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Vertaling van "MiFID II package " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE




Directive 2004/39/EC on markets in financial instruments | Markets in Financial Instruments Directive | MiFID [Abbr.] | MiFID 1 [Abbr.] | MiFID I [Abbr.]

directive sur les marchés d'instruments financiers | MiFID [Abbr.]


Directive 2014/65/EU of the European Parliament and of the Council of 15 May 2014 on markets in financial instruments and amending Directive 2002/92/EC and Directive 2011/61/EU | Directive 2014/65/EU on markets in financial instruments | MiFID II | MiFID 2 [Abbr.]

directive révisée concernant les marchés d’instruments financiers | MiFID II


packaging product [ bag | bottle | box | packaging article | packaging materials | receptacle ]

produit d'emballage [ article d'emballage | bouteille | matériau d'emballage | récipient | sac ]


approving design of packaging | approving packaging design | approve design of packaging | approve packaging design

approuver un modèle d’emballage


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IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The MiFID II package consists of a Directive and a Regulation.

Le paquet MiFID II consiste en une directive et un règlement.


The reason for the extension lies in the complex technical infrastructure that needs to be set up for the MiFID II package to work effectively.

Cette prolongation se justifie par la complexité des infrastructures techniques à mettre en place pour permettre à ses dispositions de produire tous leurs effets.


However, the European Commission was informed by ESMA that neither competent authorities, nor market participants, would have the necessary systems ready by 3 January 2017, the date by which the MiFID II package was initially scheduled to become operational.

Elle a toutefois informé la Commission que ni les autorités compétentes ni les acteurs du marché ne disposeraient des systèmes nécessaires pour le 3 janvier 2017, date à laquelle le paquet MiFID II devait initialement entrer en application.


During the legislative process, the very high level of complexity of the MiFID II package and the need for a significant number of implementing measures were recognised.

Au cours du processus législatif, le niveau très élevé de complexité du paquet MiFID II et la nécessité d’un nombre considérable de mesures d'exécution ont été reconnus.


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The purpose of the draft proposal is to extend the entry into application of both instruments that are comprised in the MIFID II package as a result of the technical implementation challenges met by the European Securities and Markets Authority ('ESMA'), national competent authorities ('NCAs') and stakeholders.

L’objectif du présent projet de proposition est de reculer la date d’entrée en application des deux instruments qui constituent le paquet MiFID II à la suite des difficultés rencontrées par l’Autorité européenne des marchés financiers (ci-après l'«AEMF»), les autorités nationales compétentes et les parties prenantes dans la mise en œuvre technique.


A period of 30 months between the adoption and the entry of application of MiFID II had already been foreseen to take account of the very high level of complexity of the package.

Un délai de 30 mois entre l’adoption et l’entrée en application de la MiFID II avait déjà été prévu pour tenir compte de la très grande complexité du paquet.


This proposal does not alter MiFID II on substance and does not impose new obligations on investment firms and trading venues or any other operator covered by MiFID II. It only aims at providing - for exceptional reasons in particular linked to the high complexity of the package and the data collection tools needed – an extension of the date of entry into application of the MiFID II by 1 year to provide legal certainty and develop the necessary data collection infrastructures to ensure effective application and enforcement of the new rules by ESMA and NCAs.

La présente proposition ne modifie pas la substance de la directive MiFID II et n'impose pas d'obligations supplémentaires aux entreprises d'investissement, aux plates-formes de négociation ou à tout autre opérateur relevant de la directive MiFID II. Elle ne vise qu'à reporter - pour des raisons exceptionnelles liées en particulier au degré de complexité élevé du paquet et des outils de collecte de données nécessaires - la date d'entrée en application de la directive MiFID II d'un an afin d'assurer la sécurité juridique et de mettre en place les infrastructures de collecte de données nécessaires, de manière à permettre à l'AEMF et aux a ...[+++]


This proposal does not alter MiFID II on substance and does not impose new obligations on investment firms and trading venues or any other operator covered by MiFID II. It only aims at providing - for exceptional reasons in particular linked to the high complexity of the package and the data collection tools needed – an extension of the date of entry into application of MiFID II by 1 year to provide legal certainty and develop the necessary data collection infrastructures to ensure effective application and enforcement of the new rules by ESMA and NCAs.

La présente proposition ne modifie pas la substance de la directive MiFID II et n'impose pas d'obligations supplémentaires aux entreprises d'investissement, aux plates-formes de négociation ou à tout autre opérateur relevant de la directive MiFID II. Elle ne vise qu'à reporter - pour des raisons exceptionnelles liées en particulier au degré de complexité élevé du paquet et des outils de collecte de données nécessaires - la date d'entrée en application de la directive MiFID II d'un an afin d'assurer la sécurité juridique et de mettre en place les infrastructures de collecte de données nécessaires, de manière à permettre à l'AEMF et aux a ...[+++]


The newly-agreed Directive will complement the rules on the sale of investment products in MiFID II in and Regulation (EU) No 1286/2014 on key information documents for packaged retail and insurance-based investment products (PRIIPS).

La directive qui vient d'être adoptée complète les règles relatives à la vente des produits d’investissement de la directive MiFID II et du règlement (UE) nº 1286/2014 sur les documents d’informations clés relatifs aux produits d’investissement packagés de détail et fondés sur l’assurance (PRIIPS).


The opinions on 1) the legislative package for the revision of the banking legislation, 2) the market abuse directive and regulation (MAD/MAR), 3) the regulation and the directive on markets in financial instruments (MiFID/MIFIR) and 4) the revision of the credit rating agencies regulation (CRA) all raise similar data protection concerns.

Les avis sur 1) le paquet législatif pour la révision de la législation bancaire, 2) la directive et le règlement sur les abus de marché, 3) le règlement et la directive concernant les marchés d'instruments financiers et 4) la révision du règlement sur les agences de notation de crédit soulèvent tous les mêmes préoccupations en matière de protection des données.


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