Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Academie
Academisch
Academisch medisch centrum
Academisch onderwijs
Academisch onderzoek publiceren
Grande école
Hoger onderwijs
Hogere vakschool
Hogeschool
In een academisch comité zetelen
In een academische commissie zetelen
Instelling voor hoger onderwijs
Instelling voor technisch onderwijs
Naric
Nationaal informatiecentrum voor academische erkenning
Orde van de Academische Palmen
Tertiair onderwijs

Vertaling van "academisch " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
in een academisch comité zetelen | in een academische commissie zetelen

serve on academic committees | serving on academic committee | serve on academic committee | sit on academic committee




academisch onderzoek publiceren

publish doctoral research | publishes academic research | publish academic research | publish research




nationaal informatiecentrum voor academische erkenning | nationaal informatiecentrum voor academische erkenning van diploma's | Naric [Abbr.]

National Academic Recognition Information Centres | NARIC [Abbr.]


hoger onderwijs [ academie | academisch onderwijs | grande école | hogere vakschool | hogeschool | instelling voor hoger onderwijs | instelling voor technisch onderwijs | tertiair onderwijs ]

higher education [ grande école | institute of technology | tertiary education ]




problemen aanpakken die de academische vooruitgang belemmeren

tackle an issue that blocks academic progress | tackle issues which block academic progress | provide counseling for issues blocking academic progress | tackle issues that block academic progress
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
De erkenning van in het buitenland verworven academische kwalificaties blijft echter nog te moeilijk, de overdraagbaarheid van leningen en beurzen is begrensd, "verticale" mobiliteit[18] is nog steeds beperkt en er zijn hinderpalen voor het vrije verkeer van onderzoekers binnen de EU. De tenuitvoerlegging van de aanbeveling van de Raad over het bevorderen van de leermobiliteit[19] en de toepassing van Europese kwaliteitsborgingsinstrumenten, zoals het Europees register voor kwaliteitsborging in het hoger onderwijs (EQAR), zouden wederzijds vertrouwen, academische erkenning en mobiliteit vergemakkelijken.

However, the recognition of academic qualifications gained abroad is still too difficult; the portability of grants and loans is restricted; “vertical” mobility[18] remains limited; and obstacles hinder the free movement of researchers within the EU. The implementation of the Council Recommendation on promoting learning mobility[19], and the use of European quality assurance tools such as the European Quality Assurance Register, would facilitate mutual trust, academic recognition and mobility.


Het voorbereiden van postdoctorale studenten op een onderzoekloopbaan in andere werkomgevingen vormt evenwel een vrij drastische afwijking van de huidige praktijk en attitudes, daar dit, volgens het verslag zou kunnen inhouden dat de onderzoeker in opleiding meer wordt betrokken bij samenwerkingsprojecten met "niet-academische" partners en ook dat "niet-academische" partners rechtstreekser worden betrokken bij de opleiding van onderzoekers (zo zouden deze, zeker waar het meer toegepast onderzoek betreft, kunnen worden ingeschakeld bij ontwerp en/of beheer van tweede- of derdegraadsprogramma's van sommige universiteiten, en stellig bij me ...[+++]

Preparing postgraduates, however, for a research profession in other types of contexts constitutes a fairly radical shift from current practice and attitudes, as "it could imply more involvement of the research apprentice in collaborative projects with "non-academic" partners and also more direct involvement of "non-academic" partners in the training of researchers (for example, they could be involved in the design and/or management of some university second or third degree programmes, certainly in more applied areas)" [60].


Met deze nieuwe vaste-aanstellingsformules worden er ook nieuwe mogelijkheden gecreëerd voor het ontstaan van verbindingswegen tussen "academische" en "industriële" loopbanen op onderzoekgebied, hetgeen bijzonder belangrijk is zo lang onwrikbare arbeidsvoorwaarden in de academische wereld een van de grootste obstakels voor intersectorale mobiliteit blijven vormen, zoals wordt aangegeven in het eindverslag van de groep op hoog niveau inzake mobiliteit [84].

Such changing tenure patterns may also foster new opportunities for developing pathways between "academic" and "industrial" careers in research. This is particularly relevant as long as rigidities in the academic employment conditions still constitute one of the main obstacles to intersectoral mobility, as pointed out in the Final Report of the High Level Group on Mobility [84].


herhaalt dat het wel belangrijk is vaardigheden te verwerven die bevorderlijk zijn voor de inzetbaarheid, maar dat de waarde, de kwaliteit en het praktische gebruik van kennis en academische rigueur moeten worden verdedigd; benadrukt het feit dat, gezien de verschillende sociaaleconomische situatie en de diverse onderwijstradities van de lidstaten, algemene prescriptieve benaderingen moeten worden vermeden; onderstreept het feit dat met de komende Vaardighedenagenda voor Europa, waarin terecht wordt gefocust op economische en werkgelegenheidsuitdagingen, ook het feit moet worden aangepakt dat feitelijke kennis, academische prestaties, ...[+++]

Reiterates that, notwithstanding the importance of acquiring employability skills, the value, quality and practical use of knowledge and academic rigour should be upheld; emphasises that given the Member States’ different socio-economic situation and diverse educational traditions, blanket prescriptive approaches must be avoided; underlines that the forthcoming European Skills Agenda, while rightly focusing on economic and employment challenges, should equally address the importance of subject knowledge, academic performance, critical thinking and creativity; calls, at the same time, on the Member States to support initiatives in whic ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In Estland eindigt het academische jaar in de eerste helft van juni en begint het in september, zodat het universiteiten mogelijk is docenten onbeperkt op arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd tewerk te stellen voor het hele academische jaar, wanneer zij de arbeidsverhouding tijdens het zomerreces telkens onderbreken.

In Estonia, the academic year ends in the first half of June and begins in September, meaning that it is possible for universities to employ teachers indefinitely on fixed-term contracts covering the academic year, by interrupting the employment contract over the summer closure period.


Hoger op de academische carrièreladder 44% van de onderzoekers met een doktersgraad in de eerste fase van hun academische carrière was vrouw en slechts 20% van de onderzoekers op het hoogste niveau van een academische carrière was vrouw.

Furthermore, climbing up the ladder of the academic career, women represented 44 % of the researchers with a PhD at the first grade of an academic career and only 20 % of the researchers at the top grade of an academic career.


Trajecten en partnerschappen tussen de industrie en de academische wereld: de ondersteuning van samenwerkingsprogramma's op langere termijn tussen organisaties uit de academische wereld en de industrie, met name het MKB, en inclusief traditionele productiebedrijven, beoogt de stimulering van intersectorale mobiliteit en de uitbreiding van kennisdeling via gezamenlijke onderzoekspartnerschappen, ondersteund door de aanwerving van ervaren onderzoekers bij het partnerschap, door de detachering van personeel tussen beide sectoren, en door de organisatie van evenementen.

Industry-academia pathways and partnerships: Support for longer term cooperation programmes between organisations from academia and industry, in particular SMEs and including traditional manufacturing industries, will aim at stimulating intersectoral mobility and increasing knowledge sharing through joint research partnerships, supported by the recruitment of experienced researchers to the partnership, by staff secondments between both sectors, and by the organisation of events.


Voor het academisch jaar 1993/94 zijn 2.153 ISP's geselecteerd.

For the 1993/94 academic year, a total of 2 153 ICPs have been selected.


De Commissie heeft onlangs de projecten voor de uitwisseling van studenten en docenten geselecteerd die in het academisch jaar 1993/1994 in aanmerking komen voor financiering in het kader van de programma's ERASMUS en LINGUA (actie II).

The Commission has just selected the student and teacher exchange projects entitled to funding in the 1993/1994 academic year in the context of the ERASMUS and LINGUA (Action II) programmes.


Een grote en goed gespreide mobiliteit van studenten In het academisch jaar 1993/94 zullen 103.886 studenten aan het ERASMUS- programma kunnen deelnemen.

Substantial and well-distributed student mobility During the 1993/94 academic year, 103 886 students are eligible for the ERASMUS programme.


w