Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Budd passenger equipment
Cargo and passenger boat
Catering equipment
Coaching stock
Ensure passengers remain in designated passenger areas
Management of passenger loading
Mixed cargo and passenger vessel
Passenger Equipment Requirements Committee
Passenger cargo ship
Passenger catering
Passenger equipment
Passenger management
Passenger stock
Passenger-cargo-ship
Prevent passengers accessing unauthorised areas
Prevent unauthorised access by passengers
Restrict passenger access to specific areas on board

Vertaling van "Passenger equipment " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
passenger equipment

matériel voyageurs [ voitures voyageurs ]






Passenger Equipment Requirements Committee

Comité sur le matériel roulant - passager


coaching stock | passenger equipment | passenger stock

matériel à voyageurs | matériel voyageurs


ensure passengers remain in designated passenger areas | prevent unauthorised access by passengers | prevent passengers accessing unauthorised areas | restrict passenger access to specific areas on board

restreindre l'accès des passagers à des zones spécifiques à bord


passenger shelters/bus shelters/queue shelters/ equipped with seats should be provided at bus-stops

des aubettes sont souhaitables aux arrêts d'autobus


catering equipment | passenger catering

commissariat de bord


mixed cargo and passenger vessel | passenger cargo ship | passenger-cargo-ship | cargo and passenger boat

cargo-mixte | cargo mixte | navire mixte


management of passenger loading on-board vehicles using electronic means | management of passenger loading | passenger management

gestion électronique de l'embarquement des passagers | gestion de l'embarquement des passagers à bord des véhicules par voie électronique | gestion des passagers
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(32a) Given the specific conditions that apply to groundhandling services in respect of wheelchairs and other medical and assistance equipment used by disabled passengers or passengers with reduced mobility, and the extent to which such equipment is vital for the independence of such passengers, the insurance policies taken out by suppliers of groundhandling services should guarantee full compensation for losses incurred as a result of damage to or loss of such equipment.

(32 bis) Compte tenu des conditions spécifiques que suppose l'assistance en escale par la mise à disposition de fauteuils roulants et d'autres équipements médicaux et d'assistance utilisés par les passagers handicapés ou à mobilité réduite, ainsi que de la mesure dans laquelle l'indépendance de ces passagers dépend de ces équipements, les contrats d'assurance souscrits par les prestataires de services d'assistance en escale devraient garantir une indemnisation totale des pertes subies suites à l'endommagement ou à la perte de ce type ...[+++]


Welcomes the Commission’s new smartphone application, which provides information on passenger rights in several languages and in a format accessible to passengers with disabilities; calls on the Member States and carriers to press ahead with the development and use of similar modern technologies (including SMS and the use of social networks, video-based sign language services, and text-based services to ensure the inclusion of deaf, hard-of-hearing and speech-disabled users); calls on public authorities, consumer protection bodies and organisations representing the interests of all passengers to launch similar initiatives; invites the ...[+++]

se félicite de la nouvelle application pour les téléphones intelligents proposée par la Commission qui fournit des informations sur les droits des passagers en plusieurs langues et dans des formats accessibles pour les passagers handicapés; invite les États membres et les transporteurs à promouvoir le développement et l'utilisation de technologies modernes similaires (notamment SMS et utilisation des réseaux sociaux, services vidéo utilisant le langage des signes et services textuels adaptés à des utilisateurs sourds, malentendants ou ayant des difficultés d'élocution); invite les pouvoirs publics, les organismes de protection des cons ...[+++]


25. Emphasises the fact that there is a need to ensure that mobility equipment is not considered and/or treated as ordinary luggage, but as an indispensable tool for independence which is irreplaceable for the passenger; for this reason it underlines that mobility equipment should be handled with care by trained personnel according to strict and harmonised procedures for boarding and disembarking, allowing passengers to use this equipment as long as possible;

25. insiste sur la nécessité de garantir que les équipements de mobilité ne sont pas considérés et/ou traités comme des bagages ordinaires, mais comme un outil indispensable à l'indépendance des passagers et qui est irremplaçable; souligne, en ce sens, que les équipements de mobilité devraient être manipulés avec soin par du personnel formé, conformément aux procédures strictes et harmonisées relatives à l'embarquement et au débarquement, en permettant aux passagers d'utiliser ces équipements aussi longtemps que possible;


Communication from the Commission of 7 August 2008 on the scope of the liability of air carriers and airports in the event of destroyed, damaged or lost mobility equipment of passengers with reduced mobility when travelling by air [COM(2008) 510 final – Not published in the Official Journal]. Based on the “Study on the compensation thresholds for damaged or lost equipment and devices belonging to air passengers with reduced mobility” launched by the Commission, this communication presents the current challenges faced by persons with r ...[+++]

Sur la base de l’«étude relative aux seuils de compensation fixés en cas de dégradation ou de perte d’équipement et de dispositifs appartenant à des passagers aériens à mobilité réduite» lancée par la Commission, cette communication présente les défis rencontrés par les personnes à mobilité réduite en cas de perte ou de dégradation de leur équipement de mobilité, ainsi que les solutions proposées par le règlement (CE) no 1107/2006.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The testing method covers a procedure for measuring the deceleration performance of C1 tyres during braking, using an instrumented passenger car equipped with an Antilock Braking System (ABS), where “instrumented passenger car” means a passenger car that is fitted with the measuring equipment listed in section 4.1.2.2 for the purpose of this testing method.

La méthode d'essai comporte une procédure de mesure de la performance de décélération des pneumatiques de classe C1 au cours du freinage, à l'aide d'une voiture particulière instrumentée munie d'un système de freinage antiblocage (ABS); on entend par «voiture particulière instrumentée» une voiture particulière sur laquelle sont installés les appareils de mesure énumérés au point 4.1.2.2 aux fins de la présente méthode d'essai.


1. Unless the passenger to whom the equipment belongs has already been compensated under Regulation (EC) No 392/2009 of the European Parliament and of the Council of 23 April 2009 on the liability of carriers of passengers by sea in the event of accidents , where wheelchairs or other mobility equipment or parts thereof are lost or damaged whilst being handled at the port or transported on board a ship, before, during and after the journey, the passenger to whom the equipment belongs shall be compensated, depending on who was responsib ...[+++]

1. Hormis les cas où le passager propriétaire de l'équipement a déjà été indemnisé en vertu du règlement (CE) n° 392/2009 du Parlement européen et du Conseil du 23 avril 2009 relatif à la responsabilité des entreprises assurant le transport de personnes par mer en cas d'accident , en cas de perte ou de détérioration d'un fauteuil roulant ou autre équipement de mobilité ou pièces d'un tel équipement lors de la prise en charge au port ou durant le transport à bord du navire, avant, pendant ou après le voyage, le passager propriétaire de ...[+++]


1. Unless the passenger to whom the equipment belongs has already been compensated under the Regulation of the European Parliament and of the Council of .on the liability of carriers of passengers by sea and inland waterway in the event of accidents, where wheelchairs or other mobility equipment or parts thereof are lost or damaged whilst being handled at the port or transported on board ship, before, during and after the journey, the passenger to whom the equipment belongs shall be compensated, depending on who was responsible for th ...[+++]

1. Hormis les cas où le passager propriétaire de l'équipement a déjà été indemnisé au titre du règlement du Parlement européen et du Conseil du .relatif à la responsabilité des entreprises assurant le transport de personnes par mer ou par voie de navigation intérieure en cas d’accident , en cas de perte ou de détérioration d'un fauteuil roulant ou autre équipement de mobilité ou pièces d’un tel équipement lors de la prise en charge au port ou durant le transport à bord du navire, avant, pendant ou après le voyage, le passager propriét ...[+++]


Such hand searches shall be carried out on all passengers who cause the equipment to alarm and there shall also be a continuous random search of those passengers who do not cause the equipment to alarm, and if:

Ces fouilles manuelles sont pratiquées sur tous les passagers qui déclenchent l'alarme en traversant l'appareil de détection et il existe également une fouille par sondage régulier des passagers qui ne déclenchent pas l'alarme; en outre, si l'alarme est déclenchée, la personne concernée doit:


2.13.1. the rake angle is measured on a vehicle on the ground and, where the vehicle is used to carry passengers, that vehicle must be in running order, with a full complement of fuel, liquid coolant and lubricant, with tools and spare wheels in place (if these are considered to form part of the standard equipment by the vehicle's manufacturer); account shall be taken of the weight of the driver and, where vehicles are intended to carry additional passengers, of the weight of a passenger on the front seat, the driver and passenger ea ...[+++]

2.13.1. la mesure de l'angle d'inclinaison s'effectue sur un véhicule au sol, et lorsqu'il s'agit d'un véhicule affecté au transport de passagers, ce dernier doit être en état de marche, le plein de carburant, de liquide de refroidissement et de lubrifiant ayant été effectué, les outils et roues de secours étant en place (s'ils sont considérés comme faisant partie de l'équipement standard par le constructeur du véhicule); il convient de prendre en compte le poids du conducteur et, pour les véhicules affectés au transport de personnes ...[+++]


Communication from the Commission of 7 August 2008 on the scope of the liability of air carriers and airports in the event of destroyed, damaged or lost mobility equipment of passengers with reduced mobility when travelling by air [COM(2008) 510 final – Not published in the Official Journal]. Based on the “Study on the compensation thresholds for damaged or lost equipment and devices belonging to air passengers with reduced mobility” launched by the Commission, this communication presents the current challenges faced by persons with r ...[+++]

Sur la base de l’«étude relative aux seuils de compensation fixés en cas de dégradation ou de perte d’équipement et de dispositifs appartenant à des passagers aériens à mobilité réduite» lancée par la Commission, cette communication présente les défis rencontrés par les personnes à mobilité réduite en cas de perte ou de dégradation de leur équipement de mobilité, ainsi que les solutions proposées par le règlement (CE) no 1107/2006.


w