Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aanlegsteiger of haven
Bediener scheepskraan
Controle van haven tot haven
Havenverkeersleider
Interactie tussen schip en haven
Kraandrijver
Kraandrijver haven
Machinist containerkraan
Radarwaarnemer haven
Schepen in havens sturen
Vaartuigen in havens sturen
Verkeersleidster haven
Vrije concurrentie
Vrije goudmarkt en officiele goudmarkt
Vrije goudmarkt en vaste goudmarkt
Vrije goudprijs en officiele goudprijs
Vrije goudprijs en vaste goudprijs
Vrije haven
Vrije prijs
Vrije zone
Vrijhaven
Vrijmaking van de prijzen

Vertaling van "vrije haven " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
vrije zone [ vrije haven | vrijhaven ]

free zone [ free port | Free enterprise zones(ECLAS) | free ports(UNBIS) ]


vrije goudmarkt en officiele goudmarkt | vrije goudmarkt en vaste goudmarkt | vrije goudprijs en officiele goudprijs | vrije goudprijs en vaste goudprijs

two-tier price system for gold


kraandrijver (haven) | machinist containerkraan | bediener scheepskraan | kraandrijver haven

ship crane operator | straddle crane operator | container crane operator | dock crane operator


havenverkeersleider | verkeersleidster haven | havenverkeersleider | radarwaarnemer haven

coordinator in water traffic | water traffic planner | marine traffic planner | water traffic coordinator


schepen in havens sturen | vaartuigen in havens sturen

direct the course of vessels in ports | direct the movement of ships in ports | control the movement of ships in ports | steer vessels in ports




interactie tussen schip en haven | schip/haven-interactie

ship/port interface






vrije prijs [ vrijmaking van de prijzen ]

free price [ freeing of prices | liberalisation of prices ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Schepen die vallen onder het toepassingsgebied van Richtlijn 2002/59/EG en die opereren tussen havens binnen het douanegebied van de Europese Gemeenschap, niet afkomstig zijn uit een haven buiten dit gebied of uit een vrije zone die onderworpen is aan de controleprocedure type I in de zin van de douanewetgeving, er niet aanmeren of er niet naar terugkeren, worden vrijgesteld van het indienen van de FAL-formulieren, onverminderd de toepasselijke communautaire wetgeving.

Ships falling within the scope of Directive 2002/59/EC and moving between ports situated in the European Community’s customs territory, but which do not come from, call in or are headed towards a port situated outside that territory or a free zone subject to type I controls under customs legislation shall be exempt from the obligation to send the information referred to in the FAL forms, without prejudice to the applicable Community legislation.


De lidstaten moeten ervoor zorgen dat schepen die vallen onder het toepassingsgebied van Richtlijn 2002/59/EG en die opereren tussen havens binnen het douanegebied van de Europese Gemeenschap, niet afkomstig zijn uit een haven buiten dit gebied of uit een vrije zone die onderworpen is aan de controleprocedure type I in de zin van de douanewetgeving, er niet aanmeren of er niet naar terugkeren, worden vrijgesteld van de verplichting om de FAL-formulieren in te dienen, onverminderd de toepasselijke communautaire wetgeving en de mogelijk ...[+++]

The Member States shall ensure that ships falling within the scope of Directive 2002/59/EC and moving between ports situated in the European Community’s customs territory, but which do not come from, call in to or are headed towards a port situated outside that territory or a free zone subject to type I controls under customs legislation shall be exempt from the obligation to send the information referred to in the FAL forms, without prejudice to the applicable Community legislation and the possibility that Member States may request information contained in the FAL forms referred to in Points 2, 3, 4, 5 and 6 of Annex I.


1 bis. Lidstaten moeten er voor zorgen dat Gemeenschapsgoederen, die elektronisch geïdentificeerd zijn, niet onderworpen worden aan bijkomende formaliteiten als gevolg van het feit dat het schip een haven in een derde land of vrije zone heeft aangedaan.

1a. Member States shall ensure that Community goods which are electronically identified are not subject to additional formalities on the grounds that the ship has called at a port in a third country or free zone.


(2 quater) De Commissie moet data verzamelen en voorzien in statistieken met betrekking tot het aantal schepen dat binnen de Unie blijft en het aantal schepen dat een derde haven of vrije zone aandoet, dit omdat die statistieken op dit moment nog niet beschikbaar zijn.

(2c) The Commission should collect data and provide statistics on the number of ships moving solely within the Union and the number of ships calling at a third-country port or free zone, since no such statistics are at present available.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Hoewel ik diegenen erkentelijk ben die zich met succes voor deze terugtrekking hebben ingezet, hamer ik erop dat Europa zijn ogen niet mag sluiten voor deze verontrustende tekenen en druk moet blijven uitoefenen voor vrije haven- en luchtwegen in Gaza en toegang tot de Westelijke Jordaanoever en Egypte. Zo worden de inwoners van Gaza niet van de buitenwereld afgesloten en kan het internationale recht en de mensenrechten in dit gebied worden nageleefd en regelmatig worden geëvalueerd, zodat de routekaart weer op de rails gezet kan worden.

That is why I emphasise the need for Europe, while paying tribute to those who have secured this successful disengagement, not to be blind to these worrying signs and to continue to exert pressure so that Gaza has air and sea ports and access to the West Bank and to Egypt, thus preventing it from closing on its inhabitants like a trap, so that international law and humanitarian law are respected and regularly evaluated in this region and so that the road map is relaunched.


Spanje heeft één vrije zone ingesteld: de haven van Las Palmas.

The only free zone set up is the port of Las Palmas.


Deze bepaling is niet van toepassing op in havens of luchthavens van derde landen of in vrije havens geladen goederen.

This provision shall not apply to goods loaded in third country ports or airports or at free ports.


- over zee worden vervoerd vanuit een vrije zone gelegen in een haven binnen het douanegebied van de Gemeenschap waar zij zijn geladen of overgeladen met als bestemming een andere haven gelegen in het genoemde douanegebied, tenzij uit een aantekening van de douaneautoriteiten op de scheepsdocumenten blijkt dat het schip uit een plaats in die haven komt die geen deel uitmaakt van de vrije zone;

- by sea from a free zone in a port situated in the customs territory of the Community where they have been taken on board or transhipped for another port in that territory unless it is established, by annotation in the ship's papers by the customs authorities, that the said vessel has come from a part of the port not included in the free zone;


In afwijking van het bepaalde in artikel 446, worden goederen die in een vrije zone gelegen in een haven binnen het douanegebied van de Gemeenschap zijn geladen of overgeladen, geacht in een haven in een derde land te zijn geladen of overgeladen, tenzij door middel van een aantekening van de douaneautoriteiten op de scheepsdocumenten wordt aangetoond dat het schip uit een plaats in deze haven afkomstig is die geen deel uitmaakt van de vrije zone.

By way of derogation from Article 446, goods taken on board or transhipped in a free zone in a port situated in the customs territory of the Community shall be deemed to have been taken on board or transhipped in a third country unless it is established, by annotation in the ship's papers by the customs authorities, that the said vessel is coming from a part of that port other than the free zone.


- dat een haven heeft aangedaan waarin een vrije zone is gelegen, tenzij uit een aantekening van de douaneautoriteiten op de scheepsdocumenten blijkt dat het schip uit een plaats in deze haven komt die geen deel uitmaakt van de vrije zone.

- on board a vessel which has called at a port where there is a free zone, unless it is established, by means of an annotation in the ship's papers by the customs authorities, that the ship has come from a part of that port outside the free zone.


w