39. juicht het voornemen van de Commissie toe om regelingen op het gebied van case management, alsmede zorgplannen, in te voe
ren; meent dat een klant/patiëntgerichte aanpak weliswaar nodig is, maar dat de kosten voor een dergelijke aanpak in termen van inzet van opgeleide zorgverleners en gebruik van geschikte „hulpmiddelen” niet uitsluitend
door de individuele burger moeten worden opgebracht, maar als een maatschappelijke verantwoordelijkheid worden beschouwd, waarbij solidariteit tussen en onder generaties wordt gewaarborgd; is va
...[+++]n mening dat er aandacht moet worden geschonken aan nieuwe vormen van solidariteit die in het potentieel van de oudere generatie schuilgaan en die een plaats moeten krijgen in de aanpak van zorgvraagstukken; 39. Welcomes the Commission’s intention to implement individual case manageme
nt schemes and care plans; however, while acknowledging that a client/patient-centred approach is necessary, believes that the costs of such an approach in terms of deploying trained care providers and utilising appropriate ‘tools’ should not be met solely by the individual but should be considered as a societal responsibility, guaranteeing inter- and intra-generational solidarity; believes consideration should be given to new forms of solidarity which lie hidden in the potential of the older generation and which should be incorporated into solutions for care-
...[+++] and cure-related issues;