Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Afrikaanse taalkunde
Docent taalkunde hoger onderwijs
Docent taalwetenschap hoger onderwijs
Docente linguïstiek hoger onderwijs
Etymologie
Fonetiek
Grammatica
Instituut voor Toegepaste Taalkunde
Lector taalwetenschap
Lexicologie
Linguïstiek
Semantiek
Spelling
Spraakkunst
Taalkunde
Taalwetenschap
Uitspraak

Vertaling van "taalkunde " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE


taalwetenschap [ etymologie | fonetiek | grammatica | lexicologie | linguïstiek | semantiek | spelling | spraakkunst | taalkunde | uitspraak ]

linguistics [ etymology | grammar | lexicology | phonetics | pronunciation | semantics | spelling ]


onder het voorbehoud dat overeenstemming is bereikt volgens de procedure,beschreven in artikel vakgroepen Telecommunicatie/Taalkunde

subject to agreement obtained under the procedure set forth in Article


docent taalwetenschap hoger onderwijs | lector taalwetenschap | docent taalkunde hoger onderwijs | docente linguïstiek hoger onderwijs

lecturer in applied linguistics | linguistics docent | applied linguistics lecturer | linguistics lecturer


Instituut voor Toegepaste Taalkunde

Institute of Applied Linguistics
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In de periode 2004-2006 kregen 2 325 studenten van buiten de EU een beurs voor 57 verschillende masteropleidingen, waaronder drie in taalkunde en taalverwante onderwerpen.

In the years 2004-2006, 2325 students from outside the EU received support to study for 57 different master’s degrees, including 3 in linguistics and language-related subjects.


“Onderwijs en opleiding 2010” beoogt een goede basis te creëren voor samenwerking op het gebied van en steun voor onderwijs, ook in het licht van de strategie voor levenslang leren. Kan de Commissie in dit verband aangeven welke plaats in de algemene planning is weggelegd voor wetenschappen en vakken die geen rechtstreekse band met de arbeidsmarkt hebben, zoals oud-Grieks en Latijn, geschiedenis en archeologie en taalkunde?

Having regard to the aim of establishing a sound basis for cooperation and support in the education sector, in particular through the 'Education and Training 2010' programme, in order to promote a strategy of lifelong learning, will the Commission say what position is occupied in the overall scheme by subject disciplines and areas of learning which are not directly related to the labour market, such as ancient Greek, Latin, history, archaeology and linguistics?


"Onderwijs en opleiding 2010" beoogt een goede basis te creëren voor samenwerking op het gebied van en steun voor onderwijs, ook in het licht van de strategie voor levenslang leren. Kan de Commissie in dit verband aangeven welke plaats in de algemene planning is weggelegd voor wetenschappen en vakken die geen rechtstreekse band met de arbeidsmarkt hebben, zoals oud-Grieks en Latijn, geschiedenis en archeologie en taalkunde?

Having regard to the aim of establishing a sound basis for cooperation and support in the education sector, in particular through the 'Education and Training 2010' programme, in order to promote a strategy of lifelong learning, will the Commission say what position is occupied in the overall scheme by subject disciplines and areas of learning which are not directly related to the labour market, such as ancient Greek, Latin, history, archaeology and linguistics?


In de periode 2004-2006 kregen 2 325 studenten van buiten de EU een beurs voor 57 verschillende masteropleidingen, waaronder drie in taalkunde en taalverwante onderwerpen.

In the years 2004-2006, 2325 students from outside the EU received support to study for 57 different master’s degrees, including 3 in linguistics and language-related subjects.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Barbara Cassin (Frans – directeur Onderzoek, Centre National de la Recherche Scientifique, Parijs) Abram de Swaan (Nederlands – hoogleraar sociologie, Universiteit van Amsterdam) Rita Franceschini (Italiaans, hoogleraar taalwetenschap en linguïstiek, rector van de Vrije Universiteit van Bozen - Bolzano) Branislav Hochel (Slowaaks – hoogleraar vertaalstudies, Comeniusuniversiteit Bratislava) Hanna Komorowska (Pools – hoogleraar toegepaste taalkunde en taalonderwijs, Universiteit van Warschau) Wolfgang Mackiewicz (Duits – honorair hoogleraar Engelse filologie, Vrije Universiteit Berlijn) Isabella Moore (Brits – directeur National Centre fo ...[+++]

Barbara Cassin (French - Director of Research, Centre National de la Recherce Scientifique, Paris) Abram De Swaan (Dutch - Professor of Sociology, University of Amsterdam) Rita Franceschini (Italian, Professor of Language Science and Linguistics, Rector of the Free University of Bozen - Bolzano) Branislav Hochel (Slovak - Professor of Translation Studies, Comenius University Bratislava) Hanna Komorowska (Polish - Professor of Applied Linguistics and Language Teaching, Warsaw University) Wolfgang Mackiewicz (German - Honorary Professor of English Philology, Freie Universität Berlin) Isabella Moore (British - Director of the National Centr ...[+++]


Binnen KP6 kwamen de humaniora expliciet aan bod in diverse uitnodigingen tot het indienen van voorstellen, en momenteel lopen er meer dan tien projecten op een aantal terreinen, in het bijzonder op het vlak van taalkunde en geschiedenis:

Under FP6, the humanities were explicitly addressed in several calls and more than 10 projects are currently under way in a number of areas, notably in the field of linguistics and history:


De bijdrage van geografie, geschiedenis, antropologie, rechtswetenschappen en politieke wetenschappen, sociologie, economie, demografie, filosofie en taalkunde, om slechts deze te noemen, is onontbeerlijk om de werkelijkheid beter te begrijpen en toekomstige strategieën uit te stippelen.

The contribution of geography, history, anthropology, legal and political science, sociology, economics, demographics, philosophy and linguistics, to name but a few, will be vital in achieving a better understanding of the world and charting future paths.


De mens- en sociale wetenschappen (geschiedenis, wijsbegeerte, aardrijkskunde, sociologie, psychologie, taalkunde, rechtswetenschappen, enz.) vormen een noodzakelijk onderdeel van de politieke en culturele integratie in Europa, omdat Europa niet alleen een plaats is van industriële en technologische vernieuwing, maar ook een continent waar honderden miljoenen Europese burgers leven, spreken, communiceren en reizen.

The human and social sciences (history, philosophy, geography, sociology, psychology, linguistics, legal sciences, etc.) are a necessary part of political and cultural integration in a Europe which, besides being the home of industrial and technological innovation, is the place in which hundreds of millions of European citizens live, speak, interact and travel.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'taalkunde' ->

Date index: 2021-02-10
w