6. Zouden er, ingeval zich boven Brussel een vliegtuigramp voordoet, gelet op het abnormale doch algemeen erkende karakter van de vliegroutes van de vliegtuigen die bij het opstijgen systematisch over Br
ussel vliegen, geen vragen rijzen omtrent de strafrechtelijke aansprakelijkheid en sowieso omtrent de wettelijke aansprakelijkheid van de Regie der luchtwegen, wegens gebrek aan vooruitziendheid door het abnormaal hoog concentreren van ee
n gekend risico ten opzichte van een bevolking die daar al gevestigd was toen
...[+++]de beslissing om het luchtverkeer op Brussel Nationaal te verdrievoudigen, werd genomen?
6. En cas de catastrophe aérienne, se produisant dans le tissu urbain bruxellois, compte tenu du caractère anormal, reconnu du survol systématique de Bruxelles par des avions au décollage, n'y aurait-il pas des questions de responsabilité pénale et en tous cas de responsabilité civile de la Régie des voies aériennes, pour défaut de prévoyance par concentration anormale d'un risque connu, vis-à-vis d'une population déjà en place lors de la décision de tripler le trafic de Bruxelles National?