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Aboriginal issues lobbyist
Close company
Close corporation
Closed corporation
Closely held corporation
Closely-held corporation
Communicate with anti-mining lobbyists
Communicate with those opposing mining
Communicating with those opposing mining
Corporate income tax
Corporate lobbyist
Corporate property directory
Corporation de facto corporation de facto
Corporation de jure corporation de jure
Corporation tax
De facto corporation de facto corporation
De jure corporation de jure corporation
Develop corporate training program
Develop corporate training programmes
Excess profits tax
Generate corporate training programmes
In-house corporate lobbyist
In-house lobbyist
Interface with anti-mining lobbyists
Native issues lobbyist
Private company
Profit taxation
Profits tax
Record corporate properties
Record corporate property
Recording corporate property
Write corporate training programmes

Vertaling van "Corporate lobbyist " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
in-house corporate lobbyist [ in-house lobbyist (corporation) ]

lobbyiste salarié d'entreprise [ lobbyiste salariée d'entreprise | lobbyiste d'entreprise ]




communicate with anti-mining lobbyists | communicating with those opposing mining | communicate with those opposing mining | interface with anti-mining lobbyists

interagir avec des opposants à une exploitation minière


Aboriginal issues lobbyist [ Native issues lobbyist ]

lobbyiste de questions autochtones


close company | close corporation | closed corporation | closely held corporation | closely-held corporation | private company

compagnie fermée | compagnie privée | corporation fermée | société (fermée) à peu d'actionnaires | société fermée | société privée


corporation de jure corporation de jure | de jure corporation de jure corporation

société régulièrement constituée


develop corporate training program | write corporate training programmes | develop corporate training programmes | generate corporate training programmes

velopper des programmes de formation en entreprise


corporation de facto corporation de facto | de facto corporation de facto corporation

société de fait


record corporate properties | recording corporate property | corporate property directory | record corporate property

enregistrer les biens d'une société


corporation tax [ corporate income tax | profits tax | Corporate income tax(STW) | Profit taxation(STW) | excess profits tax(UNBIS) ]

impôt sur les sociétés [ impôt des personnes morales | impôt sur les bénéfices industriels et commerciaux ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
18. Supports calls for mandatory disclosure for corporate and other lobbyists and for balanced access between business groupings and other stakeholder groups towards EU policy-making itself;

18. appuie les appels lancés en faveur de la publicité obligatoire en ce qui concerne les entreprises et d'autres groupes de pression ainsi que d'un accès équilibré entre les groupements de sociétés et les autres groupes d'acteurs à l'élaboration même des politiques de l'UE;


18. Supports calls for mandatory disclosure for corporate and other lobbyists and for balanced access between business groupings and other stakeholder groups towards EU policy-making itself;

18. appuie les appels lancés en faveur de la publicité obligatoire en ce qui concerne les entreprises et d'autres groupes de pression ainsi que d'un accès équilibré entre les groupements de sociétés et les autres groupes d'acteurs à l'élaboration même des politiques de l'UE;


Accordingly, “lobbyists” are defined as persons carrying out such activities, working in a variety of organisations such as public affairs consultancies, law firms, NGOs, think-tanks, corporate lobby units (“in-house representatives”) or trade associations.

De la même façon, on entend par «lobbyistes» les personnes qui se livrent à ce type d’activités et qui travaillent dans toute une série d’organisations telles que les cabinets de consultants spécialisés dans les affaires publiques, les cabinets d’avocats, les ONG, les groupes de réflexion, les groupes de pression au sein des entreprises («représentants internes») ou les groupements professionnels.


31. Calls on the Commission together with the European Parliament to strengthen the reporting requirements for corporate political activities at a European level through a corporate lobbyist public registration system and to ensure the accountability of all its policy-making committees relating to the corporate sector;

31. demande à la Commission de renforcer, de concert avec le Parlement européen, les exigences d'information sur les activités politiques des entreprises au niveau européen grâce à un système d'enregistrement public de lobbying des entreprises; et de veiller à ce que tous ses comités politiques concernant le secteur de l'entreprise agissent d'une manière responsable;


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31. Calls on the Commission together with the European Parliament to strengthen the reporting requirements for corporate political activities at a European level through a corporate lobbyist public registration system and to ensure the accountability of all its policy-making committees relating to the corporate sector;

31. demande à la Commission de renforcer, de concert avec le Parlement européen, les exigences d'information sur les activités politiques des entreprises au niveau européen grâce à un système d'enregistrement public de lobbying des entreprises; et de veiller à ce que tous ses comités politiques concernant le secteur de l'entreprise agissent d'une manière responsable;


35. Calls on the Commission together with the European Parliament to strengthen the reporting requirements for corporate political activities at a European level through a corporate lobbyist public registration system; and to ensure the accountability of all its policy-making committees relating to the corporate sector;

35. demande à la Commission de renforcer, de concert avec le Parlement européen, les exigences d'information sur les activités politiques des entreprises au niveau européen grâce à un système d'enregistrement public de lobbying des entreprises; et de veiller à ce que tous ses comités politiques concernant le secteur de l'entreprise agissent d'une manière responsable;


The act provides for three types of lobbyists: consultant lobbyists who work for payment from third parties to carry out lobbying activities on their clients' behalf; corporate lobbyists who are employees of corporations where a significant part of their duties is to lobby on behalf of their employer; and organizational lobbyists such as associations.

La loi définit trois types de lobbyistes: le lobbyiste-conseil qui, moyennant paiement, s'engage auprès d'un tiers à exercer des activités de lobbying pour le compte de celui-ci; le lobbyiste salarié, employé par une société, qui consacre une partie importante de ses fonctions à exercer des activités de lobbying pour le compte de son employeur; et le lobbyiste pour le compte d'une organisation, notamment une association.


An in-house corporate lobbyist is a lobbyist for a corporation, and an in-house organization lobbyist works for a non-profit organization.

Un consultant lobbyist est un lobbyiste-conseil; in-house corporation, c'est un lobbyiste d'entreprise, et le in-house lobbyist organization, c'est le lobbyiste qui travaille pour une organisation à but non lucratif.


Consultant lobbyists will be let off the hook in a way similar to how corporate lobbyists were let off the hook when the last round of changes were made.

Les lobbyistes-conseils seront exemptés de la même façon que les lobbyistes salariés l'avaient été à la suite de la dernière ronde de modifications.


On another of the main points made by Mr. Chenier, to require organizational and corporate lobbyists to disclose public offices they have held in the past, as a public servant, a politician or another form of public office-holder, but not to require the consultant lobbyist to do so is simply unfair.

Je reviens sur l'un des principaux points soulevés par M. Chenier: obliger les lobbyistes salariés et les lobbyistes pour le compte d'une organisation à divulguer les charges publiques dont ils ont été titulaires à titre de fonctionnaires, politiciens ou d'autres titulaires d'une charge publique, sans imposer la même exigence à un lobbyiste-conseil, est tout simplement injuste.


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