Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Afwijking van de wet
Consulent wet maatschappelijke ondersteuning
Consulente wet maatschappelijke ondersteuning
Directeur jeugdzorg
Directrice jeugdhulpverlening
Directrice opvangcentrum voor jeugdigen
Geldigheid van de wet
Goedkeuring van de wet
Hulpverleenster jeugd
Hulpverleenster jeugdzorg
Inbreuk op de wet
Inspectie Jeugdhulpverlening en Jeugdbescherming
Jeugdhulpverleenster
Jeugdhulpverlener
Manager jongerencentrum
Medewerker sociale zekerheid
Medewerkster sociale zekerheid
Schending van de wet
Tenuitvoerlegging van de wet
Termijn voor toepassing van de wet
Toepassing van de wet
Verwerping van de wet
Voorwaarde voor toepassing
Wet
Wet op de jeugdhulpverlening
Wijze van toepassing van de wet

Vertaling van "wet op de jeugdhulpverlening " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE


toepassing van de wet [ afwijking van de wet | geldigheid van de wet | inbreuk op de wet | schending van de wet | tenuitvoerlegging van de wet | termijn voor toepassing van de wet | voorwaarde voor toepassing | wijze van toepassing van de wet ]

application of the law [ derogation from the law | enforcement of the law | implementation of the law | validity of the law ]




directeur jeugdzorg | directrice jeugdhulpverlening | directrice opvangcentrum voor jeugdigen | manager jongerencentrum

youth and community centre manager | youth community centre manager | youth & community worker | youth centre manager


hulpverleenster jeugd | jeugdhulpverleenster | hulpverleenster jeugdzorg | jeugdhulpverlener

children and families welfare worker | children's welfare officer | child welfare social care worker | child welfare worker


Werktijdenbesluit voor verplegings-of verzorgingsinrichtingen en de jeugdhulpverlening

Working Hours(Nursing or Care Institutions and Youth Services)Decree


Inspectie Jeugdhulpverlening en Jeugdbescherming

Youth Services and Youth Protection Inspectorate




goedkeuring van de wet [ verwerping van de wet ]

adoption of a law by vote [ rejection of a bill ]


consulent wet maatschappelijke ondersteuning | medewerkster sociale zekerheid | consulente wet maatschappelijke ondersteuning | medewerker sociale zekerheid

invalidity adviser | social security claims officer | benefits officer | social security officer
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
De partnerschapsaanpak in meerdere sectoren bij de uitvoering van de jongerengarantie en andere maatregelen te versterken en beste praktijken uit te wisselen, met name wat jeugdhulpverlening betreft.

Strengthen partnership approaches across sectors on the implementation of the Youth Guarantee and other measures and exchange best practices, especially with regard to youth outreach.


In maart 2001 is in het verlengde van de Wet op de gendergelijkheid van een jaar daarvoor een eerste rapport en actieplan over gendergelijkheid als voorwaarde voor welvaart, duurzaamheid en democratie aan het parlement voorgelegd. Op 1 juli is het beginsel van de gedeelde bewijslast geïntroduceerd in de Wet gelijke behandeling, de Wet op de gendergelijkheid, de Kinderopvangwet, de Wet gelijke beloning en de Wet beroepspensioenen.

In March 2001, the first national report and plan of action was launched, entitled "Gender Equality - a Prerequisite for Welfare, Sustainability and Democracy" for Parliament, emanating from the Gender Equality Act a year earlier. On 1st July, shared burden of proof was introduced in the Equal Treatment Act, the Gender Equality Act, the Childminding Act, the Equal Pay Act and the Act of occupational pensions Schemes.


Het doel van deze organisatie, die jeugdhulpverlening combineert met loopbaanbegeleiding, is het verstrekken van persoonlijk advies en ondersteuning aan jongeren.

The aim of this organisation, which combines youth services and a careers service, is to provide personalised advice and support for young people.


79. roept de lidstaten op trajecten te ontwikkelen voor jongeren zonder opleidingskwalificatie of met een opleidingskwalificatie van laag niveau, waarmee zij toegang tot de arbeidsmarkt kunnen krijgen en waarmee het ook mogelijk is gedeeltelijke kwalificaties te blijven bevorderen en erkennen; verzoekt, gezien de ernst van de situatie, een alomvattende strategie uit te stippelen ter bestrijding van de werkloosheid onder jongeren en vrouwen en ter ondersteuning van de lidstaten bij de ontwikkeling van een netwerk ter plaatse tussen school, bedrijf, jeugdhulpverlening en jonge mensen;

79. Calls on the Member States to create pathways for young people with no educational qualifications or qualified at a low level so as to enable them to enter employment, whereby it should also be possible to continue to promote and recognise partial qualifications; calls, given the explosive nature of the problem, for a comprehensive strategy to combat youth and women's unemployment and help Member States establish networks on the ground linking schools, industry, youth services, and young people;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
79. roept de lidstaten op trajecten te ontwikkelen voor jongeren zonder opleidingskwalificatie of met een opleidingskwalificatie van laag niveau, waarmee zij toegang tot de arbeidsmarkt kunnen krijgen en waarmee het ook mogelijk is gedeeltelijke kwalificaties te blijven bevorderen en erkennen; verzoekt, gezien de ernst van de situatie, een alomvattende strategie uit te stippelen ter bestrijding van de werkloosheid onder jongeren en vrouwen en ter ondersteuning van de lidstaten bij de ontwikkeling van een netwerk ter plaatse tussen school, bedrijf, jeugdhulpverlening en jonge mensen;

79. Calls on the Member States to create pathways for young people with no educational qualifications or qualified at a low level so as to enable them to enter employment, whereby it should also be possible to continue to promote and recognise partial qualifications; calls, given the explosive nature of the problem, for a comprehensive strategy to combat youth and women's unemployment and help Member States establish networks on the ground linking schools, industry, youth services, and young people;


20. roept de lidstaten op overgangstrajecten te ontwikkelen voor jongeren zonder opleidingskwalificatie of met een opleidingskwalificatie van laag niveau, waarmee zij toegang tot de arbeidsmarkt kunnen krijgen; verzoekt, gezien de ernst van de situatie, een proefproject op te zetten ter bestrijding van de jeugdwerkloosheid en ter ondersteuning van de lidstaten bij de ontwikkeling van een netwerk ter plaatse tussen school, bedrijf, jeugdhulpverlening en jonge mensen;

20. Calls on the Member States to create pathways for young people with no or poor educational qualifications, so as to enable them to enter employment; calls, given the explosive nature of the problem, for a pilot project to combat youth unemployment and help the Member States establish local networks linking schools, industry, youth services and young people;


HU || JA || n.v.t. || Wet nr. 161/2010 tot wijziging van de verschillende wetten op strafrechtelijk gebied; wet nr. 19/1998 inzake de strafvordering; wet nr. 38/1996 inzake internationale rechtsbijstand in strafzaken; wet nr. 47/2009 inzake het stafregistersysteem, het register inzake vonnissen van rechters van de lidstaten jegens Hongaarse burgers, en de vastlegging van strafrechtelijke en politiële biometrische gegevens; wet nr. 12/1998 inzake buitenlandse reizen; wet nr. 4/1978 inzake het wetboek van strafrecht.

HU || YES || n/a || Act No 161/2010 amending the various Acts on criminal matters; Act No 19/1998 on criminal procedure; Act No 38/1996 on international legal assistance in criminal matters; Act No 47/2009 on the criminal records system, the registry of judgments against Hungarian citizens passed by courts of Member States, and the recording of criminal and police biometric data; Act No 12/1998 on foreign travel; Act No 4/1978 on the Criminal Code.


De juridische status van de vennootschap valt onder de bepalingen van Geconsolideerde Wet nr.2190/1920, Wet nr.2414/1996 en, aanvullend, door de bepalingen van Wet nr.1068/ 80 en Wet nr. 2744/1999.

The legal status of the company is governed by the provisions of Consolidated Law No 2190/1920, Law No 2414/1996 and additionally by the provisions of Law No 1068/80 and Law No 2744/1999.


Denemarken, Finland en Zweden zullen derhalve de tussen hen vigerende wetgeving blijven toepassen (in Denemarken: de Noordse uitleveringswet (Wet nr. 27 van 3 februari 1960, als gewijzigd bij Wet nr. 251 van 12 juni 1975, Wet nr. 433 van 31 mei 2000 en Wet nr. 378 van 6 juni 2002)), voorzover bij die wetgeving de voorschriften van het kaderbesluit kunnen worden verlengd of verruimd en die wetgeving de procedures voor de uitlevering van personen tegen wie een Europees aanhoudingsbevel is uitgevaardigd, helpt te vereenvoudigen of verder te vergemakkelijken.

Denmark, Finland and Sweden will therefore continue to apply the uniform legislation in force between them (in Denmark: the Nordic Extradition Act (Act No 27 of 3 February 1960 as amended by Act No 251 of 12 June 1975, Act No 433 of 31 May 2000 and Act No 378 of 6 June 2002)) in so far as it allows the prescriptions of the Framework Decision to be extended or enlarged and helps to simplify or facilitate further the procedures for surrender of persons who are the subject of European arrest warrants.


- Inspectie Jeugdhulpverlening en Jeugdbescherming - Inspectorate for Child and Youth Care and Protection Services

Inspectorate for Child and Youth Care and Protection Services - Inspectie Jeugdhulpverlening en Jeugdbescherming


w