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Additional data-private
Additional instructions-private
Blank instruction
Bricks-and-mortar education
Classroom education
Classroom instruction
Classroom teaching
Do nothing instruction
Do-nothing instruction
Dummy instruction
Ensure private property security
Ensure security of private property
Ensuring private property security
Instruction book
Instruction manual
Instructions for use
Make sure private property is kept secure
NO OP
No op instruction
No operation instruction
No-op instruction
No-operation instruction
Null instruction
Onground education
Onground instruction
Operating instructions
Prepare instructions for work
Prepare work instructions
Private enterprise
Private instruction
Private sector
Private undertaking
Set of instructions
Traditional classroom instruction
Traditional education
Traditional instruction
Waste instruction
Work instructions preparing
Write work instructions

Traduction de «Private instruction » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


additional data-private | additional instructions-private

données complémentaires-privées


blank instruction | do-nothing instruction | no-op instruction | no-operation instruction | null instruction | waste instruction | NO OP [Abbr.]

instruction ineffective | instruction sans effet


instruction book | instruction manual | instructions for use | operating instructions | set of instructions

manuel d'utilisation | mode d'emploi


ensure security of private property | ensuring private property security | ensure private property security | make sure private property is kept secure

assurer la sécurité de propriétés privées


private sector [ private enterprise | private undertaking ]

entreprise privée [ secteur privé ]


work instructions preparing | write work instructions | prepare instructions for work | prepare work instructions

rédiger des instructions de travail


carry out maintenance activities on ship devices following technical instructions | preserve ship technical equipment according to instructions | conduct maintenance activities on ship equipment following technical instructions | maintain vessel technical equipment according to instructions

entretenir les équipements techniques d'un navire conformément aux instructions


dummy instruction [ waste instruction | null instruction | no operation instruction | no op instruction | do nothing instruction ]

instruction fictive


classroom instruction [ classroom education | traditional classroom instruction | traditional instruction | traditional education | bricks-and-mortar education | onground education | onground instruction | classroom teaching ]

enseignement en classe [ enseignement en présentiel | enseignement en salle de classe | enseignement traditionnel | enseignement en présence ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Different categories of business have developed over the years in response to the need to adapt to the organization of House business.As a general rule, motions dealing with matters of substance or government policy are moved either by Ministers under Government Orders or private Members under Private Members' Business.the Chair accepts certain motions put on notice by private Members for consideration under the rubric “Motions”, such as motions of instruction to committees and for concurrence in committee reports.

Diverses catégories de travaux se sont créées au cours des ans devant la nécessité de s'adapter à l'organisation du travail de la Chambre. [.] De manière générale, les motions portant sur des questions de fond ou de politique gouvernementale sont proposées soit par des ministres à l'étape des Ordres émanant du gouvernement, soit par de simples députés à celle des Affaires émanant des députés.


Mrs. Carolyn Parrish (Mississauga Centre, Lib.): I move that the Sub-Committee on Private Members' Business be instructed to review the first report of the Sub-Committee on Private Members' Business tabled before the committee during the 35th Parliament in regard to procedural changes to private members' business, and that the subcommittee report to the committee no later than, I would say, the first meeting in December.

Mme Carolyn Parrish (Mississauga-Centre, Lib.): Je propose que le Sous-comité des affaires émanant des députés étudie le premier rapport du sous-comité déposé au comité au cours de la 35 législature relatif à des modifications à la procédure entourant les affaires émanant des députés, et que le comité en fasse rapport au comité au plus tard.je dirais à la première réunion de décembre.


With regard to (b), as part of regular reporting requirements, a list of travel and hospitality expenses for the Embassy of Canada in Ireland can be found on the department’s website: [http ...]

Pour ce qui est de la partie b) de la question, conformément aux exigences normales en matière de rapport, une liste des frais de voyage et d’accueil de l’ambassade du Canada en Irlande peut être consultée sur le site Web du ministère à l’adresse suivante: [http ...]


For example Article 38 of this law instructs all Commercial banks (i.e. also those which are privately owned) to "determine the loan rate in accordance with the upper and lower limit of the loan rate set by the PBOC", Article 34 of the Commercial Banking Law instructs the commercial banks to "carry out their loan business upon the needs of national economy and the social development and with the spirit of state industrial policies".

À titre d'exemple, l'article 38 de cette loi ordonne à toutes les banques commerciales (y compris aux banques privées) de "déterminer le taux d'intérêt conformément aux limites supérieure et inférieure du taux d'intérêt fixé par la BPC" et l'article 34 ordonne aux banques commerciales "d'exercer leurs activités de prêt en fonction des besoins de l'économie nationale et du développement social et dans l'esprit des politiques industrielles publiques".


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5. Without prejudice to the role of the Board of Regulators in relation to the tasks of the Chair, the Chair shall neither seek nor accept any instruction from any government or NRA, from the Commission, or from any other public or private entity.

5. Sans préjudice du rôle du conseil des régulateurs en ce qui concerne les tâches du président, ce dernier ne sollicite ni n’accepte aucune instruction d’un gouvernement, d’une ARN, de la Commission, ou de toute autre entité publique ou privée.


The members of the Board of Regulators shall neither seek nor accept any instruction from any government, from the Commission, or from any other public or private entity.

Les membres du conseil des régulateurs ne sollicitent ni n’acceptent aucune instruction d’un gouvernement, de la Commission, ou de toute autre entité publique ou privée.


It is proposed that the regulatory authority be legally distinct and functionally independent of any other public or private entity, and that its staff and any member of its decision-making body act independently of any market interest and neither seek nor take instruction from any government or other public or private entity.

Il est proposé que l’autorité de régulation soit juridiquement distincte et fonctionnellement indépendante de toute autre entité publique ou privée et que son personnel et tout membre de son organe de direction agissent indépendamment de tout intérêt commercial et ne sollicitent ou n’acceptent d’instructions d’aucun gouvernement ou autre entité publique ou privée.


For this purpose, Member State shall ensure that, when carrying out the regulatory tasks conferred upon it by this Directive, the regulatory authority is legally distinct and functionally independent from any other public or private entity, and that its staff and the persons responsible for its management act independently from any market interest and shall not seek or take instructions from any government or other public or private entity.

À cet effet, l’État membre veille à ce que, dans l’exécution des tâches qui lui sont conférées par la présente directive, l’autorité de régulation soit juridiquement distincte et fonctionnellement indépendante de toute autre entité publique ou privée et que son personnel et les personnes chargées de sa gestion agissent indépendamment de tout intérêt commercial et ne sollicitent ou n’acceptent d’instructions d’aucun gouvernement ou autre entité publique ou privée.


The House resumed consideration of the motion of Mr. Robinson (Burnaby Douglas), seconded by Ms. Davies (Vancouver East), That a special committee be appointed, pursuant to Standing Order 68(4)(b), to review the provisions of the Criminal Code dealing with euthanasia and physician-assisted suicide and that the Committee be instructed to prepare and bring in a bill, in accordance with Standing Order 68(5); (Private Members' Business M-123) And of the amendment of Mr. Bellehumeur (Berthier Montcalm), seconded by Mr. Brien (Témiscamingu ...[+++]

La Chambre reprend l'étude de la motion de M. Robinson (Burnaby Douglas), appuyé par M Davies (Vancouver-Est), Qu'un comité spécial soit constitué conformément à l'article 68(4)b) du Règlement et chargé d'étudier les dispositions du Code criminel portant sur l'euthanasie et le suicide assisté, et qu'il soit chargé d'élaborer et de déposer un projet de loi conformément à l'article 68(5) du Règlement; (Affaires émanant des députés M-123) Et de l'amendement de M. Bellehumeur (Berthier Montcalm), appuyé par M. Brien (Témiscamingue), Que la motion soit modifiée en retranchant le mot «68(4)b)» et en le remplaçant par le mot «105», en retranch ...[+++]


After debate, on motion of Carolyn Parrish, it was agreed, - That, the Sub-Committee on Private Members’ Business be instructed to review the First Report of the Sub-Committee on Private Members’ Business tabled before the Committee during the 35 Legislature in regards to procedural changes to Private Members’ Business; and, -that the Sub-committee report to the Committee no later than the first Committee meeting in December 1997.

Après débat, sur motion de Carolyn Parrish, il est convenu, - Que, le Sous-comité des affaires émanant des députés étudie le Premier rapport du Sous-comité déposé au Comité au cours de la 35ième législature relatif à des modifications à la procédure entourant les affaires émanant des députés; et -que, le Sous-comité fasse rapport au Comité au plus tard à la première réunion du Comité au mois de décembre 1997.


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