Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Binnenlandse markt
Binnenmarkt
Boerderijproducten op de markt brengen
Bruto-overheidsschuld
Communautaire interne markt
Eengemaakte markt van de EU
Functioneren van de markt
Interne markt
Interne markt EG
Interne markt van de EU
Markt
Markt voor overheidspapier
Markt voor overheidsschuld
Markt voor staatspapier
Markt voor staatsschuldpapier
Marktsituatie
Marktstructuur
Nationale markt
Overheidsschuld
Overheidsschuld als percentage van het BBP
Overheidsschuldmarkt
Planning voor toegang tot de markt
Planning voor toetreding tot de markt
Staatsschuldmarkt
Toestand van de markt

Vertaling van "markt voor overheidsschuld " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
markt voor overheidspapier | markt voor overheidsschuld | markt voor staatspapier | markt voor staatsschuldpapier | overheidsschuldmarkt | staatsschuldmarkt

government securities market | sovereign debt market | sovereign market


bruto-overheidsschuld | overheidsschuld

general government debt | general government gross debt | government debt | government gross debt | GGD [Abbr.]


overheidsschuld als percentage van het BBP | verhouding tussen de overheidsschuld en het bruto binnenlands product

ratio of government debt to gross domestic product


markt [ functioneren van de markt | marktsituatie | marktstructuur | toestand van de markt ]

market [ market operation | market situation | market State | market structure ]


interne markt [ binnenmarkt | communautaire interne markt | eengemaakte markt van de EU | interne markt EG | interne markt van de EU ]

single market [ Community internal market | EC internal market | EU single market ]




binnenlandse markt [ nationale markt ]

domestic market [ national market | National domestic market(ECLAS) ]


concurrentie op de markt in de verhuurindustrie analyseren | concurrentie op de markt in de verhuursector analyseren

investigate marketplace competition in rental industry | search marketplace competition in rental industry | analyse marketplace competition in rental industry | analysis of marketplace competition in rental industry


planning voor toegang tot de markt | planning voor toetreding tot de markt

market entry scheme, market entry strategy | planning of market entry | market entry plan | market entry planning


boerderijproducten op de markt brengen

promote farm products | promoting farm products | farm product promoting | market farm products
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Indien de liquiditeit op een markt voor overheidsschuld een bepaalde drempel onderschrijdt, kunnen de beperkingen op het aangaan door de beleggers van ongedekte shorttransacties in overheidsschuld tijdelijk worden opgeheven om de liquiditeit op die markt te stimuleren.

Where the liquidity in a sovereign debt market falls below a certain threshold, the restrictions on investors entering into uncovered short sales of sovereign debt may be lifted temporarily for the purpose of stimulating liquidity in that market.


Posities met een zeer geringe waarde die geen aanmerkelijke impact op de relevante markt voor overheidsschuld zouden hebben, dienen niet te worden gemeld en bij het vaststellen van een drempel moet onder meer met de liquiditeit van elke afzonderlijke obligatiemarkt en de gehele uitstaande overheidsschuld alsook met de doelstellingen van deze maatregel rekening worden gehouden.

Minimal values that would not have any significant impact on the relevant sovereign debt market should not require notification and the threshold should take into account, inter alia, the liquidity of each individual bond market and the stock of outstanding sovereign debt as well as the objectives of this measure.


Niets van dit alles is aanvaardbaar, niet meer dan het alternatief van een homogene Europese markt van overheidsschuld plus een stijging van de Europese begroting en de invoering van een speciale belasting om deze te financieren.

There is nothing acceptable about this, any more than there is about the alternative of a homogeneous European sovereign debt market plus an increase in the European budget and the creation of a specific tax to fund it.


MEDIP — Mercado Especial de Dívida Pública (speciale markt voor overheidsschuld)

MEDIP — Mercado Especial de Dívida Pública (Special Market for Public Debt)


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
3. De artikelen 7, 13 en 14 zijn niet van toepassing op de activiteiten van een natuurlijke of rechtspersoon wanneer deze, optredend als vergunninghoudend primary dealer conform een overeenkomst met een emittent van overheidsschuld, handelt als opdrachtgever in een financieel instrument met betrekking tot transacties op de primaire of secundaire markt die verband houden met de overheidsschuld.

3. Articles 7, 13 and 14 shall not apply to the activities of a natural or legal person where, acting as an authorised primary dealer pursuant to an agreement with a sovereign issuer, it is dealing as principal in a financial instrument in relation to primary or secondary market operations relating to the sovereign debt.


3. De artikelen 8 en 12, alsook beperkingen of eisen met betrekking tot overheidsschuld die overeenkomstig de artikelen 16, 17, 18 of 24 worden opgelegd, zijn niet van toepassing op de activiteiten van een natuurlijke of rechtspersoon die vergunninghoudend primary dealer is overeenkomstig een overeenkomst met een emittent van overheidsschuld en handelt als opdrachtgever in een financieel instrument met betrekking tot transacties op de primaire of secundaire markt die verband houden met de overheidsschuld van een lidstaat.

3. Articles 8 and 12 and any restrictions or requirements imposed in relation to sovereign debt under Articles 16, 17, 18 or 24 shall not apply to the activities of a natural or legal person who is an authorised primary dealer pursuant to an agreement with an issuer of sovereign debt and who is dealing as principal in a financial instrument in relation to primary or secondary market operations relating to the sovereign debt of a Member State.


Zullen de aangekondigde Commissievoorstellen ter regulering van de markt voor “over the counter” derivaten ook concrete voorstellen betreffende de CDS-markt bevatten en is het de bedoeling dat beperkingen worden opgelegd aan CDS voor overheidsschuld die reeds aangegane risico’s en posities niet afdekken?

In view of the anticipated Commission proposals on regulation of the over-the-counter (OTC) market, will there be concrete proposals in relation to the CDS market and is there an intention to restrict sovereign credit default swaps that are not hedging already assumed risks and positions?


Door de schuldenproblemen in Griekenland, Portugal en Spanje en de globale fiscale crisis in de eurozone is duidelijk geworden dat het toezicht sterk tekortschiet en dat de markt voor CDS voor overheidsschuld volstrekt niet transparant is.

The emergence of the fiscal deficit problem in Greece, Portugal and Spain and the overall fiscal crisis in the eurozone have highlighted significant inefficiencies in supervision and a complete lack of transparency in the sovereign credit default swaps (CDS) market.


85. De lidstaten kunnen toestaan dat een risicogewicht van 10% wordt toegekend aan vorderingen op instellingen die in hun lidstaat van herkomst gespecialiseerd zijn op het gebied van de interbancaire markt en de markt voor overheidsschuld en die aan een streng toezicht van de bevoegde autoriteiten zijn onderworpen, mits voor deze activa ten behoeve van de bevoegde autoriteiten van de lidstaat van herkomst naar behoren is aangetoond dat zij geheel en volledig zijn gedekt door activa waaraan een risicogewicht van 0% of 20% is toegekend en deze activa door deze autoriteiten als een passende zekerheid worden aangemerkt.

85. Member States may allow a risk weight of 10% for exposures to institutions specialising in the inter-bank and public-debt markets in their home Member States and subject to close supervision by the competent authorities where those asset items are fully and completely secured, to the satisfaction of the competent authorities of the home Member States, by a items assigned a 0% or a 20% risk weight and recognised by the latter as constituting adequate collateral.


2. De lidstaten kunnen een wegingsfactor van 10 % toepassen op vorderingen op instellingen die zijn gespecialiseerd op het gebied van de interbancaire markt en de markt voor overheidsschuld in de lidstaat van herkomst en die aan een streng toezicht van de bevoegde autoriteiten zijn onderworpen, wanneer die activa, ten genoegen van de bevoegde autoriteiten van de lidstaat van herkomst, geheel en volledig zijn gegarandeerd door een combinatie van in artikel 43, lid 1, onder a) en b), vermelde activa die door deze autoriteiten als een passend onderpand wordt aangemerkt.

2. The Member States may apply a weighting of 10 % to claims on institutions specialising in the inter-bank and public-debt markets in their home Member States and subject to close supervision by the competent authorities where those asset items are fully and completely secured, to the satisfaction of the competent authorities of the home Member States, by a combination of asset items mentioned in Article 43(1)(a) and (b) recognised by the latter as constituting adequate collateral.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'markt voor overheidsschuld' ->

Date index: 2024-01-01
w