Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alternerende opleiding
Beroepsopleiding
COMETT
Dual band
Dual mode
Duale leerroute
Duale opleiding
E-learning
E-opleiding
E-vorming
Industriële opleiding
On-line opleiding
On-line vorming
Opleiding geven
Opleiding van arbeidskrachten
Opleiding van leerkrachten
Opleiding van opleiders
Opleiding verzorgen
Opleiding via internet
Pedagogische opleiding
Schriftelijke opleiding
Technisch onderwijs
Technische opleiding
Training bieden
Training verzorgen
Voorbereidende opleiding

Vertaling van "duale opleiding " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE


beroepsopleiding [ alternerende opleiding | e-opleiding | opleiding van arbeidskrachten | opleiding via internet | schriftelijke opleiding | voorbereidende opleiding ]

vocational training [ distance training | e-training | manpower training | pre-vocational training | sandwich training ]


opleiding van leerkrachten [ opleiding van opleiders | pedagogische opleiding ]

teacher training [ pedagogical training ]


E-learning | E-opleiding | E-vorming | On-line opleiding | On-line vorming

E-learning | E-training | On-line training


programma ter bevordering van opleiding en mobiliteit van onderzoekers | specifiek programma voor onderzoek en technologische ontwikkeling, inclusief demonstratie, op het gebied van de opleiding en mobiliteit van onderzoekers

specific programme of research and technological development, including demonstration, in the field of training and mobility of researchers | specific programme of research, technological development and demonstration in the field of the training and mobility of researchers | TMR [Abbr.]


Europees samenwerkingsprogramma tussen universiteiten en ondernemingen voor opleiding in technologie | Programma betreffende samenwerking tussen universiteit en onderneming inzake opleiding op het gebied van de technologie | COMETT [Abbr.]

Action Programme of the Community in Education and Training for Technology | European programme for cooperation between university and industry in training for technology | COMETT [Abbr.]


technisch onderwijs [ industriële opleiding | technische opleiding ]

technical education [ industrial training | technical training | technical training(UNBIS) ]


opleiding verzorgen | training verzorgen | opleiding geven | training bieden

delivering training and orientation | training and orientation providing | provide training | providing training




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Stagebeurs in Ludwigshafen am Rhein (Duitsland): Op 11 november hebben ongeveer 30 leerlingen in een duale opleiding hun ervaringen in het buitenland gepresenteerd aan jongere leerlingen die volgend jaar kunnen deelnemen en aan leerkrachten en opleiders van lokale/regionale bedrijven.

Internship Fair in Ludwigshafen am Rhein (Germany): On 11 November, about 30 students in dual training (apprentices) will present their internship experiences abroad to younger students, who may participate next year, as well as to teachers and to trainers from local/regional companies.


Er moet werk worden gemaakt van de ontwikkeling van relevante vaardigheden door alle vormen van leren op de werkplek zoals stages, leerlingplaatsen en duale stelsels voor beroepsonderwijs en -opleiding verder te stimuleren, de Europese Alliantie voor leerlingplaatsen te versterken, partnerschappen met alle belanghebbenden op lokaal, regionaal en nationaal niveau verder te ontwikkelen en beter te anticiperen op vaardigheidsbehoeften.

Relevant skills development should be pursued by further promoting all forms of work-based learning, such as traineeships, apprenticeships and dual schemes for vocational education and training, reinforcing the European Alliance for Apprenticeships, developing further partnerships with all stakeholders at local, regional and national levels and strengthening the anticipation of skills needs.


Het bedrijfsleven en de sociale partners moeten worden betrokken bij de vormgeving en uitvoering van programma's voor beroepsonderwijs en opleiding op alle niveaus, zoals dat nu al gebeurt in het "duale systeem" van leerlingplaatsen.

Business and social partners should be involved in designing and delivering VET at all levels, as demonstrated in the “dual system” of apprenticeships.


14. ziet veel mogelijkheden in de uitbreiding van het Leonardo-uitwisselingsprogramma voor leerlingen en benadrukt dat zogenaamde intermediaire organisaties het mkb bij de organisatie hiervan (bv. zoeken naar geschikte partners in het buitenland, onderdak enz.) moeten ondersteunen; wijst nadrukkelijk op de mogelijkheden voor het ondernemerschap van afgestudeerden van een duale opleiding (leerlingstelsel);

14. Sees great potential in the further expansion of the Leonardo exchange programme for trainees and stresses the need for so-called ‘intermediary organisations’ that support SMEs in organisational aspects (e.g. searching for suitable partners abroad, finding premises, etc.); emphasises the entrepreneurial potential of dual training (apprenticeships) for graduates;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(14 bis) Er moet op worden toegezien dat scholieren in het beroeps- en technisch onderwijs, alsook scholieren die een duale opleiding volgen of stage lopen, meer mobiliteitskansen krijgen.

(14a) Students in vocational and technical education, including those in work placements, and apprentices need to be afforded greater opportunities for mobility.


De financiering van de EU voor Europese Olympische Jeugdfestivals, de bestrijding van doping en wedstrijdvervalsing, en ook "duale carrières" die atleten moeten aanmoedigen om hun studie of opleiding voort te zetten naast hun sportcarrière, kwamen eveneens ter sprake.

The EU's funding of the European Youth Olympic Festivals, the fight against doping and match fixing, as well as 'dual careers' which aim to encourage athletes to continue their education alongside their sporting careers, were also on the agenda.


49. roept de Commissie en de lidstaten op om toenadering tussen de arbeidswereld en het onderwijs te bevorderen zodat opleidingstrajecten zoals duale opleiding kunnen worden ontwikkeld die theorie met praktijkervaring combineren, teneinde jongeren uit te rusten met de nodige algemene vaardigheden en specifieke vakkennis; roept de Commissie en de lidstaten ook op om te investeren in een bewustmakingscampagne over beroepsopleiding (BOO) en technische en bedrijfskundige studies, om ervoor te zorgen dat deze loopbaantrajecten niet langer worden gezien als een ongeschikte keuze, maar als een kans om de steeds talrijker wordende vacatures voo ...[+++]

49. Invites the Commission and the Member States to foster rapprochement between the worlds of work and education so that training paths such as dual training can be designed that combine theoretical notions with practical experience, in order to equip young people with the requisite general skills and specific expertise; invites the Commission and the Member States also to invest in support for an awareness campaign on vocational training (VET) and technical and entrepreneurial studies, so that these career paths are no longer perceived as a disqualifying choice, but as a chance to fill gaps in the market for technical jobs, demand for ...[+++]


49. roept de Commissie en de lidstaten op om toenadering tussen de arbeidswereld en het onderwijs te bevorderen zodat opleidingstrajecten zoals duale opleiding kunnen worden ontwikkeld die theorie met praktijkervaring combineren, teneinde jongeren uit te rusten met de nodige algemene vaardigheden en specifieke vakkennis; roept de Commissie en de lidstaten ook op om te investeren in een bewustmakingscampagne over beroepsopleiding (BOO) en technische en bedrijfskundige studies, om ervoor te zorgen dat deze loopbaantrajecten niet langer worden gezien als een ongeschikte keuze, maar als een kans om de steeds talrijker wordende vacatures voo ...[+++]

49. Invites the Commission and the Member States to foster rapprochement between the worlds of work and education so that training paths such as dual training can be designed that combine theoretical notions with practical experience, in order to equip young people with the requisite general skills and specific expertise; invites the Commission and the Member States also to invest in support for an awareness campaign on vocational training (VET) and technical and entrepreneurial studies, so that these career paths are no longer perceived as a disqualifying choice, but as a chance to fill gaps in the market for technical jobs, demand for ...[+++]


10. benadrukt dat het belangrijk is het potentieel van de jonge generatie niet te verliezen en verzoekt de Europese Raad om het aanpakken van de jeugdwerkloosheid tot prioriteit te maken; verzoekt de lidstaten alomvattende strategieën te ontwikkelen voor jongeren die geen baan hebben en geen onderwijs of opleiding volgen, waaronder een gericht actief arbeidsmarktbeleid, het aanpakken van het probleem van discrepanties tussen verworven vaardigheden en de vraag op de arbeidsmarkt, bevordering van ondernemerschap onder jongeren en kaders voor de overgang van onderwijs naar arbeidsmarkt zoals „duale ...[+++]

10. Stresses the importance of not losing the potential of the younger generation, and calls on the European Council to make tackling youth unemployment a priority; calls on Member States to develop comprehensive strategies for young people who are not in employment, education or training, including targeted active labour-market policy measures, measures tackling skills mismatches in the labour market, promotion of entrepreneurship among young people and frameworks securing the transition from education to work, such as ‘dual vocational training’; calls on Member States to introduce, in close cooperation with the social partners, a You ...[+++]


dat de Raad op 20 mei 2011 een werkplan van de Europese Unie voor sport 2011-2014 heeft opgesteld, waarin gewezen werd op de rol van onderwijs, opleiding en kwalificaties in de sport en waarbij de deskundigengroep „Sportonderwijs en opleiding” werd ingesteld met het oog op het opstellen van een voorstel voor Europese richtsnoeren inzake duale carrières.

that the Council on 20 May 2011 established a European Union Work Plan for Sport for 2011-2014 which highlighted the role of education, training and qualifications in sport and created the Expert Group ‘Education and Training in Sport’ to prepare a proposal for European guidelines on dual careers,




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'duale opleiding' ->

Date index: 2022-02-21
w