Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advies geven over verbetering van de beveiliging
Adviseren over verbetering van de beveiliging
Algemene beveiliging
Beveiliging en bewaking
Beveiliging testen
Beveiliging van de burgerluchtvaart
Beveiliging van de luchtvaart
Beveiliging van gebouwen tegen seismische activiteit
Beveiliging van het luchttransport
Beveiliging van het luchtvervoer
Cyberbeveiliging
Cyberveiligheid
Dienst Beveiliging
Digitale beveiliging
Digitale veiligheid
Externe beveiliging
Fysieke beveiliging
IT-beveiliging
Inbreuk op de informatiebeveiliging
Informatiebeveiliging
Informatiebeveiligingsincident
Informatieborging
Infosec
Internetbeveiliging
Internetveiligheid
Juridische aspecten van ICT
Kwetsbaarheden in de beveiliging beoordelen
Luchtruimbeveiliging
Luchtvaartbeveiliging
Netwerk- en internetbeveiliging
Particuliere beveiliging
Piloot in luchttransport
Raad geven over verbetering van de beveiliging
Technische beveiliging
Veiligheid en Beveiliging
Wetgeving op het gebied van ICT-beveiliging

Traduction de «beveiliging van het luchttransport » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
luchtvaartbeveiliging [ beveiliging van de burgerluchtvaart | beveiliging van de luchtvaart | beveiliging van het luchttransport | beveiliging van het luchtvervoer | luchtruimbeveiliging ]

aviation security [ air security | air transport security | civil aviation security ]


algemene beveiliging | externe beveiliging | fysieke beveiliging | technische beveiliging

physical protection


beveiliging testen | kwetsbaarheden in de beveiliging beoordelen | beoordelingen van kwetsbaarheden in de beveiliging uitvoeren | beveiligingstesten uitvoeren om mogelijke kwetsbaarheden te identificeren en analyseren

perform security vulnerability assessments


adviseren over verbetering van de beveiliging | advies geven over verbetering van de beveiliging | raad geven over verbetering van de beveiliging

give advice on strengthening security | offer suggestions on strengthening security | advise on security strengthening | advise on strengthening security


dienst Beveiliging | dienst Beveiliging van het secretariaat-generaal van de Raad | Veiligheid en Beveiliging

General Secretariat of the Council Security Office | GSC Security Office | Safety and Security | Safety and Security Directorate | Security Office | Security Office of the GSC | GSCSO [Abbr.]




informatiebeveiliging [ cyberbeveiliging | cyberveiligheid | digitale beveiliging | digitale veiligheid | inbreuk op de informatiebeveiliging | informatiebeveiligingsincident | informatieborging | Infosec | internetbeveiliging | internetveiligheid | IT-beveiliging | netwerk- en internetbeveiliging ]

information security [ breach of information security | cybersafety | cyber-safety | cybersecurity | cyber-security | digital safety | information assurance | information security incident | infosec | Internet safety | Internet security | network and Internet security | NIS | [http ...]


beveiliging en bewaking [ particuliere beveiliging ]

security services [ private security ]


beveiliging van gebouwen tegen seismische activiteit | beveiliging van gebouwen tegen seismische activiteit/aardbevingen

seismic engineering


wetgeving op het gebied van netwerk- en informatiebeveiliging | wetten waarmee beveiliging en misbruik van ICT-aspecten wordt geregeld | juridische aspecten van ICT | wetgeving op het gebied van ICT-beveiliging

cyber-security regulation | network and information security legislation | ICT security legislation | legal aspects of computing
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32018D0302(01) - EN - Regeling inzake beveiliging en veiligheid in het Europees Parlement — Besluit van het Bureau van 15 januari 2018 // REGELING INZAKE BEVEILIGING EN VEILIGHEID IN HET EUROPEES PARLEMENT

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32018D0302(01) - EN - Rules governing security and safety in the European Parliament — Bureau Decision of 15 January 2018 // RULES GOVERNING SECURITY AND SAFETY IN THE EUROPEAN PARLIAMENT


verzekert een toereikend niveau van beveiliging, veiligheid en orde, alsook de bescherming van personen, gebouwen en eigendommen, door preventie van en reactie op beveiligings- en veiligheids incidenten in de gebouwen van het Parlement.

ensure an appropriate level of security, safety and order as well as the protection of persons, buildings and assets by preventing and responding to security and safety incidents on Parliament premises.


2. Wanneer de beveiliging van liaisonbureaus van het Europees Parlement onder de verantwoordelijkheid valt van of wordt beheerd door andere instellingen, organen, bureaus of agentschappen van de Unie, gaat DG SAFE na of de daar geboden beveiliging minstens vergelijkbaar is met die van het Parlement.

2. Where the security of European Parliament Liaison Offices falls under the responsibility of, or is managed by, other Union institutions, bodies, offices or agencies, DG SAFE shall verify whether the security provided is at least equivalent to that of Parliament.


het rechtskader met betrekking tot de beveiliging in het Parlement te bepalen, met inbegrip van de toepasselijke basisbeginselen inzake beveiliging.

set out the legal framework regarding security in Parliament, including the basic principles applicable in the field of security.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
De secretaris-generaal kan instructies geven aan de directeur-generaal Beveiliging en Veiligheid om de beveiliging en veiligheid te verzekeren.

The Secretary-General may issue instructions to the Director-General for Security and Safety to ensure security and safety.


5. is van mening dat er bijzondere aandacht moet worden besteed aan de gevolgen die bepaalde projecten – zoals de samenwerking met Rusland op gevoelige terreinen, waaronder satellietlancering met Sojoezraketten, en strategisch luchttransport – voor de autonomie en onafhankelijkheid van de EU kunnen hebben; benadrukt dat de lidstaten een prioritaire toetsing van hun militaire c.q. defensie-industrie moeten uitvoeren en voor stimulansen moeten zorgen om deze te ontwikkelen voor zover de EU-wetgeving dit toelaat;

5. Considers that special attention should be paid to the impact of certain projects on the autonomy and independence of the EU, such as cooperation with Russia in sensitive areas like satellite launching, with Soyuz rockets, and strategic airlift; stresses the need for Member States to conduct a priority review of their military/defence industries and to provide incentives for their development to the extent permissible under EU law;


19. verzoekt de Europese Raad uitgebreidere samenwerking aan te gaan op het gebied van bewapening, in het bijzonder door het Europees Defensieagentschap de bevoegdheid te verstrekken een volwaardige rol te spelen bij de bevordering van coördinatie, het houden van toezicht op het nakomen van toezeggingen, het voorrang geven aan investeringen in technologieën (waaronder strategische middelen zoals bijtanken in de lucht, satellietcommunicatie, strategisch luchttransport, op afsta ...[+++]

19. Calls on the Council to engage in enhanced cooperation in the field of armament, notably by empowering the European Defence Agency to play its full role in promoting coordination, overseeing commitments, prioritising investment in technologies (including strategic enablers such as air-to-air refuelling, satellite communication, strategic airlift, remotely piloted air systems, cyber defence and the Single European Sky), agreeing on the greater use of coalitions of the willing / core groups, and finding a workable solution for the use of Battlegroups;


40. spoort de lidstaten aan de uit de afnemende vraag voortvloeiende industriële overcapaciteit aan te pakken door nieuwe gemeenschappelijke projecten op te starten en zich daarbij meer te verlaten op het EDA, waarop momenteel te weinig een beroep wordt gedaan en waarvoor te weinig middelen worden uitgetrokken, en lessen te trekken uit recente gezamenlijke operaties die tekortkomingen aan het licht hebben gebracht, bijvoorbeeld op het gebied van strategisch en tactisch luchttransport of van waarnemingen vanuit de lucht en de ruimte; beveelt met name aan om een cruciaal instr ...[+++]

40. Encourages the Member States to address the industrial overcapacities that result from declining demand by launching new joint projects, relying more heavily on the under-used and under-funded EDA and learning the lessons from recent joint operations which have revealed shortcomings, e.g. in strategic and tactical airlift and air and space observation; recommends in particular developing key enablers with civil-military applications, which are sorely lacking in the majority of the Member States, such as some remotely piloted airc ...[+++]


30. vraagt om een meer gestructureerde aanpak om belangrijke vermogenstekortkomingen op Europees niveau aan te pakken en in het bijzonder met betrekking tot belangrijke troepenondersteuning en krachtvermenigvuldigers – zoals inlichtingen-, observatie- en verkenningsgoederen (intelligence, surveillance and reconnaissance, ISR), strategisch luchttransport, helikopters, medische bijstand, bijtanken in de lucht en precisiegeleide munitie – in nauwe samenwerking en volledige complementariteit met de NAVO; is verheugd over de initiële resultaten van de door het EDA beheerde initiatieven voor het bundelen en delen, maar benadrukt dat verdere v ...[+++]

30. Calls for a more structured approach to address key capability shortfalls at European level and in particular in the areas of key force enablers and force multipliers ­– such as intelligence, surveillance and reconnaissance (ISR) assets, strategic air lift, helicopters, medical support, air-to-air refuelling and precision-guided munitions – in close cooperation and full complementarity with NATO; welcomes the initial results of pooling and sharing initiatives managed by the EDA but stresses that further progress in these and other areas is a necessity; deplores the fact that, although European armed forces have repeatedly faced the ...[+++]


Hier komt bij dat verdragen over luchttransport met derde landen bevorderlijk zijn voor de ontwikkeling van het internationale luchttransport en rechtszekerheid waarborgen.

Furthermore, agreements on air transport with third countries help to develop international air transport and safeguard security of law.


w