1. benadrukt het feit dat het doel van alle initiatieven moet zijn alle jongeren de weg te wijzen naar een geslaagde integratie in de maatschappij en hen continu voor te bereiden op een Europa van de toekomst, dat wil zeggen
dat hun ook kansen moeten worden geboden om zich bezig te houden met sociale activiteiten en bij te dragen tot de vormgeving van de maatschappij en dat alle jongeren in staat moeten worden gesteld gebruik te maken van de voordelen van onderwijs, hoger onderwijs en niet-formeel onderwijs, beroepsonderwijs en -opleiding en vervolgonderwijs dat is gericht op de uitdagingen van een moderne, concurrerende, inclusieve en d
...[+++]uurzame maatschappij, ten einde hun toegang tot de arbeidsmarkt te bevorderen; benadrukt dat geen enkele jongere die om welke reden dan ook problemen ondervindt in zijn schoolcarrière voor de arbeidsmarkt verloren mag gaan, maar dat deze jongeren veeleer gerichte hulp moeten krijgen; wijst erop dat de sociale achtergrond of de financiële positie van de ouders geen rol mag spelen bij de toegang tot onderwijs; benadrukt het belang van horizontale mobiliteit op alle onderwijsniveaus in zowel de school- als de beroepsopleiding; 1. souligne que l'objectif de toutes les initiatives doit être d'orienter tous les jeunes de façon à ce qu'ils s'intègrent avec succès à la société et de les préparer en permanence pour l'Europe de demain, c'est-à-dire leur donner également la possibilité de s'engager dans des activités sociales et contribuer au façonnement de la société et permettre à tous les jeunes de bénéficier d'une formation scolaire, d'une formation supérieure, d'une formation non formelle, d'une formation professionnelle et d'une formation complémentaire qui s'attachent à répondre aux exigences d'une société moderne, intégratrice et durable, afin de leur donner plus facilement accès au marché du travail; soulign
e qu'il convient de ...[+++]veiller à ce que les jeunes ayant des difficultés scolaires pour différentes raisons ne soient pas perdus pour le monde du travail, mais au contraire qu'ils reçoivent un soutien ciblé; souligne que l'accès à l'éducation ne doit pas être une question liée au statut social ou financier des parents; souligne qu'il est particulièrement important qu'il y ait des passerelles horizontales entre les différentes formations, aussi bien scolaires que professionnelles;