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Distinguished research professor emeritus
Emeritus professor
Emeritus status
Engineering instructor
Engineering lecturer
Engineering professor
Full professor
IAUPL
International University Conference
Professor by special appointment
Professor emeritus
Professor in ordinary
Professor occupying an endowed chair
Professor of mechanical engineering
Traveling professor
Travelling professor
World Association of University Professors

Traduction de «Professor emeritus » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


emeritus professor [ professor emeritus ]

professeur émérite [ professeure émérite ]


distinguished research professor emeritus

professeur distingué émérite


emeritus professor

professeur émérite | professeure émérite


International Association of University Professors and Lecturers [ IAUPL | World Association of University Professors | International University Conference | Association of Professors and Lecturers of the Allied Countries in Great Britain ]

Association internationale des professeurs et maîtres de conférences des universités [ Association mondiale des professeurs d'université | International University Conference | Association of Professors and Lecturers of the Allied Countries in Great Britain ]


travelling professor | traveling professor

conférencier itinérant | conférencière itinérante


professor by special appointment | professor occupying an endowed chair

professeur spécial nommé par une institution ou association privée


full professor | professor in ordinary

professeur titulaire de chaire


engineering instructor | engineering professor | engineering lecturer | professor of mechanical engineering

enseignante-chercheuse en ingénierie | enseignant-chercheur en ingénierie | enseignant-chercheur en ingénierie/enseignante-chercheuse en ingénierie


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Witnesses: As Individual: John Meisel, Professor Emeritus, Department of Political Studies, Queen's University; Karim H. Karim, Associate Professor, School of Journalism and Communication, Carleton University; Will Straw, Associate Professor, Department of Art History and Communication Studies, McGill University; Rebecca Sullivan, Assistant Professor, Faculty of Communication and Culture, University of Calgary; Bart Beaty, Assistant Professor, Faculty of Communication and Culture, University of Calgary; Kirk Lapointe, Journalist.

Témoins : À titre personnel : John Meisel, professeur émérite, Département d'études politiques, Université Queen's; Karim H. Karim, professeur agrégé, École de journalisme et communication, Université Carleton; Will Straw, professeur agrégé, Département d'histoire de l'art et d'études en communication, Université McGill; Rebecca Sullivan, professeure adjointe, Faculté de communication et culture, Université de Calgary; Bart Beaty, professeur adjoint, Faculté de communication et culture, Université de Calgary; Kirk Lapointe, journaliste.


I relied extensively on Chapter 3, " Bicameralism in Federal Parliamentary Systems," written by Professor Ronald Watts, Principal Emeritus and Professor Emeritus of Political Studies and Fellow of the Institute of Intergovernmental Relations at Queen's University. I also used Chapter 7, " Comparing the Lawmaking Roles of the Senate and the House of Commons," by Professor Paul Thomas.

Je me suis largement appuyé sur le chapitre 3, « Le bicaméralisme dans les régimes parlementaires fédéraux », rédigé par le professeur Ronald Watts, recteur émérite et professeur émérite en sciences politiques et membre de l'Institut des relations intergouvernementales de l'Université Queen's. Je me suis également servi du chapitre 7, « Analyse comparative des rôles législatifs du Sénat et de la Chambre des communes », du professeur Paul Thomas.


Professor Ronald Watts (Principal Emeritus, Professor Emeritus of Political Studies and Fellow of the Institute of Intergovernmental Relations, Queen's University, As an Individual)

M. Ronald Watts (professeur emeritus des études politiques, Principal Emeritus, Institut des relations intergouvernementales, Queen's University, à titre personnel)


[English] Professor Ronald Watts (Principal Emeritus, Professor Emeritus of Political Studies and Fellow of the Institute of Intergovernmental Relations, Queen's University, As an Individual): Thank you very much, Mr. Chairman, for this opportunity to present some views on the subject.

[Traduction] M. Ronald Watts (professeur emeritus des études politiques, Principal Emeritus, Institut des relations intergouvernementales, Queen's University, à titre personnel): Merci beaucoup, monsieur le président, de me donner l'occasion de présenter quelques opinions sur le sujet.


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Emeritus Professor of Animal Reproduction at SAC Aberdeen, John Robinson, has estimated that hill lamb mortality would double from 15% to 30% in a typical spring lambing period in the absence of fishmeal.

Le professeur émérite de reproduction animale à la haute école d'agriculture d'Aberdeen, John Robinson, a estimé que dans les montagnes, la mortalité des agneaux doublerait, passant de 15 à 30%, au cours d'une période d'agnelage de printemps typique si la farine de poisson n'était pas utilisée.


Philip Resnick, Professor, Political Science, University of British Columbia, supported the proposal as “less than perfect, but a step in the right direction” (3:28) While a Bundesrat-style “large/medium/small” province distribution would be ideal, the certainty of opposition from small provinces to seat reductions makes the distribution proposed be best available response to a significant problem: “The fact remains that British Columbia and Alberta, with their burgeoning populations and red-hot provincial economies, are grossly under-represented in a Senate whose regional composition dates back to the railway era” (brief, p. 4) C.E.S (Ned) Franks, Professor Emeritus, Queen’s ...[+++]

Philip Resnick, professeur de sciences politiques, Université de la Colombie-Britanique, quant à lui, a appuyé la proposition, la qualifiant de moins que parfaite mais de pas dans la bonne direction. Même si une répartition des sièges par province « grande/moyenne/petite » à la manière d’un Bundesrat serait idéale, l’opposition certaine des provinces de petite taille à une réduction du nombre de leurs sièges au Sénat signifie que la répartition proposée constitue la meilleure solution à un problème important : « Il n’en reste pas moins que la Colombie-Britannique et l’Alberta, avec leur population en plein essor et le dynamisme de leurs économies provinciales, sont scandaleusement sous-représentées dans un sénat dont la composition régional ...[+++]


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