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A.T.O.
ATO
Automatic train control
Automatic train monitoring
Automatic train operation
Conduct maritime operations monitoring
Monitor a packaging operation
Monitor maritime operations
Monitor oil rig costs
Monitor packaging operations
Monitoring oil rig costs
Monitoring oil rig operating costs
Oil rig operating cost monitoring
Oversee packaging operations
PHACSY
Packaging operation
Packaging process
Simple packaging operations
Track maritime activities
Undertake monitoring of maritime operations
Watch packaging operations

Vertaling van "Monitor a packaging operation " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
oversee packaging operations | watch packaging operations | monitor a packaging operation | monitor packaging operations

surveiller des opérations d'emballage


conduct maritime operations monitoring | undertake monitoring of maritime operations | monitor maritime operations | track maritime activities

surveiller des opérations maritimes


monitoring oil rig costs | monitoring oil rig operating costs | monitor oil rig costs | oil rig operating cost monitoring

contrôler les coûts d’une plateforme pétrolière | contrôler les coûts d’une plate-forme pétrolière


packaging operation | packaging process

procédé d'emballage


simple packaging operations

opérations simples de conditionnement


system for monitoring programmes for operations carried out by management units in the beneficiary countries | PHACSY [Abbr.]

programme pour les opérations effectuées par les unités de gestion dans les pays bénéficiaires | PHACSY [Abbr.]


automatic train operation | ATO | A.T.O. | automatic train control | automatic train monitoring

commande automatique des trains | conduite automatique des trains


Hydrographic/CTD observations made during Ocean Climate Monitoring Study, 1981-1991: a summary of operational phase of study

Hydrographic/CTD observations made during Ocean Climate Monitoring Study, 1981-1991: a summary of operational phase of study
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Several anomalies were detected, particularly as regards the monitoring (including financial monitoring) of transit operations not discharged within the time limits.

Ces actions ont été menées dans quasiment tous les Etats membres. De nombreuses anomalies ont été relevées, notamment s'agissant du suivi (y compris financier) des opérations de transit non apurées dans les délais.


However, analysis of the progress made in the light of the 4 common objectives reveals that: (a) the measures concerned with promoting access to the labour market have, in tandem with the NAP/empl, achieved considerable success; (b) pursuit of the reform of the social protection system has not affected attainment of the goals inherent in the Minimum Guaranteed Income scheme (scheme combining financial benefits with a socio-occupational integration plan); (c) the aim of having all persons in a situation of exclusion sign a "social integration contract" within one year was too ambitious and was difficult both to implement and to evaluate, since it requires multisectoral involvement and since the universe of individuals to be covered remains ...[+++]

Toutefois, il ressort de l'analyse des progrès réalisés à la lumière des quatre objectifs communs que: (a) les actions qui avaient trait à la promotion de l'accès au marché du travail ont connu, en association avec le PAN Emploi, un succès considérable; (b) la poursuite de la réforme du système de protection sociale n'a pas influé sur la réalisation des objectifs inhérents au régime du Revenu Minimum Garanti (régime associant des prestations financières à un plan d'insertion socioprofessionnelle); (c) l'objectif visant à faire signer un contrat d'insertion sociale à toutes les personnes en situation d'exclusion en l'espace d'une année s'est avéré trop ambitieux et a soulevé des difficultés de mise en oeuvre et d'évaluation de ses résultat ...[+++]


15. Notes that in accordance with the strategic audit plan for 2012-2014 approved by the Joint Undertaking's Governing Board on 3 November 2011, the Commission's Internal Audit Service (IAS) performed an assurance engagement of project management and reporting on operational performance; points out that the final report which was dated 30 January 2014 includes recommendations regarding the Joint Undertaking's process of improving its monitoring systems on operational performance, such as reviewing the design and reporting of objectiv ...[+++]

15. observe que, conformément au plan d'audit stratégique pour la période 2012-2014 approuvé le 3 novembre 2011 par le comité directeur de l'entreprise commune, le service d'audit interne (IAS) de la Commission a réalisé une mission d'assurance relative à la gestion des projets et l'établissement de rapports sur la performance opérationnelle; souligne que le rapport définitif daté du 30 janvier 2014 contient, à l'intention de l'entreprise commune, des recommandations tendant à l'amélioration des systèmes de suivi des résultats opérationnels – révision de la définition et de la communication des objectifs ainsi que des indicateurs clés d ...[+++]


15. Notes that in accordance with the strategic audit plan for 2012-2014 approved by the Joint Undertaking's Governing Board on 3 November 2011, the Commission's Internal Audit Service (IAS) performed an assurance engagement of project management and reporting on operational performance; points out that the final report which was dated 30 January 2014 includes recommendations regarding the Joint Undertaking's process of improving its monitoring systems on operational performance, such as reviewing the design and reporting of objectiv ...[+++]

15. observe que, conformément au plan d'audit stratégique pour la période 2012-2014 approuvé le 3 novembre 2011 par le comité directeur de l'entreprise commune, le service d'audit interne (IAS) de la Commission a réalisé une mission d'assurance relative à la gestion des projets et l'établissement de rapports sur la performance opérationnelle; souligne que le rapport définitif daté du 30 janvier 2014 contient, à l'intention de l'entreprise commune, des recommandations tendant à l'amélioration des systèmes de suivi des résultats opérationnels – révision de la définition et de la communication des objectifs ainsi que des indicateurs clés d ...[+++]


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4. Calls on Frontex to continue strengthening the monitoring of joint operations; notes the Court of Auditors' comment that "although it performs reasonableness checks, [it] does not usually request supporting documentation that would address the risk of ineligible expenditure"; welcomes Frontex's reply that since January 2012 it requests supporting documents "for the majority of costs in joint return operations" and for other grants requests supporting documentation "in case of discrepancies detected in the final financial statements"; considers that supporting documents should as a matter of ...[+++]

4. invite Frontex à poursuivre le renforcement du suivi des opérations conjointes; prend acte de l'observation de la Cour des comptes selon laquelle "l'Agence, bien qu’elle effectue des contrôles de vraisemblance, n’exige généralement pas de pièces justificatives qui permettraient de limiter le risque de non-détection des dépenses inéligibles"; se félicite de la réponse de Frontex selon laquelle, depuis janvier 2012, l'Agence exige des pièces justificatives "pour la majorité des frais exposés dans le cadre d'opérations de retour conjointes" et pour les autres subventions "lorsque des divergences sont décelées dans les états financiers ...[+++]


Together with the monitoring plan, the operator or aircraft operator shall submit all of the following supporting documents:

En plus du plan de surveillance, l’exploitant ou l’exploitant d’aéronef présente toutes les pièces justificatives suivantes:


Where recommended improvements would not lead to an improvement of the monitoring methodology, the operator or aircraft operator shall provide a justification of why that is the case.

Lorsque l’exploitant ou l’exploitant d’aéronef estime que les améliorations recommandées ne permettront pas d’améliorer la méthode de surveillance, il justifie cette opinion.


The fisheries monitoring centre of a particular Member State shall monitor the fishing vessels flying its flag, whatever the waters in which they are operating or the port they are in, as well as Community fishing vessels flying the flag of other Member States and fishing vessels of third countries to which a vessel monitoring system applies operating in the waters under the sovereignty or the jurisdiction of that particular Member State.

Le centre de surveillance des pêches d’un État membre surveille les navires de pêche battant son pavillon, quels que soient les eaux dans lesquelles ceux-ci opèrent ou le port où ils se trouvent, ainsi que les navires de pêche communautaires battant pavillon d’autres États membres et les navires de pêche de pays tiers soumis à un système de surveillance des navires qui opèrent dans les eaux relevant de la souveraineté ou de la juridiction de l’État membre en question.


3. Takes the view that, as well as efficiency and transparency of monitoring systems, attention must be paid to the appropriateness of controls and monitoring systems; asks the Commission to draw up a report on the costs and benefits of the controls and monitoring systems in operation within the CAP, and to forward it to the European Parliament;

3. est d'avis que, outre l'efficacité et la transparence des systèmes de contrôle, il faut aussi veiller au rendement des contrôles et des systèmes de contrôle; demande à la Commission d'élaborer un rapport sur les coûts et avantages des contrôles effectués et des systèmes de contrôle à l'intérieur de la PAC et de le transmettre au Parlement européen;


Activities for the administrative monitoring of the granting of aid to olive producers, market monitoring, verification of the ban on blends, combating fraud and checking that the contents of bottles correspond to the indications on the label shall remain the responsibility of the national monitoring agencies currently operating in the olive sector, in close coordination with the competent Community authorities.

Les activités de contrôle administratif sur l'octroi des aides aux oléiculteurs, la surveillance du marché, la vérification de l'interdiction de coupage, la lutte contre les fraudes et la vérification de la correspondance entre les déclarations figurant sur l'étiquette et le contenu des récipients restent de la compétence des agences nationales de contrôle opérant actuellement dans le secteur oléicole en étroite coordination avec les autorités communautaires compétentes.


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