Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aanval door criminele verwaarlozing
Analyse van de economische activiteit
Analytische chemie
Apparatuur voor chemische analyse gebruiken
Centrifugeren
Chemische analyse
Chemische test
Chromatografie
Criminaliteitsanalyse
Criminele activiteit
Criminele analyse
Criminele handeling
Economische analyse
Economische evaluatie
Economische studie
Elektrolytische analyse
Fotometrie
Getuige van criminele activiteit door volwassene
Geweldpleging door criminele verwaarlozing
ICPO
Input-output-analyse
Input-outputtabellen
Internationale Criminele Politie Organisatie
Internationale Organisatie van Criminele Politie
Interpol
Materiaal voor chemische analyse gebruiken
Meting van het geleidingsvermogen
Misdaadanalyse
Misdadige activiteit
Sectoriële analyse
Toestellen voor chemische analyse gebruiken
Uitrusting voor chemische analyse gebruiken
Volumetrische analyse

Traduction de «criminele analyse » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
criminaliteitsanalyse | criminele analyse | misdaadanalyse

crime analysis


geweldpleging door criminele verwaarlozing

Assault by criminal neglect


getuige van criminele activiteit door volwassene

Witness to adult criminal activity


aanval door criminele verwaarlozing

Assault by criminal neglect


criminele activiteit | criminele handeling | misdadige activiteit

criminal activity


Internationale Criminele Politie Organisatie | Internationale Organisatie van Criminele Politie | ICPO [Abbr.] | Interpol [Abbr.]

INTERPOL | The International Criminal Police Organisation - INTERPOL | ICPO-INTERPOL [Abbr.]


analytische chemie [ centrifugeren | chemische analyse | chemische test | chromatografie | elektrolytische analyse | fotometrie | meting van het geleidingsvermogen | volumetrische analyse ]

analytical chemistry [ centrifuging | chemical analysis | chemical testing | chromatography | conductometry | electrolytic analysis | photometry | volumetric analysis ]


input-output-analyse [ input-outputtabellen | sectoriële analyse ]

input-output analysis [ input-output table | sectoral analysis ]


materiaal voor chemische analyse gebruiken | toestellen voor chemische analyse gebruiken | apparatuur voor chemische analyse gebruiken | uitrusting voor chemische analyse gebruiken

chemical analysis equipment using | laboratory equipment using | use chemical analysis equipment | using laboratory equipment


economische analyse [ analyse van de economische activiteit | economische evaluatie | economische studie ]

economic analysis [ analysis of economic activity | economic evaluation | economic study | Economic research(STW) ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
32. herinnert eraan dat de lidstaten ervoor moeten zorgen dat hun inlichtingendiensten binnen de wet opereren en de Verdragen en het Handvest volledig in acht nemen; verzoekt de lidstaten in dit verband ervoor te zorgen dat nationale wetgeving de verzameling en analyse van persoonsgegevens (met inbegrip van zogeheten metadata) alleen toestaat met instemming van de betrokkene of op basis van een gerechtelijk bevel dat is afgegeven op grond van een redelijk vermoeden dat het doelwit is betrokken bij een criminele activiteit;

32. Recalls that Member States must ensure that their intelligence services operate in a lawful manner and in full compliance with the Treaties and the Charter; calls in this regard on Member States to ensure that national law will only allow for the collection and analysis of personal data (including so-called metadata) with the consent of the person concerned or following a court order granted on the basis of reasonable suspicion of the target being involved in criminal activity;


De analyse van Europol (SOCTA) van 2013 van de bedreigingen die uitgaan van de grote georganiseerde misdaad toont aan dat criminele groeperingen de illegale wapenhandel als bron van inkomsten gebruiken: 39 criminele groeperingen zijn door 18 verschillende landen gesignaleerd als organisaties die vuurwapenhandel als hoofdactiviteit (25 groepen) of als nevenactiviteit (14 groeperingen) hebben.

The EU Serious and Organised Crime Threat Assessment (SOCTA), conducted by Europol in 2013, shows that criminal groups are using arms trafficking as a source of income: 39 crime groups were reported by 18 different countries as carrying out trafficking in firearms either as a main activity (25 groups) or as an additional activity (14 groups).


6. merkt op dat de doeltreffendheid van de beoordelingen en analyses van Europol over terroristische bedreigingen en andere criminele activiteiten grotendeels afhangt van de bereidheid van de diensten van de lidstaten om informatie te verstrekken; stelt voor de verstrekking van informatie door de lidstaten aan Europol te verbeteren door de verplichting van de lidstaten om met Europol samen te werken, te versterken;

6. Notes that Europol’s effectiveness in assessing and analysing terrorist threats and other criminal activities depends largely on the willingness of services in the Member States to provide it with information; suggests enhancing the supply of information by Member States to Europol by strengthening the Member States’ duty to cooperate with Europol;


28. wijst erop dat grenzen geen belemmering vormen voor de georganiseerde criminaliteit; acht het derhalve noodzakelijk ook de externe dimensie van het fenomeen te integreren in het Europese kader ter bestrijding van de georganiseerde criminaliteit; merkt op dat het van belang is de Europese Dienst voor extern optreden en het gemeenschappelijk Situatiecentrum (Sitcen) hier meer bij te betrekken; vraagt de Europese Commissie steeds effectiever vorm te geven aan de samenwerkingsovereenkomsten op justitieel en onderzoeksgebied met derde landen ter bestrijding van de grensoverschrijdende criminaliteit, en deze constant bij te werken; verlangt bovendien dat bij de opstelling van dergelijke overeenkomsten voldoende rekening wordt gehouden met ...[+++]

28. Points out that borders are not an obstacle to organised crime; considers it necessary, therefore, for the external dimension of organised crime to be integrated into the framework of Europe's effort to combat the phenomenon; notes that it is important, to that end, to involve more deeply the European External Action Service and the Joint Situation Centre (SitCen); calls on the Commission to continue to hone the effectiveness of and regularly update agreements on judicial and investigative cooperation with non-EU countries aimed at combating cross-border organised crime; calls, furthermore, for due account to be taken when drafting such agreements of the specific threats that organised crime in the individual countries poses to the ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
29. wijst erop dat grenzen geen belemmering vormen voor de georganiseerde criminaliteit; acht het derhalve noodzakelijk ook de externe dimensie van het fenomeen te integreren in het Europese kader ter bestrijding van de georganiseerde criminaliteit; merkt op dat het van belang is de Europese Dienst voor extern optreden en het gemeenschappelijk Situatiecentrum (Sitcen) hier meer bij te betrekken; vraagt de Europese Commissie steeds effectiever vorm te geven aan de samenwerkingsovereenkomsten op justitieel en onderzoeksgebied met derde landen ter bestrijding van de grensoverschrijdende criminaliteit, en deze constant bij te werken; verlangt bovendien dat bij de opstelling van dergelijke overeenkomsten voldoende rekening wordt gehouden met ...[+++]

29. Points out that borders are not an obstacle to organised crime; considers it necessary, therefore, for the external dimension of organised crime to be integrated into the framework of Europe’s effort to combat the phenomenon; notes that it is important, to that end, to involve more deeply the European External Action Service and the Joint Situation Centre (SitCen); calls on the Commission to continue to hone the effectiveness of and regularly update agreements on judicial and investigative cooperation with non-EU countries aimed at combating cross-border organised crime; calls, furthermore, for due account to be taken when drafting such agreements of the specific threats that organised crime in the individual countries poses to the ...[+++]


De uitvoering van instrumenten zoals onderzoeken met behulp van de computer, systemen voor criminele analyses en forensische technieken is verder gegaan.

Implementation of tools such as computer-based investigations, criminal analysis systems and forensics has continued.


[9] Bij deze methoden gaat het om analyses van resultaten, criminaliteitspatronen, criminele markten, criminele netwerken, risico's (welke worden gebruikt als een beheersinstrument op zich), gerichte profielen (vaak ook wel profielbeschrijvingen genoemd), profielen van criminele bedrijven en demografische en sociale trends.

[9] The methods are analysis in the fields of results, crime patterns, criminal markets, criminal networks, risks (which is used as a management tool in itself), target profiles (often called "profiling"), criminal business profiles, and demographic and social trends.


De operationele analyses zouden het mogelijk moeten maken concrete resultaten te bereiken, zoals arrestaties, beslaglegging op of verbeurdverklaring van de opbrengst van criminele activiteiten of pogingen om een criminele groepering te ontmantelen.

Such operational assessment should offer the possibility of obtaining specific outcomes, for instance making arrests, seizing or forfeiting assets from criminal activities or undertaking dedicated efforts to disrupt a criminal group.


Het EU-informatiebeleid voor rechtshandhaving heeft ten doel de noodzakelijke informatie beschikbaar te maken voor een EU-netwerk voor criminele inlichtingen om in EU-verband hoogwaardige criminele inlichtingen te verkrijgen die resulteren in periodieke strategische en operationele EU-analyses.

The EU Information Policy for law enforcement aims to make the necessary information available to an EU criminal intelligence network to generate first-class EU criminal intelligence, resulting in the periodic production of EU strategic and operational assessments.


* de vaststelling van gemeenschappelijke inlichtingenformaten ten behoeve van de politieke en operationele besluitvorming, alsmede de bevordering van de ontwikkeling en het gebruik van gelijkwaardige methoden voor de analyse van bijvoorbeeld criminele netwerken, criminele dreigingen, risico's en profielen, die moet worden aangevuld met evaluaties van de economische schade;

* establish agreed intelligence formats to assist political and operational decision-making and promote the development and use of equivalent methods for the analysis of e.g. criminal networks, crime threats, risks and profiles, to be further supported by economic harm assessments;


w