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AFR
Air fuel ratio
Air-fuel ratio
Air-to-fuel ratio
Caloricity
Calorific power
Calorific value
Combustive power
Energy value
Fuel Btu value
Fuel ratio
Glass-to-fuel ratio
Heat of combustion
Heat value
Heating power
Heating value
Metering of the air-fuel ratio
Mixture ratio
SAFR
Stoechiometric air-fuel ratio
Stoichiometric point
Stoichiometric ratio

Vertaling van "Glass-to-fuel ratio " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE




stoichiometric air/fuel ratio | stoichiometric fuel/air ratio | stoichiometric ideal air/fuel ratio | stoichiometric point | stoichiometric ratio | SAFR [Abbr.]

rapport air-carburant stoéchiométrique | rapport stoechiométrique air/carburant


stoechiometric air/fuel ratio [ stoechiometric air-fuel ratio | combustive power ]

pouvoir comburivore


air-fuel ratio [ air-to-fuel ratio ]

rapport air-combustible [ rapport air/combustible ]


A/F ratio | air/fuel ratio | mixture ratio | AFR [Abbr.]

rapport air-carburant | rapport air-combustible | rapport air-essence | rapport A/C [Abbr.]


air fuel ratio | air-fuel ratio

rapport air/carburant | rapport d'air/combustible | rapport air/ combustible | valeur d'excès d'air


heat of combustion [ calorific value | calorific power | fuel Btu value | heat value | heating value | heating power | energy value | caloricity | fuel ratio ]

pouvoir calorifique [ puissance calorifique ]


metering of the air-fuel ratio

dosage du mélange air-carburant
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The ageing bench shall provide the appropriate exhaust flow rate, temperature, air-fuel ratio, exhaust constituents and secondary air injection at the inlet face of the catalyst.

Le banc de vieillissement fournit le débit des gaz d’échappement, la température, le rapport air/carburant, les composants d’échappement et l’injection d’air secondaire appropriés à l’entrée du catalyseur.


(3) In the case of a vehicle with an adjustable air-fuel ratio parameter, compliance with the applicable standards under these Regulations is required if the range of adjustable air-fuel ratios

(3) Un véhicule doté d’un paramètre réglable relatif au rapport du mélange air-carburant doit être conforme aux normes applicables prévues au présent règlement dans le cas où l’éventail des options de réglage du rapport du mélange air-carburant :


(6) Despite subsection (3), if the range of adjustable air-fuel ratios of a vehicle is defined in terms of carburettor jets and needles, and the criteria in sections 115(d)(3)(ii) to (vi) of subpart B of CFR 1051 are met, the manufacturer’s jetting chart that specifies the appropriate carburettor jet size and needle configuration as a function of the ambient conditions is the range of adjustable air-fuel ratios for which compliance with the applicable standards under these Regulations is required.

(6) Malgré le paragraphe (3), si l’éventail des options de réglage du mélange air-carburant d’un véhicule est défini au moyen de l’identification des gicleurs et des aiguilles d’un carburateur et que les conditions prévues aux articles 115(d)(3)(ii) à (vi) de la sous-partie B du CFR 1051 sont réunies, le tableau de réglage de l’injection établi par le constructeur, qui indique la taille des gicleurs et la position de l’aiguille en fonction des conditions ambiantes, constitue l’éventail des options de réglage du rapport du mélange air-carburant pour lequel la conformité aux normes applicables prévues au présent règlement est exigée.


(4) The lean limit is the air-fuel ratio that produces the highest engine power output averaged over the applicable test cycle referred to in section 501 of subpart F of CFR 1051.

(4) La limite pauvre correspond au rapport du mélange air-carburant produisant la puissance de moteur la plus élevée d’après la moyenne obtenue pendant le cycle d’essai applicable prévu à l’article 501 de la sous-partie F du CFR 1051.


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(a) other than any air-fuel ratio that does not occur during normal in-use operation, is between the lean limit and the rich limit; or

a) soit, se situe entre les limites pauvre et riche, sauf si les mélanges air-carburant ne se produisent pas dans le cadre d’un usage normal;


Two-wheeled motorcycle without side-car with a power/weight (plus water, oil and fuel) ratio exceeding 0,16 kW/kg or power exceeding 25 kW.

un motocycle sans side-car à deux roues ayant un rapport poids/puissance (plus eau, huile et carburant) supérieur à 0,16 kW/kg ou une puissance supérieure à 25 kW.


Two-wheeled motorcycle with side-car with a power/weight (plus water, oil and fuel) ratio exceeding 0,16 kW/kg.

un motocycle avec side-car à deux roues ayant un rapport poids/puissance (plus eau, huile et carburant) supérieur à 0,16 kW/kg.


Two-wheeled motorcycle with side-car with a power/weight (plus water, oil and fuel) ratio not exceeding 0,16 kW/kg.

un motocycle avec side-car à deux roues ayant un rapport poids/puissance (plus eau, huile et carburant) maximal de 0,16 kW/kg.


Two-wheeled motorcycle without side-car with a power/weight (plus water, oil and fuel) ratio not exceeding 0,16 kW/kg and power not exceeding 25 kW.

un motocycle sans side-car à deux roues ayant un rapport poids/puissance (plus eau, huile et carburant) maximal de 0,16 kW/kg et une puissance maximale de 25 kW.


Adding oxygen has the effect of creating a more favourable air-fuel ratio, which results in a cleaner combustion of the fuel, thereby reducing such harmful emissions as carbon dioxide.

L'ajout d'oxygène a pour effet de créer un mélange air-essence plus favorable, ce qui se traduit par une combustion plus propre, réduisant ainsi les émissions polluantes, comme le gaz carbonique.




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Date index: 2023-07-04
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