Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Bedrijfsvorm
Europees juridisch statuut
Juridisch statuut
Juridisch statuut van de UPU
Juridisch statuut van de Wereldpostvereniging
Juridisch statuut van de vennootschap
Juridische vorm van de vennootschap
Rechtspersoonlijkheid
Rechtspositie van de Wereldpostvereniging
Rechtstoestand
Rechtsvorm
Statuten van de vennootschap
Statuut van de Europese naamloze vennootschap
Statuut van de Europese vennootschap
Vennootschap

Vertaling van "juridisch statuut van de vennootschap " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
vennootschap [ bedrijfsvorm | juridische vorm van de vennootschap | juridisch statuut van de vennootschap | statuten van de vennootschap ]

organisation [ legal status of an undertaking | organization | corporations(UNBIS) ]


rechtstoestand [ juridisch statuut | rechtspersoonlijkheid | rechtsvorm ]

legal status [ legal entity | legal personality ]




Juridisch statuut van de Wereldpostvereniging | Rechtspositie van de Wereldpostvereniging

Juridical statute of the UPU




statuut van de Europese naamloze vennootschap | statuut van de Europese vennootschap

European Company Statute | Statute for a European public limited-liability company | ECS [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Eurovoc-term: fusie van ondernemingen registratie van maatschappij Europese vennootschap recht van vestiging vennootschapsrecht Europees juridisch statuut

EUROVOC descriptor: merger registration of a company European company right of establishment company law European legal status


Ondernemerschap moet worden ontwikkeld door concrete beleidsinitiatieven, waaronder een vereenvoudiging van het vennootschapsrecht (faillissementsprocedures, statuut van besloten vennootschap enz.) en initiatieven om ondernemers na een zakelijk fiasco een doorstart te laten maken”;

Entrepreneurship must be developed by concrete policy initiatives, including a simplification of company law (bankruptcy procedures, private company statute, etc.), and initiatives allowing entrepreneurs to restart after failed businesses’;


Dit statuut zal ook van pas komen om oneerlijke concurrentie tegen te gaan, die vaak voortkomt uit het ontbreken van een beschermend juridisch statuut voor deze arbeidskrachten.

This status will also help fight against the unfair competition that often results from the absence of a protective legal status for these workers.


1. Wanneer een lidstaat een niet-ingezeten inbrengende of verworven vennootschap als fiscaal transparant beschouwt op grond van een beoordeling, door de lidstaat, van de juridische eigenschappen waarover de vennootschap beschikt ingevolge het recht waarnaar zij is opgericht, dan heeft die lidstaat het recht bij het heffen van een belasting op het inkomen, de winst of de vermogenswinst van die vennootschap ten aanzien van directe of indirecte deelgerechtigden van die vennootschap de bepalingen van deze richtlijn niet toe te passen.

1. Where a Member State considers a non-resident transferring or acquired company to be fiscally transparent on the basis of that Member State’s assessment of the legal characteristics of that company arising from the law under which it is constituted, it shall have the right not to apply the provisions of this Directive when taxing a direct or indirect shareholder of that company in respect of the income, profits or capital gains of that company.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
3. Wanneer lid 1 van toepassing is en een lidstaat een elders gevestigde inbrengende vennootschap als fiscaal transparant aanmerkt op grond van een beoordeling, door de lidstaat, van de juridische eigenschappen waarover de vennootschap beschikt ingevolge het recht waarnaar zij is opgericht, en de lidstaat daarom de deelgerechtigden over hun aandeel in de winst van de inbrengende vennootschap belast, indien en voor zover er winst is, heft de lidstaat generlei belasting over het inkomen, de winst of de vermogenswinst die bepaald wordt d ...[+++]

3. Where paragraph 1 applies and where a Member State considers a non-resident transferring company as fiscally transparent on the basis of that Member State’s assessment of the legal characteristics of that company arising from the law under which it is constituted and therefore taxes the shareholders on their share of the profits of the transferring company as and when those profits arise, that Member State shall not tax any income, profits or capital gains calculated by reference to the difference between the real values of the assets and liabilities transferred and their values for tax purposes.


4. Wanneer een lidstaat een niet-ingezeten ontvangende vennootschap als fiscaal transparant beschouwt op grond van een beoordeling, door de lidstaat, van de juridische eigenschappen waarover de vennootschap beschikt ingevolge het recht waarnaar zij is opgericht, kan die lidstaat op elk van de directe of indirecte deelgerechtigden, dezelfde behandeling voor fiscale doeleinden toepassen als hij zou toepassen indien de ontvangende vennootschap haar fiscale woonplaats had in die lidstaat.

4. Where a Member State considers a non-resident receiving company to be fiscally transparent on the basis of that Member State’s assessment of the legal characteristics of that company arising from the law under which it is constituted, that Member State may apply to any direct or indirect shareholders the same treatment for tax purposes as it would if the receiving company were resident in that Member State.


3. Wanneer een lidstaat een niet-ingezeten ontvangende of verwervende vennootschap als fiscaal transparant beschouwt op grond van een beoordeling, door die lidstaat, van de juridische eigenschappen waarover de vennootschap beschikt ingevolge het recht waarnaar zij is opgericht, dan heeft die lidstaat het recht artikel 8, leden 1, 2 en 3, niet toe te passen.

3. Where a Member State considers a non-resident receiving or acquiring company to be fiscally transparent on the basis of that Member State’s assessment of the legal characteristics of that company arising from the law under which it is constituted, it shall have the right not to apply Article 8(1), (2) and (3).


In februari 2007, werd er op basis van artikel 192 van het Verdrag gevraagd een wetsvoorstel in te dienen over het statuut van de vennootschap (Mijnheer de Voorzitter, ik zou de Commissaris willen vragen goed te luisteren want dit is een zeer belangrijke mondelinge vraag waarop een antwoord verwacht wordt.) Uit een grondig debat en een hoorzitting met bekwame en representatieve deskundigen, bleek dat er nood is aan zulk een instrument en dat het kleine ondernemingen die graag op een doeltreffende manier deel zouden uitmaken van de int ...[+++]

A proposal for legislation on the statute of the company was formally requested in February 2007, on the basis of Article 192 of the Treaty and – as I would like to stress, and I would ask the Commissioner to listen because this is a very important oral question, Mr President, to which an answer must be given – after a thorough debate, together with a hearing with qualified and representative experts who showed us how necessary such an instrument was and how useful it would be in fostering small enterprises keen to operate effectively in the internal market.


7. is van mening dat een van de belangrijkste doelstellingen van het Europese burgerschap er niet in bestaat een ander juridisch statuut dan het nationale statuut te creëren, maar om de integratie van een burger in de lidstaat van verblijf te bevorderen en hem al zijn rechten te garanderen, ook al verblijft hij buiten de EU;

7. Considers that one of the main objectives of European citizenship should be not to create a legal status that is complementary to national citizenship, but to promote people's integration in their country of residence, while fulfilling all the rights even when EU citizens reside outside the EU;


Deze minderheid is om te beginnen van mening dat artikel 138 A van het Verdrag geen rechtsgrondslag vormt voor een juridisch statuut van de Europese politieke partijen, en nog minder voor een statuut dat als "constitutioneel" wordt aangemerkt, en evenmin voor een financieel regeling ten behoeve van deze partijen. De Franse versie van artikel 138 A spreekt voorzichtigheidshalve van "les partis politiques au niveau européen", en niet van "partis politiques européens".

They believe, firstly, that Article 138a of the Treaty does not provide a legal basis either for establishing a legal status for 'European political parties' - and still less for such status presented as 'constitutional' - or for adopting a specific financial regulation for them, given that Article 138a makes no more than cautious reference to the action of political parties 'at European level' and does not mention the existence of 'European political parties'.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'juridisch statuut van de vennootschap' ->

Date index: 2023-01-07
w