Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Ad hoc Ondersteuningsgroep JBZ-Relex
Bossenforum van de Verenigde Naties
CEG
Commissie Beleid inzake territoriale samenhang
Commissie Bevolking en Ontwikkeling
Commissie COTER
Commissie Duurzame Ontwikkeling
Commissie Externe Betrekkingen
Commissie Misdaadpreventie en Strafrechtspleging
Commissie RELEX
Commissie Statistiek
Commissie Status van de Vrouw
Commissie Territoriale Samenhang
Commissie Verdovende Middelen
Commissie Wetenschap en Technologie voor Ontwikkeling
Commissie van de Europese Gemeenschappen
Commissie voor bevolking en ontwikkeling
Commissies berekenen
Courtages berekenen
ECA
ECLAC
ECSWA
EG–Commissie
ESCAP
Economische Commissie voor Afrika
Economische Commissie voor Europa
Economische en Sociale Commissie voor West-Azië
Europese Commissie
Groep JAI-Relex
Groep JBZ-Relex
In een academisch comité zetelen
In een academische commissie zetelen
Inwilligbaarheid van rogatoire commissies
Provisies berekenen
Regionale VN-commissie
Regionale commissie van de Verenigde Naties
Technische VN-Commissie
Technische commissie van de Verenigde Naties
UNFF
VN-Commissie inzake de Positie van de Vrouw
VN-ECE
VN-bossenforum

Traduction de «commissie relex » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
commissie Externe Betrekkingen | commissie Externe betrekkingen en decentrale samenwerking | commissie RELEX

Commission for External Relations | Commission for External Relations and Decentralised Cooperation | RELEX commission


ad hoc Ondersteuningsgroep JBZ-Relex | Groep JAI-Relex | Groep JBZ-Relex | Groep raden justitie en binnenlandse zaken-buitenlandse betrekkingen

JAI-RELEX Working Party | JHA-RELEX Ad Hoc Support Group | Justice and Home Affairs-Foreign Relations Counsellors Working Party


technische VN-Commissie [ Bossenforum van de Verenigde Naties | Commissie Bevolking en Ontwikkeling | Commissie Duurzame Ontwikkeling | Commissie Misdaadpreventie en Strafrechtspleging | Commissie Statistiek | Commissie Status van de Vrouw | Commissie Verdovende Middelen | Commissie voor bevolking en ontwikkeling | Commissie Wetenschap en Technologie voor Ontwikkeling | technische commissie van de Verenigde Naties | UNFF | VN-bossenforum | VN-Commissie inzake de Positie van de Vrouw ]

UN technical commission [ UN Commission for Social Development | UN Commission on Crime Prevention and Criminal Justice | UN Commission on Narcotic Drugs | UN Commission on Population and Development | UN Commission on Science and Technology for Development | UN Commission on Sustainable Development | UN Commission on the Status of Women | UNFF | UN Forum on Forests | United Nations Commission for Social Development | United Nations Commission on Crime Prevention and Criminal Justice | United Nations Commission on Narcotic Drugs | United Nations Commission on Population and Development | United Nations Commission on Science and Technolog ...[+++]


regionale VN-commissie [ ECA | ECLAC | Economische Commissie voor Afrika | Economische Commissie voor Europa | Economische Commissie voor Latijns-Amerika en het Caribisch Gebied | Economische en Sociale Commissie voor Azië en het Stille-Oceaangebied | Economische en Sociale Commissie voor West-Azië | ECSWA | ESCAP | regionale commissie van de Verenigde Naties | VN-ECE ]

UN regional commission [ ECA | ECE | ECLAC | Economic and Social Commission for Asia and the Pacific | Economic and Social Commission for Western Asia | Economic Commission for Africa | Economic Commission for Europe | Economic Commission for Latin America and the Caribbean | ESCAP | ESCWA | United Nations regional commission ]


Europese Commissie [ CEG | Commissie van de Europese Gemeenschappen | EG–Commissie ]

European Commission [ CEC | Commission of the European Communities | EC Commission | EU Commission ]


commissie Beleid inzake territoriale samenhang | commissie COTER | commissie Territoriale Samenhang

Commission for Territorial Cohesion Policy | COTER Commission


inwilligbaarheid van rogatoire commissies

admissibility of letters rogatory


commissies berekenen | courtages berekenen | provisies berekenen

calculate commission | calculating commissions | calculate commissions | tally commissions


in een academisch comité zetelen | in een academische commissie zetelen

serve on academic committees | serving on academic committee | serve on academic committee | sit on academic committee
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
15. herinnert eraan dat het Verdrag van Lissabon de EDEO en de drieledige functie HV/VV gecreëerd heeft om ervoor te zorgen dat het externe optreden van de EU eenvormig, consistent, zichtbaar en doeltreffend is; onderstreept dat het potentieel van deze drie rollen tot dusver nog niet volledig is benut; dringt aan op een versterking van de vitale coördinerende rol van de HV/VV als vicevoorzitter van de Commissie binnen de Commissie zelf, via regelmatige geïnstitutionaliseerde vergaderingen van het college van Commissieleden van RELEX ...[+++]

15. Recalls that the Lisbon Treaty created the EEAS and the triple-hatted HR/VP to provide unity, consistency, visibility and effectiveness to the EU’s external action; underlines the fact that, so far, the potential of all three roles has not been fully exploited; calls for the vital coordinating role of the HR/VP as Vice-President of the Commission to be reinforced within the Commission itself, through institutionalised regular meetings of the RELEX college of Commissioners, chaired by the HR/VP and enlarged to include other relev ...[+++]


16. betwijfelt of de EDEO in staat is om voor coördinatie tussen de verschillende betrokken DG's van de Commissie te zorgen, nu RELEX losgekoppeld is van de infrastructuur van de Commissie en een aparte entiteit is geworden; verzoekt de Commissie en de EDEO derhalve voor het einde van de ambtstermijn van de Commissie verslag uit te brengen aan het Parlement over hoe een doeltreffend systeem - zoals het systeem dat voorheen door de horizontale werkgroep van de Commissie werd toegepast - georganiseerd zou moeten worden om een horizontale werkgroep te coördineren die voor de horizontale coherentie, coördinatie en efficiëntie in de EU-belei ...[+++]

16. Expresses its concern as regards the EEAS’s capacity to organise coordination among the several Commission DGs concerned, after RELEX being cut off from the Commission infrastructure and established as a separate entity; calls on the Commission and the EEAS, therefore, to report to Parliament before the end of this Commission’s term on how an efficient system – such as that previously run by the Commission’s Inter-Service Working Group – should be organised to coordinate a horizontal working group with the goal of ensuring horizontal coherence, coordination and efficiency in EU policy development and programme execution, as requeste ...[+++]


7. is van mening dat het uitvoeren van het Verdrag van Lissabon een mogelijkheid is om de institutionele architectuur van de Europese Commissie te herzien en de verdeling van haar bevoegdheden over het directoraat-generaal Ontwikkeling (DG DEV) en het directoraat-generaal Buitenlandse betrekkingen (DG RELEX) te verbeteren, gericht op het vergroten van de doelmatigheid en samenhang, namelijk door DG DEV verantwoordelijk te laten zijn voor al het beleid en alle programma's op het gebied van ontwikkelingssamenwerking in alle geografische ...[+++]

7. Believes that the implementation of the Lisbon Treaty is an opportunity to revise the institutional architecture of the European Commission and improve the division of competences between its Directorate General for Development (DG DEV) and its Directorate General for External Relations (DG RELEX), aimed at increasing efficiency and coherence, namely by making DG DEV responsible for all development cooperation policies and programmes in all geographical areas (not only ACP, but also countries which are beneficiaries of the Development Cooperation Instrument) and by incorporating EuropeAid into DG DEV; in this context, calls for incre ...[+++]


63. is van mening dat bijkomende personele middelen kunnen worden bekomen door een einde te maken aan de gedeelde verantwoordelijkheid voor ontwikkelingssamenwerking tussen RELEX en DEV; verzoekt de huidige Commissie de nodige stappen te nemen om deze reorganisatie binnen de nieuwe Commissie te vergemakkelijken; is van oordeel dat de huidige taakverdeling op het vlak van ontwikkelingssamenwerking tussen DEV en RELEX de Commissie niet in staat stelt volledig bij te dragen aan de internationale inspanningen om de ontwikkelingssamenhang en de doeltreffendheid van de steun te bevorderen; verzoekt de Commissie voorts ervoor te zorgen dat o ...[+++]

63. Takes the view that additional human resources could be found by abolishing the split responsibility for development between RELEX and DEV; invites the current Commission to take the necessary steps with a view to facilitating this reorganisation in the new Commission; believes that the current division of labour on development co-operation between DEV and RELEX does not allow the Commission to participate fully in nurturing international efforts to promote development coherence and aid effectiveness; further invites the Commission to ensure that development co-operation is unambiguously dedicated to the primary objective of pover ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
- het crisisplatform van het directoraat-generaal Buitenlandse betrekkingen (DG RELEX), dat na de tsunami van 2004 is opgericht, draagt in buitenlandse crisissituaties bij aan de politieke coördinatie tussen de Commissie en de lidstaten.

- The RELEX Crisis Platform, established after the 2004 Tsunami, contributes to the political coordination between the Commission and Member States during external crisis situations.


De Commissie bevestigt dat ten behoeve van de nieuwe Commissie voorstellen voor de organisatie van de Relex-diensten moeten worden gedaan.

The Commission confirms the need to make proposals for the organisation of the Relex departments for the new Commission and reiterates its intention of drawing up a report which will be prepared under the authority of the Commission President on the most effective way of organising the departments responsible for external relations.


7. IS VERHEUGD OVER de aanstaande inwerkingtreding van het nieuwe "Common RELEX Information System" (CRIS), dat erop gericht is de boekhoud- en beheersinformatiesystemen van de Commissie te verbeteren, en tijdige en relevante informatie over onder meer de voedselzekerheidsprogramma's te verstrekken.

7. WELCOMES the forthcoming entry into force of the new Common RELEX Information System (CRIS), which is intended to improve the Commission's accounting and management information systems and to provide timely and relevant information on, among others, food security programmes.


56. wijst opnieuw op de standpunten die zijn neergelegd in zijn resolutie van 30 november 2000 over de hervorming van de Commissie en de gevolgen ervan voor de doeltreffendheid van de betrekkingen tussen de Europese Unie en de ontwikkelingslanden, waarin het in principe de plannen verwelkomt voor de hervorming van de RELEX-groep, maar waarin ook de vrees wordt geuit dat de voorgestelde scheiding van politieke verantwoordelijkheid en strategische programmering in een marginalisatie van het ontwikkelingsbeleid binnen de Commissie zou ku ...[+++]

56. Reiterates the views expressed in its resolution of 30 November 2000 on the reform of the Commission and its implications for relations between the European Union and the developing countries where it welcomed in principle the plans to reform the RELEX Group, but expressed the fear that the proposed separation between political responsibility and strategic programming could result in the marginalisation of development policy within the Commission; calls on the Commission to preserve development policy as an independent area and ensure that it continues to occupy a strong position within the full range of EU policies;


Van dit totaalbedrag van 1061 miljoen EUR werd 347 miljoen EUR beheerd door ECHO en de rest door andere diensten van de Commissie (vooral DG DEV en DG Relex).

Of this total amount of 1061 millions EUR, 347 millions were managed by ECHO and the rest by other Commissions services (mainly DG DEV and DG Relex).


Van dit totaalbedrag van 1061 miljoen EUR werd 347 miljoen EUR beheerd door ECHO en de rest door andere diensten van de Commissie (vooral DG DEV en DG Relex).

Of this total amount of 1061 millions EUR, 347 millions were managed by ECHO and the rest by other Commissions services (mainly DG DEV and DG Relex).


w