Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
BSDG
Bjelaroesische Sociaal-Democratische Gramada
Interventies op straat uitvoeren bij sociaal werk
MVO-label
Maatschappelijk assistent
Neventerm
SdRP
Sociaal assistent
Sociaal beleid
Sociaal label
Sociaal luik
Sociaal plan
Sociaal rechtvaardige werkbeginselen toepassen
Sociaal rechtvaardige werkingsbeginselen toepassen
Sociaal rechtvaardige werkingsprincipes toepassen
Sociaal rechtvaardige werkprincipes toepassen
Sociaal werker
Sociaal-Democratische Partij van de Republiek Polen
Sociaal-Demokratie van de Poolse Republiek
Sociaal-cultureel werker
Sociaal-democratie van de Republiek Polen
Sociaal-democratische Hramada
Sociaal-democratische Partij Hramada
Sociaal-economisch aspect
Sociaal-economische omstandigheden
Sociaal-economische situatie
Sociaal-economische structuur
Sociale planning
Tussenkomsten op straat uitvoeren bij sociaal werk

Vertaling van "sociaal label " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE




sociaal-economische omstandigheden [ sociaal-economisch aspect | sociaal-economische situatie | sociaal-economische structuur ]

socioeconomic conditions [ socio-economic aspect | socio-economic conditions | socio-economic situation ]


sociaal beleid [ sociaal luik | sociaal plan | sociale planning ]

social policy [ social plan | social planning | social planning(UNBIS) ]


sociaal rechtvaardige werkingsbeginselen toepassen | sociaal rechtvaardige werkprincipes toepassen | sociaal rechtvaardige werkbeginselen toepassen | sociaal rechtvaardige werkingsprincipes toepassen

apply working principles within healthcare and social services | use socially just working principles | apply socially just working principles | work in accordance with social principles


Omschrijving: Bij deze stoornis bestaat er een behoedzaamheid jegens vreemden en sociale angst bij confrontatie met nieuwe, vreemde of sociaal bedreigende situaties. Deze categorie moet alleen gebruikt worden indien deze angsten ontstaan in de vroege jaren, ongebruikelijk hevig zijn en samengaan met problemen in het sociaal functioneren. | Neventerm: | ontwijkingsstoornis op kinderleeftijd of in adolescentie

Definition: In this disorder there is a wariness of strangers and social apprehension or anxiety when encountering new, strange, or socially threatening situations. This category should be used only where such fears arise during the early years, and are both unusual in degree and accompanied by problems in social functioning. | Avoidant disorder of childhood or adolescence


Sociaal-democratie van de Republiek Polen | Sociaal-Democratische Partij van de Republiek Polen | Sociaal-Demokratie van de Poolse Republiek | SdRP [Abbr.]

Social Democracy of the Polish Republic | Social Democracy of the Republic of Poland | SdRP [Abbr.] | SRP [Abbr.]


sociaal assistent | sociaal-cultureel werker | maatschappelijk assistent | sociaal werker

community worker | social outreach worker | child and youth worker | social worker


Bjelaroesische Sociaal-Democratische Gramada | Sociaal-democratische Hramada | Sociaal-democratische Partij Hramada | BSDG [Abbr.]

Belarusian Social-Democratic Gramada | BSDG [Abbr.]


interventies op straat uitvoeren bij maatschappelijk werk | tussenkomsten op straat uitvoeren bij sociaal werk | interventies op straat uitvoeren bij sociaal werk | tussenkomsten op straat uitvoeren bij maatschappelijk werk

perform street interventions in social work | perform street-intervention in social-work | perform street intervention in social-work | perform street interventions in social work
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(7) Voor het verstrekken van informatie over de eerbiediging van rechten en waarden op grond van regels van het internationale recht dienen ondernemingen de richtsnoeren inzake bedrijfsleven en mensenrechten ter uitvoering van het VN-kader “Protect, Respect and Remedy” toe te passen, evenals de OESO-richtsnoeren voor multinationale ondernemingen, en kunnen ondernemingen zich eveneens baseren op nationale kaderregelingen, EU-kaderregelingen zoals het milieubeheer- en milieuauditsysteem (EMAS) en andere internationale kaderovereenkomsten zoals het Global Compact van de VN, norm 26000 van de Internationale Organisatie voor normalisatie (ISO), de tripartiete beginselverklaring van de Internationale Arbeidsorganisatie betreffende multinationale ...[+++]

(7) In providing information on their compliance with rights and values protected by norms of international law, companies shall apply the Guiding Principles on Business and Human Rights implementing the UN “Protect, Respect and Remedy” Framework and the OECD Guidelines for Multinational Enterprises, companies may also rely on national frameworks, EU-based frameworks such as the Eco-Management and Audit Scheme (EMAS), and other international frameworks such as the United Nations (UN) Global Compact, the International Organisation for Standardisation (ISO) 26000 standard, the International Labour Organization (ILO) Tripartite Declaration of principles concerning multinational enterprises and social ...[+++]


(7) Voor het verstrekken van deze informatie kunnen ondernemingen zich baseren op nationale kaderregelingen, EU-kaderregelingen zoals het milieubeheer- en milieuauditsysteem (EMAS) en internationale kaderovereenkomsten zoals het Global Compact van de VN, de richtsnoeren inzake bedrijfsleven en mensenrechten ter uitvoering van het kader “Protect, Respect and Remedy” van de Verenigde Naties, de richtsnoeren voor multinationale ondernemingen van de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO), de Internationale Organisatie voor normalisatie (ISO) 26000, de tripartiete beginselverklaring van de Internationale Arbeidsorganisatie betreffende multinationale ondernemingen en sociaal beleid en het Global Reporting Initiative of e ...[+++]

(7) In providing this information, companies may rely on national frameworks, EU-based frameworks such as the Eco-Management and Audit Scheme (EMAS), and international frameworks such as the United Nations (UN) Global Compact, the Guiding Principles on Business and Human Rights implementing the UN “Protect, Respect and Remedy” Framework, the Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD) Guidelines for Multinational Enterprises, the International Organisation for Standardisation (ISO) 26000, the International Labour Organization (ILO) Tripartite Declaration of principles concerning multinational enterprises and social policy, and the Glo ...[+++]


28. verzoekt de Commissie en de lidstaten om de haalbaarheid en wenselijkheid van de ontwikkeling van een „Europees sociaal label” te overwegen dat aan sociale ondernemingen wordt toegekend, teneinde een betere toegang tot sociaal innovatieve overheidsopdrachten te verzekeren zonder de mededingingsregels te overtreden; stelt voor dat ondernemingen met een dergelijk label op gezette tijden gecontroleerd worden om na te gaan of ze nog aan de voorwaarden van het label voldoen;

28. Calls on the Commission and the Member States to consider the feasibility and desirability of developing a ‘European social label’ to be awarded to social enterprises to ensure better access to public and socially innovative procurement without infringing any competition rules; suggests that enterprises bearing such a label should be monitored regularly regarding their compliance with the provisions set out in the label;


28. verzoekt de Commissie en de lidstaten om de haalbaarheid en wenselijkheid van de ontwikkeling van een "Europees sociaal label" te overwegen dat aan sociale ondernemingen wordt toegekend, teneinde een betere toegang tot sociaal innovatieve overheidsopdrachten te verzekeren zonder de mededingingsregels te overtreden; stelt voor dat ondernemingen met een dergelijk label op gezette tijden gecontroleerd worden om na te gaan of ze nog aan de voorwaarden van het label voldoen;

28. Calls on the Commission and the Member States to consider the feasibility and desirability of developing a ‘European social label’ to be awarded to social enterprises to ensure better access to public and socially innovative procurement without infringing any competition rules; suggests that enterprises bearing such a label should be monitored regularly regarding their compliance with the provisions set out in the label;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
28. verzoekt de Commissie en de lidstaten om de haalbaarheid en wenselijkheid van de ontwikkeling van een „Europees sociaal label” te overwegen dat aan sociale ondernemingen wordt toegekend, teneinde een betere toegang tot sociaal innovatieve overheidsopdrachten te verzekeren zonder de mededingingsregels te overtreden; stelt voor dat ondernemingen met een dergelijk label op gezette tijden gecontroleerd worden om na te gaan of ze nog aan de voorwaarden van het label voldoen;

28. Calls on the Commission and the Member States to consider the feasibility and desirability of developing a ‘European social label’ to be awarded to social enterprises to ensure better access to public and socially innovative procurement without infringing any competition rules; suggests that enterprises bearing such a label should be monitored regularly regarding their compliance with the provisions set out in the label;


nieuwe richtsnoeren voor lichaamsbeweging op te stellen en een meerjarig EU-netwerk voor gezondheidsbevorderende lichaamsbeweging op te richten; een gecoördineerde Europese aanpak van doping te bevorderen, bv. door een netwerk van nationale antidopingorganisaties te steunen; een Europees label toe te kennen aan scholen die lichaamsbeweging op school actief bevorderen; een onderzoek naar vrijwilligerswerk in de sport te starten; sociale insluiting en integratie door sport adequater te bevorderen via EU-programma's en fondsen zoals Progress, Een leven lang leren, Jeugd in actie, Europa voor de burger, het Europees ...[+++]

To develop new physical activity guidelines and to put in place a pluri-annual EU Health-Enhancing Physical Activity network. To facilitate a coordinated EU approach in the fight against doping, e.g. by supporting a network of national anti-doping organisations. To introduce the award of a European label to schools actively supporting physical activities. To launch a study on volunteering in sport. To improve opportunities for supporting social inclusion and integration through sport activities by mobilising EU programmes and funds su ...[+++]


* Sociaal label: woorden en symbolen op producten die waarborgen dat bedrijfsprocessen geen negatieve sociale of ethische gevolgen voor anderen hebben gehad.

* Social label: words and symbols on products which seek to influence the purchasing decisions of consumers by providing an assurance about the social and ethical impact of a business process on other stakeholders.


In het vorige hoofdstuk kwamen enkele gebieden aan bod (gedragscodes; managementnormen; accounting, audits en rapportage; labels; en sociaal verantwoordelijke investeringen) waar meer convergentie en transparantie nodig is om de ontwikkeling van CSR in Europa op basis van Europese waarden te bevorderen en de bijdrage ervan aan de op de Europese Raad van Lissabon goedgekeurde strategische EU-doelstelling voor 2010 te vergemakkelijken.

The previous chapter identified a number of areas (codes of conduct; management standards; accounting, auditing and reporting; labels; and socially responsible investment) where increased convergence and transparency is desirable in order to further promote the development of CSR practices at European level, based on European values, and to facilitate its contribution to the EU's strategic goal as adopted by the Lisbon Summit for 2010.


In de studie wordt een overzicht gegeven van de verschillende soorten sociale labels die momenteel worden gebruikt, van eigen labels van individuele producenten tot onafhankelijk erkende labels zoals "fair trade" en door de overheid erkende of officiële labels zoals het Eco-label van de EU, hoewel dit geen sociaal label is.

The study reviewed the various types of social labels in use from unilateral claims by individual manufacturers under their brand label to independently recognised labels such as fair trade and government or publicly approved labels such as the EU Eco-label although this is not a social label.


In de conclusie van dit onderzoek wordt gesteld dat sociale labels een instrument kunnen zijn om via marktmechanismen positieve sociale veranderingen teweeg te brengen en dat een globale aanpak van de steun voor ethische handel de voorkeur verdient boven een overheidspolitiek die uitsluitend of helemaal niet gericht is op de ontwikkeling van een sociaal label.

The results of this study suggest that - 'social labels are one possible device to deliver positive social change through the market' and that 'a portfolio approach to supporting ethical trade is preferable to public policy focused solely or indeed at all on the development of a social label'.


w