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Area at risk
Area of engagement
Area of operations
Area striata
Calcarine area
Central wrestling area
Central wrestling surface
Competition area
Competition surface
Competitive area
Contest
Contest area
Currency area
Currency zone
Danger area
Design contest
Dollar area
EU Contest For Young Scientists
EUCYS
European Union Contest for Young Scientists
Franc area
Hazard area
Hazard zone
Hazardous area
Monetary area
Operation area
Operations area
Shiaijo
Sterling area
Striated area
Theater of operations
Throw one's opponent outside the contest area
Visual area
Visuosensory area
Wrestling area
Wrestling surface

Vertaling van "Contest area " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
contest area [ wrestling area | central wrestling surface | wrestling surface | competitive area ]

surface de combat [ aire de combat | surface centrale de lutte | surface de compétition | zone de lutte ]


central wrestling area | contest area | wrestling area

aire de combat | surface centrale de lutte | surface de combat


shiaijo [ competition surface | contest area | competition area ]

shiaijo [ surface de compétition ]


throw one's opponent outside the contest area

projeter son adversaire en dehors de la surface de combat


EU Contest For Young Scientists | European Union Contest for Young Scientists | EUCYS [Abbr.]

Concours européen des jeunes scientifiques


contest | design contest

concours | concours de concept


currency area [ currency zone | dollar area | franc area | monetary area | sterling area ]

zone monétaire [ zone dollar | zone franc | zone sterling ]


area striata | calcarine area | striated area | visual area | visuosensory area

aire striée


hazard area | hazardous area | hazard zone | danger area | area at risk

territoire dangereux | zone dangereuse | zone à risque | territoire à risque


area of operations (1) | theater of operations (2) | operations area (3) | area of engagement (4) | operation area (5)

secteur d'engagement
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
N. whereas a recent escalation in tension has arisen between China and neighbouring countries in the South China Sea, including Vietnam, as a result of unilateral actions taken in contested areas in the South China Sea, which are not in line with international law; whereas the escalation of territorial disputes in the region has implications for global affairs and represents a serious threat to peace, security, stability and international trade; whereas resolving these tensions constitutes a major strategic interest for the EU, in view of maintaining global security as well as securing stabili ...[+++]

N. considérant que l'on assiste à un regain de tensions entre la Chine et les pays voisins en mer de Chine méridionale, dont le Viêt Nam, à la suite d'actions unilatérales dans des zones contestées en mer de Chine méridionale en violation du droit international; que l'escalade des conflits territoriaux dans la région a des répercussions sur la scène internationale et représente une menace grave pour la paix, la sécurité, la stabilité et le commerce international; que l'Union a tout intérêt, sur le plan stratégique, à ce que ces tensions s'apaisent, afin de préserver la sécurité au niveau mondial et de garantir la stabilité des grandes ...[+++]


40. Calls on China and the neighbouring countries concerned including Vietnam to intensify efforts to defuse tension in the contested area in the South China Sea; considers that the situation risks jeopardising major EU interests in the region, including in terms of global security and the freedom of navigation of major maritime routes that are vital for EU trade; stresses the need to address the disputes peacefully, through confidence building, bilateral and regional discussions and on the basis of the international law including the law of the sea and mediation by impartial international bodies such as UNCLOS; r ...[+++]

40. demande à la Chine et aux pays voisins concernés, dont le Viêt Nam, d'intensifier les efforts visant à apaiser les tensions dans les zones contestées en mer de Chine méridionale; considère que la situation risque de compromettre d'importants intérêts de l'Union dans la région, pour ce qui est de la sécurité globale et de la liberté de navigation sur les grandes voies de transport maritime qui sont primordiales pour le commerce de l'Union; souligne la nécessité d'aborder les conflits de manière pacifique, grâce à l'instauration d'un climat de confiance, à des discussions bilatérales et régionales et sur la base du droit internationa ...[+++]


F. whereas UN agencies have reported progress in organising inter-agency aid convoys across conflict lines to government- or opposition-controlled and contested areas; whereas bureaucratic obstacles and checkpoints throughout the country (both government- and opposition-controlled) are hindering an effective humanitarian response in all areas of Syria;

F. considérant que les agences de l'ONU ont fait état de progrès dans l'organisation mutuelle de convois d'aide, par-delà les lignes de conflit, vers les territoires contrôlés par le gouvernement ou par l'opposition ou contestés entre eux; que les obstacles administratif et les barrages disséminés dans tout le pays (contrôlés soit par le gouvernement, soit par l'opposition) entravent l'efficacité de la réaction humanitaire dans toutes les régions de Syrie;


F. whereas UN agencies have reported progress in organising inter-agency aid convoys across conflict lines to government- or opposition-controlled and contested areas; whereas bureaucratic obstacles and checkpoints throughout the country (both government- and opposition-controlled) are hindering an effective humanitarian response in all areas of Syria;

F. considérant que les agences de l'ONU ont fait état de progrès dans l'organisation mutuelle de convois d'aide, par-delà les lignes de conflit, vers les territoires contrôlés par le gouvernement ou par l'opposition ou contestés entre eux; que les obstacles administratif et les barrages disséminés dans tout le pays (contrôlés soit par le gouvernement, soit par l'opposition) entravent l'efficacité de la réaction humanitaire dans toutes les régions de Syrie;


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G. whereas UN agencies have reported making progress in organising inter-agency aid convoys across conflict lines, to government-controlled, opposition-controlled and contested areas; whereas bureaucratic obstacles and checkpoints throughout the country (both government- and opposition-controlled) are hindering an effective humanitarian response in all areas of Syria;

G. considérant que les agences de l'ONU ont fait état de progrès dans l'organisation mutuelle de convois d'aide, par-delà les lignes de conflit, vers les territoires contrôlés par le gouvernement ou par l'opposition ou contestés entre eux; que les obstacles administratif et les barrages disséminés dans tout le pays (contrôlés soit par le gouvernement, soit par l'opposition) entravent l'efficacité de la réaction humanitaire dans toutes les régions de Syrie;


Moreover, the measures are proportionate since they cover only the costs strictly necessary for the switchover from analogue to digital television services in Area II. The only costs supported by the contested measures are those related to the digitisation of the transmission centres in Area II, which is carried out through the acquisition and installation of digital equipment.

De plus, les mesures sont proportionnées. Elles ne renferment que les coûts strictement nécessaires à la conversion des services de télévision analogiques en services numériques dans la zone II. Les seuls coûts supportés par les mesures en cause sont ceux relatifs à la numérisation des centres émetteurs de la zone II, laquelle est mise en œuvre grâce à l'acquisition et l'installation des équipements numériques.


Astra repeats that part of the contested measures amount to ongoing state aid, as the autonomous community governments will finance the costs of operation and maintenance of the local networks in Area II on an ongoing basis. Concerning the annual operation and maintenance costs for the satellite solution, Astra estimates that they would amount to EUR 100,000 per channel per year, although reductions could have been achieved had more than one region chosen the satellite solution.

Astra répète qu'une partie des mesures contestées constitue une aide d'État en cours, étant donné que les gouvernements des communautés autonomes ont financé, de manière continue, les coûts d'exploitation et de maintenance des réseaux locaux de la zone II. En ce qui concerne les coûts annuels d'exploitation et de maintenance de la solution satellitaire, Astra considère qu'ils s'élèveraient à 100 000 EUR par chaîne et par an, même si ceux-ci auraient pu être moins élevés si plus d'une région avait opté pour cette solution.


The operators of the DTT platform are the direct beneficiaries of the contested measures, as they received the funds for the upgrading and extension of their network in Area II. Similarly, they benefit from the ongoing aid for the operation and maintenance of these networks.

Les opérateurs de la plate-forme de TNT sont les bénéficiaires directs des mesures en cause, étant donné qu'ils ont reçu les fonds destinés à l'amélioration et à l'extension de leur réseau dans la zone II. Ils bénéficient également de l'aide en cours pour l'exploitation et la maintenance de ces réseaux.


1. This Directive shall not apply to contracts which the contracting entities award for purposes other than the pursuit of their activities as described in Articles 8 to 14 or for the pursuit of such activities in a third country, in conditions not involving the physical use of a network or geographical area within the Union nor shall it apply to design contests organised for such purposes.

1. La présente directive ne s’applique pas aux marchés que les entités adjudicatrices passent à des fins autres que la poursuite de leurs activités visées aux articles 8 à 14 ou pour la poursuite de ces activités dans un pays tiers, dans des conditions n’impliquant pas l’exploitation physique d’un réseau ou d’une aire géographique à l’intérieur de la Communauté, ni aux concours organisés à de telles fins.


1. Contracts intended to enable an activity mentioned in Articles 8 to 14 to be carried out shall not be subject to this Directive if the Member State or the contracting entities having introduced the request pursuant to Article 35 can demonstrate that, in the Member State in which it is performed, the activity is directly exposed to competition on markets to which access is not restricted; nor shall design contests that are organised for the pursuit of such an activity in that geographic area be subject to this Directive.

1. Les marchés destinés à permettre la prestation d’une activité visée aux articles 8 à 14 ne sont pas soumis à la présente directive si l’État membre ou l’entité adjudicatrice qui a introduit la demande conformément à l’article 35 peut démontrer que, dans l’État membre où l’activité est exercée, elle est directement exposée à la concurrence, sur des marchés dont l’accès n’est pas limité.




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