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1 statute mile
200 nautical mile zone
200-mile coastal limit
200-mile limit
200-mile zone
200-nautical-mile coastal limit
200-nautical-mile zone
200-nautical-miles
Clearance lamp
Clearance light
End outline-marker light
End-outline-marker lamp
Felt-tip marker
Felt-tip pen
Felt-tipped marker
Felt-tipped pen
Fiber-tip marker
Fiber-tipped marker
Fibre-tip marker
Fibre-tipped marker
Kilometre cippus
Marine mile
Marker
Marker lamp
Marker light
Marker making
Marker making by hand
Marker pen
Mile marker
Mile post
Mile stone
Mile-marker
Milepost
Milestone
NM
Naut mi
Nautical mile
Nmi
Quarter mile mark
Quarter mile pole
Quarter mile post
Quarter pole
Quarter-mile mark
Quarter-mile pole
Quarter-mile post
S.mile
Sea mile
Side marker lamp
Side marker light
Three-quarter mile pole
Three-quarter mile post
Three-quarter pole
Three-quarter-mile pole
Three-quarter-mile post

Vertaling van "Mile marker " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
milepost | mile post | milestone | mile stone | mile marker | mile-marker | marker | kilometre cippus

borne kilométrique | borne | borne hectométrique | poteau kilométrique | borne milliaire | poteau milliaire


200-nautical-miles [ 200-nautical-mile zone | 200 nautical mile zone | 200-nautical-mile coastal limit | 200-mile limit | 200-mile coastal limit | 200-mile zone ]

zone de 200 milles [ zone de 200 milles marins ]


quarter pole [ quarter-mile pole | quarter-mile post | quarter mile mark | quarter mile pole | quarter mile post | quarter-mile mark ]

poteau au quart de mille [ quart de mile ]




marker pen | marker | felt-tip marker | felt-tipped marker | felt-tip pen | felt-tipped pen | fiber-tip marker | fibre-tip marker | fiber-tipped marker | fibre-tipped marker

marqueur


three-quarter pole [ three-quarter mile pole | three-quarter-mile pole | three-quarter mile post | three-quarter-mile post ]

poteau aux trois quarts de mille


clearance light | clearance lamp | end-outline-marker lamp | end outline-marker light | side marker lamp | side marker light | marker lamp | marker light

feu de gabarit | feu d'encombrement


marker making by hand | marker making by manipulating and plotting computerized pattern images | marker making | marker making by manipulating and plotting computerised pattern images

confection de patrons




nautical mile | sea mile | naut mi [Abbr.] | NM [Abbr.] | nmi [Abbr.]

mille marin | mille nautique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(2) Where it is not practical to provide at an aerodrome the fixed white lights referred to in subsection (1) for reasons such as the lack of an available electrical power source or insufficient air traffic, the operator of the aerodrome may, if a fixed white light is displayed at each end of the runway to indicate runway alignment, use white retro-reflective markers that are capable of reflecting aircraft lights and that are visible at a distance of not less than two nautical miles from an aircraft in flight that is aligned with the ...[+++]

(2) Lorsqu’il n’est pas pratique d’installer à un aérodrome les feux fixes blancs visés au paragraphe (1) pour des motifs tels que le fait qu’il n’y a pas de source d’énergie électrique disponible ou que la circulation aérienne ne justifie pas une telle installation, l’exploitant de l’aérodrome peut, si un feu fixe blanc est disposé à chaque extrémité de la piste afin d’indiquer l’alignement de celle-ci, utiliser des balises rétroréfléchissantes blanches pouvant refléter les feux d’un aéronef et qui sont visibles de l’aéronef en vol lorsque celui-ci est aligné sur l’axe de piste à une distance d’au moins deux milles marins.


(10) Where it is not practical to provide at a heliport the fixed yellow lights referred to in subsection (9) for reasons such as lack of an available electrical power source or insufficient air traffic, the operator of the heliport may use yellow retro-reflective markers that are capable of reflecting aircraft lights and that are visible at a distance of not less than two nautical miles from an aircraft in flight that is aligned with the approach path, if

(10) Lorsqu’il n’est pas pratique d’installer sur un héliport les feux fixes jaunes visés au paragraphe (9) pour des motifs tels que le fait qu’il n’y a pas de source d’énergie disponible ou que la circulation aérienne ne justifie pas une telle installation, l’exploitant de l’héliport peut utiliser des balises rétroréfléchissantes jaunes pouvant refléter les feux d’un aéronef et qui sont visibles de l’aéronef en vol lorsque celui-ci est aligné sur l’axe d’approche à une distance d’au moins deux milles marins à condition que l’une des conditions suivantes soit respectée :




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'Mile marker' ->

Date index: 2024-03-16
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