisonderwijs
Leraar basisonderwijs
Leraar speciaal basisonderwijs
Middelbare school
Onderwijsgevende basisonderwijs
Procedures in het lager onderwijs
Voortgezet lager onderwijs
Voortgezet onderwijs

Vertaling van "voortgezet lager onderwijs " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
voortgezet lager onderwijs

extended primary school | extended primary studies


Interimwet op het speciaal onderwijs en het voortgezet speciaal onderwijs

Special Education Interim Act


eindexamens van de eerste 9-10 leerjaren (lager onderwijs en het eerste deel van middelbaar onderwijs)

final level of primary school and part I of secondary


leerkracht bijzonder lager onderwijs | leerkracht speciaal basisonderwijs | leraar speciaal basisonderwijs | leraar/lerares buitengewoon basisonderwijs

primary school special needs teacher | teacher in special educational needs in primary school | primary school SEN teacher | special educational needs teacher primary school


leerkracht lager onderwijs | onderwijsgevende basisonderwijs | leerkracht basisonderwijs | leraar basisonderwijs

music teacher primary school | primary education teacher | educator in primary education | primary school teacher


procedures in het lager onderwijs

primary school approaches | primary school processes | primary procedures | primary school procedures


docent huishoudkunde en/of verzorging in voortgezet onderwijs

Domestic science/general nursing teacher, second level


voortgezet onderwijs [ middelbare school ]

secondary education [ secondary school ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In sommige landen wordt ook vroeger met het onderwijs in een tweede vreemde taal begonnen (in de laatste jaren van het lager onderwijs of in het begin van het voortgezet onderwijs).

In some countries, the earlier start is complemented by earlier take-up of a second foreign language (in the last years of primary education or at the beginning of secondary education).


De "totale populatie" van het onderzoek in statistische termen moet het totale aantal leerlingen zijn die zijn ingeschreven in het laatste jaar van het lager voortgezet onderwijs (ISCED-2), of in het tweede jaar van het hoger voortgezet onderwijs (ISCED-3) indien in het lager voortgezet onderwijs geen tweede vreemde taal wordt onderwezen.

The "total population" of the survey, in statistical terms, should be the total number of pupils enrolled in the final year of lower secondary education (ISCED 2), or the second year of upper secondary education (ISCED 3), if a second foreign language is not taught at lower secondary education.


De Adviesraad heeft de Commissie laten weten dat de meest gebruikelijke niveaus van de schalen in de EU voor het toetsen van taalvaardigheid in het lager voortgezet onderwijs (ISCED-2) en het hoger voortgezet onderwijs (ISCED-3) als de tweede vreemde taal op dat niveau wordt onderwezen, variëren van het niveau van basisgebruikers tot zelfstandige gebruikers (niveau A1 tot B2).

The Board has informed the Commission that the most pertinent levels of the scale in the EU for testing language proficiencies in lower secondary education (ISCED 2), and at upper secondary education (ISCED 3) if the second foreign language is taught at that level, are the range of competences from Basic users to Independent users (levels A1 to B2).


verbeteren van de gelijke toegang tot en de kwaliteit van onderwijs, met name voor personen uit kwetsbare groepen, migranten, vrouwen en meisjes, personen uit religieuze minderheden, mensen met een handicap, personen in precaire situaties en in landen die het verst verwijderd zijn van de verwezenlijking van globale doelstellingen, en zorgen voor verbetering wat betreft de voltooiing van basisonderwijs en de overgang naar lager voortgezet onderwijs.

improving equal access to and quality of education in particular for persons belonging to vulnerable groups, migrants, women and girls, persons belonging to or religious minorities, people with disabilities, people living in fragile contexts, and in countries furthest from achieving global targets, and improving the completion of basic education and the transition to lower secondary education.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
iii) verbeteren van de gelijke toegang tot en de kwaliteit van onderwijs, met name voor personen uit kwetsbare groepen, migranten, vrouwen en meisjes, personen uit religieuze minderheden, mensen met een handicap, personen in precaire situaties en in landen die het verst verwijderd zijn van de verwezenlijking van globale doelstellingen, en zorgen voor verbetering wat betreft de voltooiing van basisonderwijs en de overgang naar lager voortgezet onderwijs.

(iii) improving equal access to and quality of education in particular for persons belonging to vulnerable groups, migrants, women and girls, persons belonging to or religious minorities, people with disabilities, people living in fragile contexts, and in countries furthest from achieving global targets, and improving the completion of basic education and the transition to lower secondary education.


In 2009 hebben meer dan 6 miljoen jongeren onderwijs en opleiding verlaten na lager voortgezet onderwijs of nog minder te hebben gevolgd; 17,4% van hen heeft alleen het lager onderwijs afgemaakt.

In 2009, more than 6 million young people left education and training , completing lower secondary education or less; 17.4% of them completed only primary education.


Meer algemeen – zoals andere collega's nogmaals hebben benadrukt – stelt de Commissie in haar mededeling over de EU-strategie voor de rechten van het kind dat in 2009 meer dan zes miljoen jongeren hun schoolopleiding hebben afgebroken, terwijl ze amper het lager voortgezet onderwijs hebben afgerond, en hiervan is 17,4 procent niet verder gekomen dan de basisschool.

More generally – as other fellow Members have reiterated – the Commission’s Communication on the EU strategy on the Rights of the Child states that, in 2009, more than 6 million young people dropped out of the school system, having barely completed lower secondary education and, of these, 17.4% did not go beyond primary school.


17. betreurt het dat het huidige niveau van het onderwijs en levenslang leren, dat topprioriteit moet hebben in het kader van betere economische coördinatie, duidelijk onvoldoende is en stemt in met de meeste maatregelen die de Commissie voorstelt; betreurt het evenwel dat sommige van de door het Parlement goedgekeurde voorstellen niet zijn overgenomen, in het bijzonder die ter verbetering van de kennis van vreemde talen, wiskunde en natuurwetenschappen in het lager en voortgezet onderwijs, die ten ...[+++]

17. Regrets that the current levels of education and lifelong learning, which should be included as top priorities in the framework of an improved economic coordination approach, are clearly insufficient and agrees with most of the measures proposed by the Commission; regrets, however, that some of the proposals approved by the Parliament have not been taken on board especially those with the objective of improving the knowledge of foreign languages, mathematics and sciences in primary and secondary education, to achieve an integrated model of professional training, to attract more students to scientific careers, to strengthen cooperation between universities and the industrial and commercial sectors, to encourage educational provision that takes int ...[+++]


De rapporteur is van mening dat iedere fase van het leren onder levenslang leren moet vallen, d.w.z. zowel het lager als voortgezet onderwijs als universiteit en atypische onderwijs- en opleidingsvormen, maar met precieze naleving van de regels en de rol die intellectuele vorming dient te spelen, die de basis is waarop beroepsvaardigheden worden opgebouwd.

The draftswoman thinks that every phase of learning should be covered by lifelong learning, i.e. the primary and secondary school as well as the university and atypical forms of training and education, but with precise respect of the rules and the role that should be intellectual formation, which should be the ground on which to build professional skills.


Opm.: Er wordt van een "hoger" opleidingsniveau gesproken, als iemand een diploma hoger onderwijs bezit. Een "middelbaar" opleidingsniveau verwijst naar een diploma voortgezet onderwijs en er is sprake van een "lager" opleidingsniveau als iemand geen diploma voortgezet onderwijs heeft behaald.

Note: Educational levels are defined as "high" if the individual has completed tertiary education, as "medium" if upper-secondary education, and as "low" if less than upper-secondary education.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'voortgezet lager onderwijs' ->

Date index: 2022-04-20
w