22 FEBRUARI 2008. - Besluit van de Vlaamse Regering tot ontvankelijkheid en gelijkwaardigheid van aanvragen tot afwijking van de dec
retaal bekrachtigde eindtermen en ontwikkelingsdoelen « informatie- en communicatietechnologie » in het basis- en secundair onderwijs De Vlaamse Regering, Gelet op het decreet Basisonderwijs van 25 februari 1997, inzonderheid op artikel 44bis, ingevoegd bij het decreet
van 15 juli 1997 en vervangen bij het decreet van 22 juni 2007; Gelet op het decreet van 18 januari 2002 betreffende de eindtermen, de o
...[+++]ntwikkelingsdoelen en de specifieke eindtermen in het voltijds gewoon en buitengewoon secundair onderwijs, inzonderheid op artikel 9; Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 15 december 2006 tot wijziging van sommige besluiten van de Vlaamse Regering met betrekking tot eindtermen en ontwikkelingsdoelen in het basis- en secundair onderwijs, bekrachtigd bij het decreet van 9 maart 2007; Gelet op de gezamenlijke afwijkingsaanvraag van 4 mei 2007 door de schoolbesturen van steinerinstellingen voor basisonderwijs; Gelet op de gezamenlijke afwijkingsaanvraag van 4 mei 2007 door de inrichtende machten van steinerinstellingen voor secundair onderwijs; Gelet op het gemotiveerde positieve advies over de ontvankelijkheid en de gelijkwaardigheid, voor het basisonderwijs, enerzijds door een onafhankelijke commissie van deskundigen, gegeven op 20 augustus 2007, en anderzijds door de Inspectie Basisonderwijs van de Vlaamse Gemeenschap, gegeven op 31 augustus 2007; Gelet op het gemotiveerde positieve advies over de ontvankelijkheid en de gelijkwaardigheid, voor het secundair onderwijs, enerzijds door een onafhankelijke commissie van deskundigen, gegeven op 21 januari 2008, en anderzijds door de Inspectie Secundair Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap, gegeven op 5 september 2007; Gelet op het advies van de Inspectie van Financiën, gegeven op 11 februari. 2008; Op voorstel van de Vlaamse minister van Werk, Onderwijs en Vorming; Na beraa ...22 FEVRIER 2008. - Arrêté du Gouvernement flamand jugeant recevable et équivalente la demande de dérogation aux objectifs finaux et objectifs de développement décrétaux « technologie d'information et de communication » dans l'enseignement fondamental et secondaire Le Gouvernement flamand, Vu le décret du 25 février 1997 relatif à l'enseignement fondamental, notamment l'article 44bis, inséré par le d
écret du 15 juillet 1997 et remplacé par le décret du 22 juin 2007; Vu le décret du 18 janvier 2002 relatif aux objectifs finaux, aux objectifs de développement et aux objectifs finaux spécifiques dans l'enseignement secondaire ordinaire et
...[+++]spécial à temps plein, notamment l'article 9; Vu l'arrêté du Gouvernement flamand du 15 décembre 2006 modifiant certains arrêtés du Gouvernement flamand relatifs aux objectifs finaux et objectifs de développement dans l'enseignement fondamental et secondaire, sanctionné par le décret du 9 mars 2007; Vu la demande commune de dérogation introduite par les autorités scolaires des établissements Steiner d'enseignement fondamental en date du 4 mai 2007; Vu la demande commune de dérogation introduite par les pouvoirs organisateurs des établissements Steiner d'enseignement secondaire en date du 4 mai 2007; Vu l'avis positif motivé sur la recevabilité et l'équivalence, pour ce qui est de l'enseignement fondamental, rendu le 20 août 2007 par une commission indépendante d'experts d'une part, et le 31 août 2007 par l'Inspection de l'Enseignement fondamental de la Communauté flamande d'autre part; Vu l'avis positif motivé sur la recevabilité et l'équivalence, pour ce qui est de l'enseignement secondaire, rendu le 21 janvier 2008 par une commission indépendante d'experts d'une part, et le 5 septembre 2007 par l'Inspection de l'Enseignement secondaire de la Communauté flamande d'autre part; Vu l'avis de l'Inspection des Finances, donné le 11 février 2008; Sur la proposition du Ministre flamand de l'Emploi, de l'Enseignement et de la Formati ...