c. Niveau d. Jaartal 2. COMPETENTIES 2.1 Opsomming competenties Organiseert de routes/ritten volgens de daartoe geëigende methoden (Id 27346-c) - Begrijpt opdrachten - Sorteert en groepeert opdrachten - Volgt procedures en werkmethodes - Gebruikt opvolgingsinstrumente
n - Gebruikt kantoorsoftware (e-mailprogramma, tekstverwerking, rekenblad,...) - Gebruikt professionele software voor een bedrijf voor personenvervoer - Gebruikt navigatiemateriaal (routeplanner, GPS, VHF, radar, wegenkaarten,...) - Bepaalt, bij drukte/wijzigende omstandigheden, de prioriteiten - Zorgt voor een afstemming tussen de gevraagde diensten en het beschikbare mater
...[+++]ieel - Zorgt ervoor dat de chauffeurs zo weinig mogelijk lege kilometers rijden Wijst de chauffeurs/voertuigen, over het netwerk, toe (Id 10052-c) - Gebruikt professionele software voor een bedrijf voor personenvervoer - Gebruikt opvolgingsinstrumenten - Verdeelt de opdrachten over de beschikbare vervoersmiddelen en chauffeurs - Past de werkplanning aan bij wijzigende omstandigheden, rekening houdend met de afgesproken prioriteiten - Wisselt informatie uit met collega's, verantwoordelijken, ondersteunende diensten (schriftelijk, mondeling) - Communiceert met de klanten/chauffeurs Volgt de activiteiten van de chauffeurs op (o.a. operationele en administratieve documenten), stelt afwijkingen vast en stelt verbeteringen voor (Id 17594-c, Id17299-c) - Gebruikt kantoorsoftware (tekstverwerking, rekenblad,...) - Gebruikt professionele software voor een bedrijf voor personenvervoer - Rapporteert intern en extern - Bezorgt technische informatie over het verloop van de werkzaamheden aan internen en externen - Wisselt informatie uit met interne en externe diensten (doorsturen gegevens om bij te sturen, systematisch informeren en rapporteren) - Gebruikt communicatiemiddelen - Gebruikt vakterminologie - Volgt de uitvoering van de werkplanning op - Ziet (proactief) toe op de uitvoering van de opdrachten (toezicht op dienstaanvang en -einde,...) V ...c. Niveau d. Année 2. COMPETENCES 2.1 Enumération des compétences Organise les itinéraires/voyages selon des méthodes appropriées à cet effet (Id 27346-c) : - comprend les demandes ; - trie et regroupe les demandes ; - respecte les procédures et méthodes de travail
; - utilise des instruments de suivi ; - utilise des logiciels bureautiques (programme d'e-mail, traitement de texte, tableur, etc.) ; - utilise un logiciel professionnel pour une entreprise de transport de personnes ; - utilise du matériel de navigation (système de planification d'itinéraires, GPS, VHF, radar, cartes routières...) ; - fixe les priorités en cas de pério
...[+++]de d'affluence/de circonstances qui changent ; - coordonne les services demandés en fonction du matériel disponible ; - veille à ce que les chauffeurs effectuent le moins de kilomètres à vide. Attribue des chauffeurs/véhicules sur tout le réseau (Id 10052-c) : - utilise un logiciel professionnel pour une entreprise de transport de personnes ; - utilise des instruments de suivi ; - répartit les demandes entre les moyens de transport et chauffeurs disponibles ; - adapte le planning des travaux aux circonstances qui changent, compte tenu des priorités convenues ; - échange des informations avec des collègues, responsables et services de soutien (verbalement, par écrit) ; - communique avec les clients/chauffeurs. Effectue le suivi des activités des chauffeurs (e.a. documents opérationnels et administratifs), constate des non-conformités et propose des améliorations (Id 17594-c, Id17299-c) : - utilise des logiciels bureautiques (traitement de texte, tableur, etc.) ; - utilise un logiciel professionnel pour une entreprise de transport de personnes ; - adresse des rapports en interne et en externe ; - fournit des informations techniques concernant le déroulement des travaux à des parties internes et externes ; - échange des informations avec des services internes et externes (transmission de données à des fins d'ajustement, infor ...