Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accumulating felling head
Accumulator head
Assemble the cutter head
Chain saw cutting head
Chain saw felling head
Chain saw head
Cylinder head loading system
Front pick-up
Head load
Head loading
Head loading zone
Hydraulic loss
Load capacity
Load carrying capacity
Load range
Load rating
Load-carrying capacity
Loss of head
Loss of load
Maximum design tyre load
Maximum load capacity
Maximum load rating
Maximum load-carrying capacity
Mount the cutter head
Multi-stem felling head
Multi-tree felling head
Multi-tree head
Multiple-stem accumulator felling head
Multiple-stem accumulator head
Multiple-tree accumulator head
Multiple-tree felling head
Saw attachment
Saw felling attachment
Saw felling head
Saw head
Saw head attachment
Saw head felling attachment
Set up the cutter head
Setting up the cutter head
Tire load capacity
Tire load rating
Tire rating

Traduction de «Head loading » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


cylinder head loading system

robot de chargement des culasses | poste robotique de chargement des culasses








accumulating felling head | accumulator head | multiple-stem accumulator felling head | multiple-stem accumulator head | multiple-tree accumulator head | multiple-tree felling head | multi-stem felling head | multi-tree felling head | multi-tree head

tête d'abattage à pince collectrice | tête d'abattage collectrice


chain saw cutting head | chain saw felling head | chain saw head(chainsawhead) | saw attachment | saw felling attachment | saw felling head | saw head attachment | saw head felling attachment | saw head(sawhead)

tête d'abattage à chaîne | tête d'abattage à chaîne coupante


loss of head | hydraulic loss | loss of load

perte de charge | perte de charge hydraulique


tire load capacity | load rating | maximum load rating | load capacity | maximum load capacity | maximum load-carrying capacity | tire rating | load range | tire load rating | load carrying capacity | load-carrying capacity | maximum design tyre load

capacité de charge | capacité de charge maximale | limite de charge | capacité nominale | capacité nominale maximale | charge nominale | charge nominale maximale | limite de charge nominale | charge maximale calculée par pneumatique


assemble the cutter head | mount the cutter head | set up the cutter head | setting up the cutter head

régler un arbre porte-lames
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(9) A change to mechanical machinery for lifting, handling, loading or unloading or continuous-action elevators and conveyors, for goods or materials of subheading 8486.40 from heading 84.31 or subheading 8486.90, whether or not there is also a change from any other good of subheading 8486.40 or any other heading, except from headings 84.28 through 84.30, provided there is a regional value content of not less than:

(9) Un changement aux machines et appareils mécaniques de levage, de chargement, de déchargement ou de manutention ou aux appareils élévateurs, transporteurs ou convoyeurs, à action continue, pour les produits ou matériaux de la sous-position 8486.40 de la position 84.31 ou de la sous-position 8486.90, qu’il y ait ou non également un changement de tout autre produit de la sous-position 8486.40 ou de toute autre position, sauf des positions 84.28 à 84.30, à la condition que la teneur en valeur régionale ne soit pas inférieure à :


(15) A change to other machinery for lifting, handling, loading or unloading of subheading 8486.40 from heading 84.31 or subheading 8486.90, whether or not there is also a change from any other good of subheading 8486.40 or any other heading, except from headings 84.28 through 84.30, provided there is a regional value content of not less than:

(15) Un changement aux autres machines de levage, de chargement, de déchargement ou de manutention de la sous-position 8486.40 de la position 84.31 ou de la sous-position 8486.90, qu’il y ait ou non également un changement de tout autre produit de la sous-position 8486.40 ou de toute autre position, sauf des positions 84.28 à 84.30, à la condition que la teneur en valeur régionale ne soit pas inférieure à :


(3) Single-sheave pulley blocks may be used in any position where the maximum resultant load on the head fitting is not more than twice the safe working load engraved or stamped on the block.

(3) Les poulies à réa simple peuvent être utilisées dans toute position où la charge résultante maximale sur l’accessoire principal n’excède pas le double de la charge maximale d’utilisation gravée ou estampée sur la poulie.


9. The attachments at the davit head from which the blocks are suspended shall be capable of withstanding a proof load test of not less than 2 1/2 times the working load.

9. Les ferrures d’attache auxquelles les poulies sont suspendues à la tête des bossoirs devront pouvoir supporter une charge d’épreuve d’au moins 2 1/2 fois la charge pratique.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(k) double bottom compartments used for the carriage of oil fuel shall be tested by a head of water or oil extending to the load water line, or by a head sufficient to give the maximum pressure that they may be required to bear at any time, whichever is the greater;

k) éprouver sous une charge d’eau ou d’huile atteignant la ligne de flottaison en charge ou sous une charge d’eau suffisante pour produire la pression maximum à supporter à un moment quelconque, selon celle de ces charges qui est la plus forte, les compartiments de double-fond utilisés pour le transport du mazout;


34. Stresses that by refusing to modify the profile of the MFF ceilings per year and per headings, the Council forces the Commission to back loading some funds in order to finance the frontloading, thus, demands that the Commission identifies publicly the budget lines which will be back loaded in order to compensate the frontloading of some others;

34. souligne qu'en refusant de modifier le profil des plafonds du CFP par année et par rubriques, le Conseil force la Commission à geler certains fonds afin de financer ladite préalimentation; exige par conséquent de la Commission qu'elle identifie publiquement les lignes budgétaires qui seront gelées afin de compenser la préalimentation d'autres lignes budgétaires;


18. Takes note of the Commission's latest update of the financial programming 2007-2013; notes the limited, and in some cases decreasing, margins left under headings 1a and 3 and strongly opposes the Commission's proposal to use the small margins left available under these two headings for new initiatives; expresses its strong concern that additional margins would be created mainly by back-loading existing multiannual programmes; considers that the small margins limit the possibility of addressing efficiently any urgent or new political priority; asks the Commission to present at the next tri ...[+++]

18. prend note de la dernière mise à jour de la programmation financière 2007-2013 de la Commission; note les marges limitées, et parfois de plus en plus réduites, sous les rubriques 1a et 3 et s'oppose fermement à la proposition de la Commission d'utiliser la faible marge laissée disponible sous ces deux rubriques pour de nouvelles initiatives; est fortement préoccupé du fait que la création de nouvelles marges résulterait principalement de la concentration en fin de période des engagements afférents à des programmes pluriannuels existants; considère que l'étroitesse des marges limite la possibilité de répondre efficacement à toute p ...[+++]


18. Takes note of the Commission's latest update of the financial programming 2007-2013; notes the limited, and in some cases decreasing, margins left under headings 1a and 3 and strongly opposes the Commission's proposal to use the small margins left available under these two headings for new initiatives; expresses its strong concern that additional margins would be created mainly by back-loading existing multiannual programmes; considers that the small margins limit the possibility of addressing efficiently any urgent or new political priority; asks the Commission to present at the next tri ...[+++]

18. prend note de la dernière mise à jour de la programmation financière 2007-2013 de la Commission; note les marges limitées, et parfois de plus en plus réduites, sous les rubriques 1a et 3 et s'oppose fermement à la proposition de la Commission d'utiliser la faible marge laissée disponible sous ces deux rubriques pour de nouvelles initiatives; est fortement préoccupé du fait que la création de nouvelles marges résulterait principalement de la concentration en fin de période des engagements afférents à des programmes pluriannuels existants; considère que l'étroitesse des marges limite la possibilité de répondre efficacement à toute p ...[+++]


27. Is worried about the Commission's proposed 'back-loading' for many of the new programmes under heading 1a; considers that this does not constitute a proper method of financial programming; requests the Commission to provide information on the effects this back-loading exercise has on all programmes including those for which the legal basis has not yet been adopted and the effects on the available margins for the forthcoming years; reminds the Commission that, according to point 37 of the IIA of 17 May 2006, the budgetary authority and the Commission are allowed to depart by up to 5% from the amount foreseen in ...[+++]

27. est préoccupé par l'intention de la Commission de concentrer en fin de période les engagements afférents à une grande partie des nouveaux programmes de la rubrique 1a; considère que cela ne constitue pas un mode de programmation financière approprié; demande à la Commission de fournir des informations sur les effets engendrés par une telle concentration des engagements en fin de période sur tous les programmes , y compris ceux pour lesquels la base juridique n'a pas encore été adoptée, ainsi que sur les effets sur les marges disponibles pour les prochaines années; rappelle à la Commission que le point 37 de l'accord interinstituti ...[+++]


27. Is worried about the Commission's proposed 'back-loading' for many of the new programmes under heading 1a; considers that this does not constitute a proper method of financial programming; requests the Commission to provide information on the effects this back-loading exercise has on all programmes including those for which the legal basis has not yet been adopted and the effects on the available margins for the forthcoming years; reminds the Commission that, according to point 37 of the IIA of 17 May 2006, the budgetary authority and the Commission are allowed to depart by up to 5% from the amount foreseen in ...[+++]

27. est préoccupé par l'intention de la Commission de concentrer en fin de période les engagements afférents à une grande partie des nouveaux programmes de la rubrique 1a; considère que cela ne constitue pas un mode de programmation financière approprié; demande à la Commission de fournir des informations sur les effets engendrés par une telle concentration des engagements en fin de période sur tous les programmes , y compris ceux pour lesquels la base juridique n'a pas encore été adoptée, ainsi que sur les effets sur les marges disponibles pour les prochaines années; rappelle à la Commission que le point 37 de l'accord interinstituti ...[+++]


w