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Accept orders for special publications
Adopt orders for special publications
Bill to order
Contaminated Fisheries Prohibition Order No. PCH-1991-1
Contaminated Fisheries Prohibition Order No. PCH-1991-5
DNAR order
DNR order
Do not attempt resuscitation order
Do not resuscitate order
Document endorsable to order
Estimate orders for clothing merchandise
Inform the population
Instruct public
Law and order
No-code order
No-publication order
Order document
Order instrument
Order not to resuscitate
Order prohibiting publication
Order restricting publication
Order security
Order the population
Order the public
Ordre public
Paper to order
Place an order for clothing merchandise
Place orders for clothing merchandise
Placing an order for clothing merchandise
Public order
Public order
Public policy
Public policy
Publication ban
Take an order for special publications
Take orders for special publications

Vertaling van "No-publication order " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
no-publication order [ order prohibiting publication | order restricting publication | publication ban ]

ordonnance de non-publication [ interdiction de publication ]


accept orders for special publications | adopt orders for special publications | take an order for special publications | take orders for special publications

prendre des commandes pour des publications spéciales


law and order | public order | public policy

ordre public


inform the population | order the population | instruct public | order the public

donner des instructions à un public


ordre public | public order (ordre public) | public policy | public policy (ordre public)

ordre public


bill to order | document endorsable to order | order document | order instrument | order security | paper to order

effet à ordre | papier à ordre | titre à ordre




estimate orders for clothing merchandise | placing an order for clothing merchandise | place an order for clothing merchandise | place orders for clothing merchandise

commander des vêtements


do not resuscitate order [ DNR order | no-code order | order not to resuscitate | do not attempt resuscitation order | DNAR order ]

ordonnance de non-réanimation [ ordonnance de ne pas réanimer | ordre de ne pas réanimer ]


Contaminated Fisheries Prohibition Order No. PCH-1991-5 [ Contaminated Fisheries Prohibition Order No. PCH-1991-1 ]

Ordonnance n° PCH-1991-5 interdisant la pêche du poisson contaminé [ Ordonnance n° PCH-1991-1 interdisant la pêche du poisson contaminé ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In accordance with the principle of proportionality, as set out in that Article, this Decision does not go beyond what is necessary in order to achieve those objectives. These electronic public services require an inclusive (e-inclusive) approach that will reduce disparities in the use of ICT solutions, promote the use of ICT to combat exclusion and contribute to economic growth, in order to generate job opportunities and with a view to quality of life, social participation and cohesion.

Conformément au principe de proportionnalité tel qu'énoncé audit article, la présente décision n'excède pas ce qui est nécessaire pour atteindre ces objectifs, Ces services publics électroniques nécessitent une démarche électronique sans exclusive qui réduise les différences dans l'utilisation des solutions en matière de TIC, qui promeuve l'utilisation des TIC pour lutter contre l'exclusion et qui contribue à la croissance économique, dans le but de créer des emplois, d'améliorer la qualité de vie et d'encourager la participation sociale et la cohésion.


And Whereas the Governor in Council is of the opinion that it is in the public interest to rescind Order No. WDR1987-293 of November 16, 1987, to vary Order No. WDR1985-00264 of December 2, 1985 and to vary Order No. WDR1983-00225 of November 28, 1983, as amended by Order No. WDR1985-00024 of January 29, 1985;

Attendu que le gouverneur en conseil est d’avis qu’il est dans l’intérêt public d’annuler l’ordonnance n WDR1987-293 du 16 novembre 1987, de modifier l’ordonnance n WDR1985-00264 du 2 décembre 1985 et de modifier l’ordonnance n WDR1983-00225 du 28 novembre 1983, modifiée par l’ordonnance n WDR1985-00024 du 29 janvier 1985,


There have been consultations with the parties, so it is my hope that there would be unanimous consent that on Tuesday, June 11, the House shall, during government orders, consider the third reading stage of Bill S-2, an act respecting family homes situated on First Nation reserves and matrimonial interests or rights in or to structures and lands situated on those reserves, followed by the second reading stage of Bill S-6, an act respecting the election and term of office of chiefs and councillors of certain First Nations and the comp ...[+++]

Il y a eu consultations entre les parties; j'espère donc qu'il y aura consentement unanime pour que, le mardi 11 juin, pendant les Ordres émanant du gouvernement, la Chambre examine, à l'étape de la troisième lecture, le projet de loi S-2, Loi concernant les foyers familiaux situés dans les réserves des premières nations et les droits ou intérêts matrimoniaux sur les constructions et terres situées dans ces réserves, ainsi que, à l'étape de la deuxième lecture, le projet de loi S-6, Loi concernant l’élection et le mandat des chefs et des conseillers de c ...[+++]


Question No. 899 Mr. Hoang Mai: With regard to the proposed new bridge on the St. Lawrence River: (a) why did the 2012 budget not include long-term planning for the proposed bridge; (b) have the cost estimates been further refined since initial estimates of between three and five billion dollars were made, and how are these estimated costs broken down, in as much detail as possible; (c) what further factors need to be taken into account to refine the estimates; (d) at what time in the financial analysis process will the Treasury Board of Canada or the Department of Finance be involved and to what extent; (e) has Transport Canada chosen the funding model and, if so, which one, and why; (f) will there be any public ...[+++]

Question n 899 M. Hoang Mai: En ce qui a trait au projet de nouveau pont sur le fleuve Saint-Laurent: a) pourquoi n’a-t-on pas fait état, dans le budget de 2012, de la planification à long terme du pont projeté; b) les estimations de coûts ont-elles été précisées depuis que les estimations initiales de trois à cinq milliards de dollars ont été avancées, et comment ces coûts estimés sont-ils ventilés, de façon aussi détaillée que possible actuellement; c) quels autres facteurs faut-il prendre en compte pour préciser les estimations; d) à quel moment du processus d’analyse financière le Conseil du Trésor du Canada ou le ministère des Fi ...[+++]


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Does the UK Air Navigation Order 2005 constitute a breach of the EU age discrimination law? (Reference to Air Navigation Order: Basic Commercial Pilot's Licence (Aeroplanes) (3) He shall not— (e) fly such an aeroplane on a flight for the purpose of public transport after he attains the age of 60 years unless the aeroplane is fitted with dual controls and carries a second pilot who has not attained the age of 60 years and who holds an appropriate licence under this Order entitling him to act as pilot in command or co-pilot of that aeroplane; )

La loi du Royaume-Uni de 2005 sur la navigation aérienne est-elle contraire à la législation de l’UE relative à la discrimination fondée sur l’âge (cette loi de 2005 prévoit, en ce qui concerne le titulaire d’une licence normale de pilotage (aéronef), 3) qu’il ne peut .e) piloter à des fins de transport public après avoir atteint l’âge de 60 ans, à moins que l’appareil ne soit équipé de doubles commandes et ait à son bord un second pilote n’ayant pas atteint l’âge de 60 ans et qui soit titulaire d’une licence appropriée au sens de la présente loi, l’autorisant à exercer les activités de co-pilote ou de pilote de l’appareil)?


By the same token, a contract whose object is specifically concerned with the performance of building or civil engineering works should be regarded as a public works contract, even if the contract also provides for the provision of services which are necessary in order to carry out the building or civil engineering works.

De même, un marché dont l'objet concerne spécifiquement l'exécution de travaux de bâtiment ou de génie civil doit être considéré comme un marché public de travaux, même si le contrat prévoit également la prestation de services qui sont nécessaires pour réaliser les travaux de bâtiment ou de génie civil.


The report consistently replaces ‘the public concerned’ with ‘the public’ in order on the one hand to avoid the obvious problems and on the other hand to ensure broad public participation.

Le terme "public concerné" est logiquement remplacé dans le rapport par celui de "public", afin d’éviter les problèmes manifestes, d’une part, et d'assurer une participation large du public, d’autre part.


What I mean, of course, is that with the Treaty of Amsterdam we launched an ambitious project to establish a greater European area of freedom, security and justice. At the Tampere Special European Council, the European Commission and the Member States initiated a process of improving the structures for internal security, in order to provide stability in the daily lives of the general public, by guaranteeing to effectively combat organised crime and drug trafficking and to address other public order issues.

Lors du Conseil européen extraordinaire de Tampere, la Commission européenne et les États membres ont entamé un processus de renforcement des structures de sécurité intérieure en faveur de la stabilité de la vie quotidienne de nos citoyens, garantissant une lutte efficace contre la criminalité organisée, contre le trafic de drogue et d’autres aspects d’ordre intérieur.


Sessional Paper No. 8560-361-259A (Pursuant to Standing Order 32(5), permanently referred to the Standing Committee on Agriculture and Agri-Food) by Mr. Massé (President of the Treasury Board) Report on the Administration of the Public Service Superannuation Act for the fiscal year ended March 31, 1998, pursuant to the Public Service Superannuation Act, R. S. 1985, c. P-36, s. 46. Sessional Paper No. 8560-361-220A (Pursuant to Standing Order 32(5), permanently referred to the Standing Committee on Natural Resources and Government Oper ...[+++]

Document parlementaire n 8560-361-259A (Conformément à l'article 32(5) du Règlement, renvoi en permanence au Comité permanent de l'agriculture et de l'agroalimentaire) par M. Massé (président du Conseil du Trésor) Rapport sur l'application de la Loi sur la pension de la fonction publique pour l'exercice terminé le 31 mars 1998, conformément à la Loi sur la pension de la fonction publique, L. R. 1985, ch. P-36, art. 46. Document parlementaire n 8560-361-220A (Conformément à l'article 32(5) du Règlement, renvoi en permanence au Comité permanent des ressources naturelles et des opérations gouvernementales) par M. Rock (ministre de la Santé) ...[+++]


Sessional Paper No. 8560-361-376 (Pursuant to Standing Order 32(5), permanently referred to the Standing Committee on Natural Resources and Government Operations) by Mr. Massé (President of the Treasury Board) Report on the Administration of the Public Service Superannuation Act for the fiscal year ended March 31, 1997, pursuant to the Public Service Superannuation Act, R. S. 1985, c. P-36, s. 46. Sessional Paper No. 8560-361-220 (Pursuant to Standing Order 32(5), permanently referred to the Standing Committee on Natural Resources and ...[+++]

Document parlementaire n 8560-361-376 (Conformément à l'article 32(5) du Règlement, renvoi en permanence au comité permanent des ressources naturelles et des opérations gouvernementales) par M. Massé (président du Conseil du Trésor) Rapport sur l'application de la Loi sur la pension de la fonction publique pour l'exercice terminé le 31 mars 1997, conformément à la Loi sur la pension de la fonction publique, L. R. 1985, ch. P-36, art. 46. Document parlementaire n 8560-361-220 (Conformément à l'article 32(5) du Règlement, renvoi en permanence au Comité permanent des ressources naturelles et des opérations gouvernementales) par M McLellan ( ...[+++]


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