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Action code
Compose contingency plans for emergencies
Coordinate emergency action plan
Create emergency contingency plans
Develop contingency plans for emergencies
Ecumenical Emergency Action in Africa
Emergency action
Emergency action code
Emergency action plan
Emergency operation
Emergency plan
Emergency work
Implement actions in response to nuclear emergency
Manage emergency evacuation plans
Manage emergency plans for evacuation
Manage evacuation emergency plan
Manual action code
Nuclear emergencies responding
Oecumenical Emergency Action in Africa
Produce emergency action plans
Respond to nuclear emergencies
Responding to nuclear emergencies

Traduction de «Emergency action code » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


compose contingency plans for emergencies | produce emergency action plans | create emergency contingency plans | develop contingency plans for emergencies

élaborer des plans d'urgence en cas d'urgences


manage emergency plans for evacuation | manage evacuation emergency plan | coordinate emergency action plan | manage emergency evacuation plans

maintenir les plans d’évacuation d’urgence | gérer les plans dévacuation d’urgence | gérer les plans d’évacuation en urgence


Ecumenical Emergency Action in Africa [ Oecumenical Emergency Action in Africa ]

Action oecuménique d'urgence en Afrique


emergency action plan | emergency plan

plan d'urgence et d'intervention


emergency operation | emergency action | emergency work

opération urgente








implement actions in response to nuclear emergency | nuclear emergencies responding | respond to nuclear emergencies | responding to nuclear emergencies

réagir en cas d’urgence nucléaire
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Each Member State may, for transport operations performed by vehicles registered within its territory, maintain the provisions of its national legislation in force on 31 December 1996 relating to the display or placement of an emergency action code or hazard card in place of the hazard identification number laid down in Annex I, Section I. 1, to this Directive.

Les États membres peuvent maintenir, pour les opérations de transport effectuées par des véhicules immatriculés sur leur territoire, les dispositions de leur législation nationale en vigueur au 31 décembre 1996 concernant l’affichage ou l’emplacement d’un code daction d’urgence ou d’une fiche des risques au lieu du numéro d’identification du danger qui est prévu à l’annexe I, section I. 1, de la présente directive.


Each Member State may, for transport operations performed by wagons registered within its territory, maintain the provisions of its national legislation in force on 31 December 1996 relating to the display or placement of an emergency action code or hazard card in place of the hazard identification number, provided for in Annex II, Section II. 1, to this Directive.

Les États membres peuvent maintenir, pour les opérations de transport effectuées par des wagons immatriculés sur leur territoire, les dispositions de leur législation nationale en vigueur le 31 décembre 1996 concernant l’affichage ou l’emplacement d’un code daction d’urgence ou d’une fiche des risques au lieu du numéro d’identification du danger qui est prévu à l’annexe II, section II. 1, de la présente directive.


Each Member State may, for transport operations performed by vehicles registered within its territory, maintain the provisions of its national legislation in force on 31 December 1996 relating to the display or placement of an emergency action code or hazard card in place of the hazard identification number laid down in Annex I, Section I. 1, to this Directive.

Les États membres peuvent maintenir, pour les opérations de transport effectuées par des véhicules immatriculés sur leur territoire, les dispositions de leur législation nationale en vigueur au 31 décembre 1996 concernant l’affichage ou l’emplacement d’un code daction d’urgence ou d’une fiche des risques au lieu du numéro d’identification du danger qui est prévu à l’annexe I, section I. 1, de la présente directive.


Each Member State may, for transport operations performed by wagons registered within its territory, maintain the provisions of its national legislation in force on 31 December 1996 relating to the display or placement of an emergency action code or hazard card in place of the hazard identification number, provided for in Annex II, Section II. 1, to this Directive.

Les États membres peuvent maintenir, pour les opérations de transport effectuées par des wagons immatriculés sur leur territoire, les dispositions de leur législation nationale en vigueur le 31 décembre 1996 concernant l’affichage ou l’emplacement d’un code daction d’urgence ou d’une fiche des risques au lieu du numéro d’identification du danger qui est prévu à l’annexe II, section II. 1, de la présente directive.


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7. Each Member State may, for transport operations performed by wagons registered within its territory, maintain the provisions of its national legislation in force on 31 December 1996 relating to the display or placement of an emergency action code or hazard card in place of the hazard identification number, laid down in Annex II. 1 to this Directive.

7. Les États membres peuvent maintenir, pour les opérations de transport effectuées par des wagons immatriculés sur leur territoire, les dispositions de leur législation nationale en vigueur le 31 décembre 1996 concernant l'affichage ou l’emplacement d'un code d'action d'urgence ou d’une fiche des risques au lieu du numéro d'identification du danger qui est prévu à l'annexe II. 1 de la présente directive.


7. Within its territory each Member State may maintain the provisions of its national legislation in force on 31 December 1996 relating to the display or placement of an emergency action code or hazard card in place of the hazard identification number, laid down in Annex II. 1 to this Directive.

7. Les États membres peuvent maintenir sur leur territoire les dispositions de leur législation nationale en vigueur le 31 décembre 1996 concernant l'affichage ou l’emplacement d'un code d'action d'urgence ou d’une fiche des risques au lieu du numéro d'identification du danger qui est prévu à l'annexe II. 1 de la présente directive.


6. Each Member State may, for transport operations performed by vehicles registered within its territory, maintain the provisions of its national legislation in force on 31 December 1996 relating to the display or placement of an emergency action code or hazard card in place of the hazard identification number laid down in Annex I. 1 to this Directive.

6. Les États membres peuvent maintenir, pour les opérations de transport effectuées par des véhicules immatriculés sur leur territoire, les dispositions de leur législation nationale en vigueur le 31 décembre 1996 concernant l'affichage ou l’emplacement d'un code d'action d'urgence ou d’une fiche des risques au lieu du numéro d'identification du danger qui est prévu à l'annexe I. 1 de la présente directive.


6. Within its territory each Member State may maintain the provisions of its national legislation in force on 31 December 1996 relating to the display or placement of an emergency action code or hazard card in place of the hazard identification number laid down in Annex I. 1 to this Directive.

6. Les États membres peuvent maintenir sur leur territoire les dispositions de leur législation nationale en vigueur le 31 décembre 1996 concernant l'affichage ou l’emplacement d'un code d'action d'urgence ou d’une fiche des risques au lieu du numéro d'identification du danger qui est prévu à l'annexe I. 1 de la présente directive.


(Return tabled) Question No. 611 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the government’s plans for resource development, as described in the section entitled “Responsible Resource Development” in Chapter 3.2 of Budget 2012: (a) what are all examples of federal environmental laws that are stronger than provincial laws and how will the proposed legislative changes to the Canadian Environmental Assessment Act (CEAA) affect the assessment of environmental impacts of industrial projects that cross provincial borders; (b) what research, action, or investment has the government undertaken to study impacts of the proposed legislative changes to the ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 611 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne les plans du gouvernement pour l’exploitation des ressources, tels qu’énoncés à la section « Assurer un développement responsable des ressources naturelles », au chapitre 3.2 du Budget de 2012: a) quels sont les exemples de lois fédérales de protection de l’environnement qui sont plus sévères que les lois provinciales, et quelles répercussions les changements proposés à la Loi canadienne sur l’évaluation environnementale (LCEE) ont-ils sur l’évaluation de l’impact sur l’environnement des projets industriels qui excèdent les limites provinciales; b) quels ont é ...[+++]


14. Asks the Member States, in view of various emergency situations that place tourists abroad in danger, to consider, in close cooperation with the European External Action Service (EEAS), whether it would be appropriate to codify a uniform procedure for issuing notices advising against travel, creating a single European code for the seriousness of the situations concerned and acknowledging in worst-case scenarios the right of ope ...[+++]

14. demande aux États membres, eu égard à différentes situations d'urgence qui comportent un risque pour les touristes à l'étranger, d'examiner, en étroite coopération avec le Service européen pour l'action extérieure (SEAE), l'opportunité de codifier une procédure uniforme pour la publication de communiqués déconseillant tel ou tel voyage en créant un code unique européen concernant la gravité du risque encouru et en permettant au ...[+++]


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