Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Begaafde studenten begeleiden
Begaafde studenten ondersteunen
Handboek voor studenten
Het welzijn van studenten garanderen
Het welzijn van studenten verzekeren
Hoogbegaafde studenten begeleiden
Hoogbegaafde studenten ondersteunen
Mobiliteit van de leerlingen
Mobiliteit van de studenten
Schoolkinderen
Schooluitwisseling
Studenten
Studenten helpen bij hun dissertatie
Studenten helpen bij hun doctoraat
Studenten helpen bij hun proefschrift
Studenten helpen bij hun scriptie
Studentenmobiliteit
Uitwisseling van docenten
Uitwisseling van leerkrachten
Uitwisseling van leerlingen
Uitwisseling van studenten
Zorgen voor het welzijn van leerlingen
Zorgen voor het welzijn van studenten

Vertaling van "studenten " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
begaafde studenten ondersteunen | hoogbegaafde studenten begeleiden | begaafde studenten begeleiden | hoogbegaafde studenten ondersteunen

assist gifted students | supports gifted students | support gifted student | support gifted students


studenten helpen bij hun dissertatie | studenten helpen bij hun doctoraat | studenten helpen bij hun proefschrift | studenten helpen bij hun scriptie

aid students with their dissertation | assisting students with their dissertation | assist students with their dissertation | help students with their dissertation


studentenmobiliteit [ mobiliteit van de leerlingen | mobiliteit van de studenten ]

student mobility [ pupil mobility | Student mobility(ECLAS) ]




het welzijn van studenten garanderen | het welzijn van studenten verzekeren | zorgen voor het welzijn van leerlingen | zorgen voor het welzijn van studenten

provide student well being | safeguard student well being | ensure student welfare | secure student welfare






schooluitwisseling [ uitwisseling van docenten | uitwisseling van leerkrachten | uitwisseling van leerlingen | uitwisseling van studenten ]

educational exchange [ pupil exchange visits | student exchange visits | teacher exchange visits ]


Europese Overeenkomst inzake de doorbetaling van studietoelagen aan in het buitenland studerende studenten

European Agreement on continued Payment of Scholarships to students studying abroad
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
D. overwegende dat er op 26 september 2014 zes personen, onder wie drie studenten, gedood werden toen de politie het vuur opende op demonstrerende studenten van de Escuela Normal („normale school”) van Ayotzinapa in Iguala, in de deelstaat Guerrero; overwegende dat er sindsdien 43 studenten vermist worden; overwegende dat deze studenten volgens verschillende bronnen werden ingerekend en in auto's meegenomen door politieagenten, waarna zij werden overgedragen aan onbekende gewapende mannen die verbonden waren aan een drugskartel;

D. whereas on 26 September 2014, six people, among them three students, were killed when the police opened fire on protesting teaching students from the Escuela Normal (‘Normal School’) of Ayotzinapa in Iguala, Guerrero state; whereas since then 43 students remain disappeared; whereas according to various sources those students were rounded up and driven away by police officers and handed over to unidentified armed men linked to a drug cartel;


E. overwegende dat volgens de Mexicaanse regering 51 personen gearresteerd vanwege betrokkenheid bij de misdrijven, van wie de meesten politieagenten waren uit de gemeentes Iguala en Cocula; overwegende dat de procureur-generaal van Mexico op 14 oktober verklaarde dat uit de forensische analyse van de 28 stoffelijke overschotten die op 4 oktober 2014 waren gevonden in massagraven in de buurt van Iguala, bleek dat de lichamen niet van de vermiste studenten waren; overwegende dat de Mexicaanse autoriteiten de vermeende leider van de criminele bende Guerreros Unidos (Verenigde Strijders) heeft gepakt die naar verluidt betrokken was bij d ...[+++]

E. whereas according to the Mexican Government, 51 persons linked to the crimes have been arrested, most of them police agents from the municipalities of Iguala and Cocula; whereas on 14 October 2014 the Mexican Attorney-General declared that according to forensic analyses of the 28 bodies found in clandestine graves near Iguala on 4 October 2014 the bodies do not correspond to those of the missing students; whereas the Mexican authorities have captured the suspected main leader of the criminal gang Guerreros Unidos (United Warriors), allegedly involved in the disappearance of the 43 students;


België heeft bijvoorbeeld 7 741 studenten naar andere deelnemende landen uitgezonden en is gastland geweest voor in totaal 9 124 studenten: het heeft 1 155 studenten naar Frankrijk uitgezonden en 195 studenten uit Hongarije verwelkomd.

For example, Belgium sent 7741 students to other participating countries and received a total of 9124 students, while it sent 1155 students to France and received 195 students from Hungary.


De Erasmus+ subsidies zullen meer op specifieke behoeften gericht zijn (bijvoorbeeld de kosten van levensonderhoud in het land van bestemming) en meer steun bieden voor studenten uit minder welvarende milieus, en voor studenten met handicaps en studenten uit de meest afgelegen grensregio's van de Unie.

Erasmus+ grants will more strongly target specific needs (such as the living cost in the destination country) and offer strengthened support for students from less privileged backgrounds, as well as those with disabilities or coming from outermost regions.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
België heeft bijvoorbeeld 7 091 studenten naar andere deelnemende landen uitgezonden en is gastland geweest voor in totaal 8 593 studenten: het heeft 1 107 studenten naar Frankrijk uitgezonden en 243 studenten uit Hongarije verwelkomd.

For example, Belgium sent 7091 students to other participating countries and received a total of 8593 students, while it sent 1107 students to France and received 243 students from Hungary.


22. vraagt meer steun voor nationale en Europese maatregelen die de gelijke inclusie, eerlijke toegang, succesvolle doorstroming en duurzame ondersteuning (bijv. op het gebied van huisvesting en vervoerkosten) van alle studenten garanderen, en verzoekt om bijzondere steun voor studenten uit ondervertegenwoordigde groepen of kansarme gezinnen en voor studenten met financiële moeilijkheden, teneinde het uitvalpercentage te verlagen, onderwijs en opleiding onafhankelijk te maken van tot achterstelling leidende sociaaleconomische factoren en tegemoet te komen aan de leerbehoeften van ieder individu; beveelt aan sneller werk te maken van de ...[+++]

22. Asks for further support for national and European measures to guarantee equitable inclusion, fair access to study, successful progression and a sustainable support system (e.g. housing, transport expenses, etc.) for all students, as well as targeted support in particular for those who belong to under-represented groups, socially disadvantaged backgrounds and those experiencing financial difficulties, in order to reduce the drop-out rate and ensure that education and training are independent of socio-economic factors which cause disadvantages and that teaching meets individual learning needs; recommends that the process of creating ...[+++]


22. vraagt meer steun voor nationale en Europese maatregelen die de gelijke inclusie, eerlijke toegang, succesvolle doorstroming en duurzame ondersteuning (bijv. op het gebied van huisvesting en vervoerkosten) van alle studenten garanderen, en verzoekt om bijzondere steun voor studenten uit ondervertegenwoordigde groepen of kansarme gezinnen en voor studenten met financiële moeilijkheden, teneinde het uitvalpercentage te verlagen, onderwijs en opleiding onafhankelijk te maken van tot achterstelling leidende sociaaleconomische factoren en tegemoet te komen aan de leerbehoeften van ieder individu; beveelt aan sneller werk te maken van de ...[+++]

22. Asks for further support for national and European measures to guarantee equitable inclusion, fair access to study, successful progression and a sustainable support system (e.g. housing, transport expenses, etc.) for all students, as well as targeted support in particular for those who belong to under-represented groups, socially disadvantaged backgrounds and those experiencing financial difficulties, in order to reduce the drop-out rate and ensure that education and training are independent of socio-economic factors which cause disadvantages and that teaching meets individual learning needs; recommends that the process of creating ...[+++]


Omdat deze studenten in deze opleidingen te talrijk zijn geworden, heeft de Franse Gemeenschap het decreet van 16 juni 2006 vastgesteld, dat bepaalt dat de universiteiten en hogescholen het aantal studenten die op het ogenblik van hun inschrijving niet in aanmerking worden genomen als in België verblijvende studenten, die zich voor de eerste keer mogen inschrijven voor één van deze negen opleidingen moeten beperken.

Considering that the number of those students attending those courses had become too large, the French Community adopted the decree of 16 June 2006, according to which universities and schools of higher education are obliged to limit the number of students not considered as resident in Belgium who may register for the first time in one of those nine courses.


Op grond van deze laatste wetswijziging konden in sommige studierichtingen 75% van de studieplaatsen worden gereserveerd voor studenten met een Oostenrijks diploma middelbaar onderwijs (20% voor studenten uit andere EU-landen en 5% voor studenten uit derde landen).

The latter amendment specified that, for some studies, 75 % of the study places could be reserved to applicants with a secondary education diploma acquired in Austria (and 20 % to other EU students, the remaining 5% to third-countries students).


C. overwegende dat de algemene doelstelling van het Erasmus-programma erin dient te bestaan om Erasmus-studenten gelijke behandeling te garanderen ongeacht hun land van herkomst respectievelijk het land van bestemming; overwegende dat dit momenteel niet het geval is omdat de bestaande overheidssteun sterk verschilt; meer in het bijzonder neigen landen met een hoog niveau van overheidssteun voor studenten ertoe hun steun te spreiden over zoveel mogelijke studenten, met relatief bescheiden studiebeurzen voor elk individu, terwijl landen met weinig of geen aanvullende overheidssteun deze doorgaans concentreren op een relatief klein aanta ...[+++]

C. whereas the main purpose of Erasmus should be to provide equal treatment for Erasmus students regardless of their country of origin or country of destination; whereas this is not so at present, because existing government support varies markedly; more particularly, countries with a high level of government support for students are tending to spread their support over as many students as possible, with relatively small study grants for each individual, while countries with little or no additional government support are concentrating it mainly on a relatively small number of students,


w