Dit onderzoek bestaat uit volgende stappen: - indien het pak met ee
n barcode verstuurd werd: opzoeken waar de code van het pak het laatst opgenomen werd; - de kantoren en uitreikingsdiensten contacteren waar het pak zich zou kunnen bevinden; - indien de afzender een klacht indient, wordt ook de bestemmeling gecontacteerd om na te
gaan of het pak wel degelijk niet toege
komen is; dikwijls bevestigt de bestemmeling dat hij het pak toch in zijn bezit heeft. - niet alleen wo
...[+++]rden de verschillende postentiteiten ondervraagd, er wordt ook gezocht naar het verloren pakket in de database met " gevonden zendingen" ; dit zijn pakketten die De Post noch aan de afzender, noch aan de bestemmeling kan geven omdat de adresgegevens ontbreken of niet juist zijn.Cette enquête comprend les étapes suivantes: - si le paquet est envoyé avec un code à barres, rechercher où le dernier enregistrement de ce code a été effectué; - contacter les bureaux et les services de distribution dans lesquels le paquet pourrait se trouver; - si l'expéditeur introduit une plainte, le destinataire est également contacté pour s'assurer que le paquet n'est effective
ment pas arrivé; souvent le destinataire confirmera que son paquet lui est bien parvenu; - en plus des questions posées aux différentes entités postales, une recherche des envois perdus, est également effectuée dans une base de données des " envois retrou
...[+++]vés" ; il s'agit de paquets que La Poste ne peut remettre ni à l'expéditeur ni au destinataire en raison d'adresse incomplète ou incorrecte.