Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accreditation of learning outcomes
Advise on learning methods
Advises on learning methods
Ascertain learning disorders
Assessment of learning outcomes
Certification of learning outcomes
Confer on learning methods
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
GDLM
Global Development Learning Network
Global Learning Consortium
Global Learning Division
Global learning
Identify learning disorder
Identify learning disorders
Identifying learning disorders
Implicit learning
Make recommendations on learning methods
Montessori learning equipment
Montessori learning implements
Montessori learning instruments
Montessori learning tools
Nondeclarative learning
Overall learning
RPL
Recognition of learning outcomes
Recognition of prior learning
Reflexive learning
Transferability of learning outcomes
Unconscious learning
VPL
Validation of non-formal and informal learning
Validation of of learning outcomes
Validation of prior learning
Whole learning

Vertaling van "Global learning " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Global Learning Division

Division de la communication des connaissances à l'échelle mondiale


Global Learning Consortium

Consortium d'apprentissage global


whole learning [ global learning | overall learning ]

apprentissage global


Global Development Learning Network | GDLM [Abbr.]

Réseau mondial de formation pour le développement


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


advises on learning methods | make recommendations on learning methods | advise on learning methods | confer on learning methods

conseiller des méthodes pédagogiques | recommander des méthodes d'apprentissage


implicit learning | nondeclarative learning | reflexive learning | unconscious learning

apprentissage implicite | apprentissage inconscient


identify learning disorder | identifying learning disorders | ascertain learning disorders | identify learning disorders

celer des troubles de l'apprentissage


Montessori learning implements | Montessori learning tools | Montessori learning equipment | Montessori learning instruments

matériel pédagogique de Montessori


validation of prior learning | validation of non-formal and informal learning | accreditation of learning outcomes | assessment of learning outcomes | certification of learning outcomes | recognition of learning outcomes | transferability of learning outcomes | validation of of learning outcomes | recognition of prior learning [ VPL | RPL ]

validation des acquis d'expérience | validation des acquis | validation de l'apprentissage non formel et informel [ VAE ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It's a global learning initiative on violence prevention in children.

C'est une initiative mondiale d'éducation sur la prévention de la violence envers les enfants.


We operate a virtual school, called the Global Learning Institute, which currently teaches students in Japan, South America and the western United States.

Nous dirigeons une école virtuelle, l'Institut mondial d'apprentissage, qui rejoint actuellement des élèves au Japon, en Amérique du Sud et dans l'Ouest des États-Unis.


Today's Memorandum of Understanding is based on long-standing cooperation between the EU and UNESCO, which include multistakeholder initiatives, such as the Global Partnership for Education to promote aid effectiveness and policy dialogue on education, supporting education in 48 partner countries; the International Task Force on Teachers for Education for All to help countries, especially in Africa, secure an adequate number of competent and motivated teachers; and the Global Learning Cities Network to promote adult and lifelong education.

Le mémorandum d’accord signé aujourd’hui s’appuie sur une coopération de longue date entre l’UE et l’UNESCO, fruit d’initiatives multipartites telles que le Partenariat mondial pour l’éducation, dont l’objet est d’améliorer l’efficacité de l’aide et le dialogue sur les politiques dans l’éducation, en apportant son soutien au secteur dans 48 pays, l'Équipe spéciale internationale sur les enseignants pour l'Éducation pour tous, qui vise à aider les pays, en particulier en Afrique, à s’assurer la collaboration d’enseignants compétents et motivés en nombre suffisant, et le Réseau des villes pour l’apprentissage mondial, qui encourage l’éduca ...[+++]


Learning alliances aims to link up stakeholders at city and global level to interact productively and to create win-win solutions along the water chain, foster a new form of “demand-driven” research through close collaboration with local stakeholders, improve the communication between water sector institutions in the demonstration cities, increase the transparency and scientific basis for decision making processes, help to break down the political barriers to solving global urban and water issues, allow better representation of all stakeholders in the decision making processe ...[+++]

Les alliances de formation visent à relier les parties prenantes de la ville au niveau mondial afin d'interagir de manière productive et de créer des solutions gagnant-gagnant le long de la chaîne de l'eau, de promouvoir une nouvelle forme de recherche axée sur la demande grâce à une collaboration étroite avec les parties prenantes locales, d'améliorer la communication entre les institutions du secteur de l'eau dans les «villes-pilotes», d’accroître la transparence et la base scientifique des processus décisionnels, d’aider à briser les barrières politiques globales pour résoudre les questions concernant les villes et l'eau, de permettre ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
We are now integrating it in something we call our global learning initiative for every trade officer abroad.

Nous sommes en train de l'intégrer à ce que nous appelons notre initiative mondiale d'apprentissage pour tous les délégués commerciaux à l'étranger.


12. Considers that the concepts underpinning lifelong learning are useful tools but that they are an inadequate response to projected changes in global productive structures; demands that the implementation of the new global EU competitiveness strategy be made dependent on progress in the realisation of the Lisbon agenda, which must be re-oriented in order to better address the legitimate fears of European citizens that they will be unable to adapt to change;

12. estime que les concepts sous-tendant l'apprentissage tout au long de la vie sont des outils utiles, mais qu'ils n'apportent pas une réponse adéquate face aux modifications prévues dans les structures de production mondiales; exige que la mise en œuvre de la nouvelle stratégie de l'Union en matière de compétitivité mondiale soit subordonnée aux progrès réalisés dans la mise en œuvre du programme de Lisbonne, lequel doit être réaménagé pour mieux tenir compte des craintes légitimes des citoyens européens, qui redoutent de ne pas pouvoir s'adapter au changement;


I would also like to underscore what Mrs Harkin has said, namely that the key competence is learning to learn rather than wait for encyclopaedic knowledge to be acquired in school; being able to handle information, experience and an environment which are increasingly more complex and more global.

Je voudrais également souligner ce que Mme Harkin a déclaré, à savoir que les compétences clés, c’est apprendre à apprendre et non attendre d’accumuler une connaissance encyclopédique à l’école, être capable de gérer les informations, les expériences et un environnement de plus en plus complexes et mondiaux.


If everyone is to be in a position to cope successfully with global competition, the fact is that more and better education is needed, together with an active labour market policy. Lifelong learning and the development of people’s skills are necessary if everyone is to be able to give a good account of themselves in the face of global competition.

Pour que chaque citoyen soit en mesure d’affronter efficacement la concurrence internationale, il est évident qu’il faut renforcer et améliorer l’éducation et pratiquer une politique active de marché de l’emploi. Pour que chacun puisse donner le meilleur de soi-même face à la concurrence mondiale, l’apprentissage tout au long de la vie et le développement des compétences sont nécessaires.


4. Believes that a future regime should be based on common but differentiated responsibilities aiming at contraction and convergence, as well as on continued and progressively greater emission reductions and the involvement of more countries in the reduction effort; emphasises that any targets for emission cuts should be based on recent science and aim to not exceed a global average temperature increase of 2°C with reasonable certainty; further stresses that cost-effectiveness should be a characteristic of all measures considered and that, therefore, a long-term goal should be to develop a global carbon market, based on cap and trade; ...[+++]

4. estime qu'un régime pour l'avenir devrait reposer sur des responsabilités communes mais différenciées tendant à une réduction et à une convergence, ainsi que sur une réduction constante et croissante des émissions et sur la participation d'un plus grand nombre de pays aux efforts de réduction; souligne que tout objectif fixé pour la réduction des émissions devrait être fondé sur l'état actuel de la science et viser à ne pas dépasser une augmentation de 2 C de la température moyenne au niveau mondial, avec un degré de certitude raisonnable; souligne, en outre, que l'efficacité par rapport aux coûts doit être une caractéristique de to ...[+++]


GLOBUS : Social Justice and human rights in an era of globalization : Learning from one another

GLOBUS: Social Justice and human rights in an era of globalization: Learning from one another




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Global learning' ->

Date index: 2021-04-14
w