Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aanval door menselijke beet
Adviseur natuurlijke hulpbronnen
Adviseur natuurlijke rijkdommen
Beheer van de hulpbronnen
Consultant natuurlijke hulpbronnen
Consultant natuurlijke rijkdommen
Evaluatie van de hulpbronnen
Inventarisatie van de hulpbronnen
Kennis van menselijk gedrag gebruiken
Kennis van menselijk gedrag toepassen
Menselijk gedrag binnen het toerisme
Menselijk gedrag in de recreatiesector
Menselijk potentieel
Menselijke dynamiek als onderdeel van horecaveiligheid
Menselijke hulpbronnen
Ontginning van de hulpbronnen
Opsporing van hulpbronnen
Personeel
Personele middelen
Schatting van de hulpbronnen
TF-MHOOJ

Vertaling van "menselijke hulpbronnen " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
menselijk potentieel | menselijke hulpbronnen | personeel | personele middelen

human resources | HR [Abbr.]


Task Force Menselijke Hulpbronnen, Onderwijs, Opleiding en Jeugdzaken | TF-MHOOJ [Abbr.]

Task Force Human Resources, Education, Training and Youth | HRTF [Abbr.] | TF-HRETY [Abbr.]


Personeel, opleiding & sociale zaken (Menselijke hulpbronnen)

Personnel, Training & Welfare (Human Resources)


beheer van de hulpbronnen

management of resources [ Resource utilization(ECLAS) ]


evaluatie van de hulpbronnen [ inventarisatie van de hulpbronnen | opsporing van hulpbronnen | schatting van de hulpbronnen ]

evaluation of resources [ estimate of resources | inventory of resources | prospecting for resources | search for resources ]


ontginning van de hulpbronnen

exploitation of resources [ Resources exploration(ECLAS) ]


kennis van het menselijk gedrag interacties en dynamiek om de veiligheid in een horecagelegenheid te waarborgen | menselijk gedrag binnen het toerisme | menselijk gedrag in de recreatiesector | menselijke dynamiek als onderdeel van horecaveiligheid

behavioural insight for customers' security | human dynamics as part of security in hospitality | human behaviour as part of a security programme | human dynamics as part of hospitality security


adviseur natuurlijke hulpbronnen | consultant natuurlijke hulpbronnen | adviseur natuurlijke rijkdommen | consultant natuurlijke rijkdommen

natural resources specialist | resources consultant | natural resources consultant | natural resources expert


kennis van menselijk gedrag gebruiken | kennis van menselijk gedrag toepassen

administer knowledge of human behaviour | implement knowledge of human behaviour | apply knowledge of human behaviour | apply the knowledge of human behaviour


aanval door menselijke beet

Assault by bite of human being
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
menselijke hulpbronnen: aanpassingsvermogen en bekwaamheid van de arbeidskrachten.Op het gebied van investeringen in menselijke hulpbronnen blijven er grote structurele zwakheden bestaan, zowel binnen de Unie van de vijftien als in de nieuwe lidstaten.

human resources: the adaptability and skills of the workforce.As regards investments in human resources, large structural weaknesses remain both in the Union of Fifteen and in the new Member States.


Dit betekent dat de omschrijving van de productiviteit van hulpbronnen analoog is aan die van arbeidsproductiviteit: de toegevoegde waarde per eenheid menselijke hulpbronnen.

This means that resource productivity is defined analogously to labour productivity: the value added per unit of human resource.


Het operationele meerjarenprogramma voor Kroatië voor de ontwikkeling van de menselijke hulpbronnen is op 7 december 2007 goedgekeurd en omvat vier zwaartepunten: verbetering van de toegang tot werkgelegenheid en duurzame integratie in de arbeidsmarkt, versterking van de sociale integratie van kansarmen, investeren in menselijk kapitaal, en technische bijstand.

Under Component IV, a multi-annual operational programme Human Resources Development for Croatia was adopted on 7 December 2007. It consists of 4 priority axes: Enhancing access to employment and sustainable inclusion in the labour market, Reinforcing social inclusion of people at a disadvantage, Enhancing human capital and employability, and Technical Assistance.


- om in verband met MAP 11 “Verbetering en volgroeiing van het beheer van menselijke hulpbronnen” het nut en de verwachte voordelen van de geplande nieuwe methode voor het beheer van menselijke hulpbronnen te beschrijven, met inbegrip van de impact daarvan op de extra behoefte aan personeel van de Academie;

- in relation to MAP 11 “improve and mature Human Resource (HR) management”, to describe the utility and the expected benefits of the College’s new HR planned method, including what impact it could have on further needs of staff resources in the College;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
menselijke hulpbronnen: aanpassingsvermogen en bekwaamheid van de arbeidskrachten.Op het gebied van investeringen in menselijke hulpbronnen blijven er grote structurele zwakheden bestaan, zowel binnen de Unie van de vijftien als in de nieuwe lidstaten.

human resources: the adaptability and skills of the workforce.As regards investments in human resources, large structural weaknesses remain both in the Union of Fifteen and in the new Member States.


13. benadrukt dat de presentatie door de Commissie van haar administratieve uitgaven en, in het bijzonder, van de betrokken menselijke hulpbronnen, als zijnde rechtstreeks gekoppeld aan de operationele uitgaven, in het kader van Activity Based Budgeting en Management (ABB en ABM), deze uitgaven niet doet voorkomen als objectief gezien absoluut onvermijdelijke uitgaven; herhaalt dat een dergelijke presentatie het Parlement in geen enkel opzicht berooft van zijn bevoegdheid als begrotings- en controlerende autoriteit om besluiten te nemen over de menselijke hulpbronnen die hij passend acht voor de uitvoering van goedgekeurde communautaire ...[+++]

13. Stresses that the presentation by the Commission of its administrative expenditure, and, in particular, of the human resources involved as being directly linked to the operational expenditure, in the context of Activity Based Budgeting and Management (ABB and ABM) does not confer upon such expenditure a character of objective, undisputed necessity; reiterates that such presentation will not deprive Parliament in any way of its competence as budgetary and control authority to decide on the human resources it may consider as being appropriate for carrying-out approved policies of the Union;


15. betreurt dat de EP-ROME-studie met grote vertraging is afgesloten; verwacht dat in de raming voor 2003 rekening wordt gehouden met de conclusies van deze studie; hoopt dat de studie een effectief instrument zal blijken te zijn voor een verdere modernisering van het beheer van de menselijke hulpbronnen van het Parlement; blijft van oordeel dat een systematischer benadering van het scholingsbeleid vereist is; verwacht dat het beginsel van beste praktijken ertoe zal bijdragen de personeelsbehoeften van het Parlement in verband met de uitbreiding te beperken; betreurt dat de spreiding van het personeel van het Parlement over drie we ...[+++]

15. Regrets the fact that the EP-ROME study has been concluded with much delay and expects its conclusions to be taken into consideration in the 2003 estimates; hopes that the study will provide an effective tool to further modernise Parliament's human resources management; insists that a more systematic approach to training policy is still required; expects the principle of best practice to help scale down Parliament's staffing requirements for enlargement; regrets that the dispersion of Parliament's staff in three places of work remains a major obstacle to improving the allocation of human resources; points out, in particular, tha ...[+++]


15. betreurt dat de EP-ROME-studie met grote vertraging is afgesloten; verwacht dat in de ramingen voor 2003 rekening wordt gehouden met de conclusies van deze studie; hoopt dat de studie een effectief instrument zal blijken te zijn voor een verdere modernisering van het beheer van de menselijke hulpbronnen van het Parlement; is van mening dat de diensten van het Parlement het meest door de leden worden gerespecteerd, wanneer zij efficiënt, coherent en politiek evenwichtig zijn; wenst dat deze beginselen volledig ten uitvoer zijn voor het einde van deze zittingsperiode; blijft van oordeel dat een systematischer benadering van het sc ...[+++]

15. Regrets the fact that the EP-ROME study has been concluded with much delay and expects its conclusions to be taken into consideration in the 2003 estimates; hopes that the study will provide an effective tool to further modernise Parliament's human resources management; believes that Parliament´s administration will be most respected by its Members when it is to be efficient, coherent and politically balanced; requests that these principles be fully implemented by the end of this legislature; insists that a more systematic approach to training policy is still required; expects the principle of best practice to help scale down Pa ...[+++]


- gezien de twee eerdere initiatieven inzake menselijke hulpbronnen, ADAPT, tot aanpassing van de menselijke hulpbronnen aan de industriële veranderingen, en EMPLOYMENT met zijn vier verschillende subprogramma's: NOW ter bevordering van gelijke kansen voor vrouwen op de arbeidsmarkt, HORIZON voor gehandicapten en andere benadeelde groepen, YOUTHSTART voor jonge mensen zonder formele kwalificaties en INTEGRA voor van de arbeidsmarkt uitgesloten of met uitsluiting bedreigde personen,

- having regard to the two former "Human Resources" Initiatives, ADAPT which addressed the human resources aspects of industrial change and EMPLOYMENT with its four distinct strands: NOW for developing equal opportunities for women in the labour market, HORIZON for disabled and other disadvantaged groups, YOUTHSTART for young people without formal qualifications and INTEGRA for people excluded or at risk of exclusion from the labour market,


Het CB is ingedeeld in zes prioritaire ontwikkelingszwaartepunten: 1) natuurlijke hulpbronnen; 2) culturele hulpbronnen; 3) menselijke hulpbronnen; 4) lokale systemen voor ontwikkeling; 5) steden; 6) dienstverleningsnetwerken en knooppunten.

The CSF contains six development priorities: 1) natural resources; 2) cultural resources; 3) human resources; 4) local development systems; 5) cities; 6) service networks and forums.


w