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Accept referrals with eye conditions
Advertise fitness customer referrals
Appeal committee procedure
Case referral
Complaint referral
Initiate referrals to ophthalmology
Make referrals to eye care specialists
Make referrals to ophthalmology
Order for reference
Order of referral
Promote customer referral for fitness
Promote fitness customer referral
Promote fitness referral for customers
Receive patient referral with eye condition
Receive patient referrals with eye conditions
Receive referrals from eye clinics
Refer patients to phthalmology service
Reference bank
Reference data base
Reference database
Referral base
Referral data base
Referral database
Referral for home based phlebotomy
Referral of the complaint
Referral order
Referral to an appeal committee
Referral to the appeal committee

Traduction de «Referral base » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
reference database [ reference data base | referral data base | referral database | referral base ]

banque de références [ base de données de références ]




advertise fitness customer referrals | promote fitness referral for customers | promote customer referral for fitness | promote fitness customer referral

promouvoir le parrainage parmi les clients d'un salle de remise en forme


accept referrals with eye conditions | receive patient referral with eye condition | receive patient referrals with eye conditions | receive referrals from eye clinics

recevoir les patients réorientés atteints de problèmes oculaires


initiate referrals to ophthalmology | refer patients to phthalmology service | make referrals to eye care specialists | make referrals to ophthalmology

orienter un patient vers un service d’ophtalmologie


Referral for home based phlebotomy

orientation pour une phlébotomie à domicile


appeal committee procedure | referral to an appeal committee | referral to the appeal committee

saisine du comité d'appel


order for reference | order of referral | referral order

ordonnance de renvoi


Referral Directory: Community-Based Conflict Resolution Organizations Across Canada

Répertoire national des organismes communautaires spécialisés dans la résolution de conflits


case referral [ complaint referral | referral of the complaint ]

renvoi de la plainte
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The costs are based on a qualitative analysis of the expected change in seven areas of activity after implementation of the regulation: pre-authorisation activities (e.g. scientific advice), evaluation activities (marketing authorisation applications) post-authorisation activities (variations), arbitration and referral, monitoring activities (pharmacovigilance), other specialised areas and activities (advice to the Commission, international cooperation, surveillance of the use of veterinary antimicrobials, transparency) and inspection ...[+++]

Les frais sont fondés sur une analyse qualitative du changement attendu dans sept secteurs d’activité après la mise en application du règlement: actions préalables à l’autorisation (avis scientifiques, par exemple), actions d’évaluation (demandes d’autorisation de mise sur le marché), actions postérieures à l’autorisation (modifications), arbitrage et saisine, actions de contrôle (pharmacovigilance), autres activités et domaines spécialisés (conseils destinés à la Commission, coopération internationale, surveillance de l’utilisation d’antimicrobiens vétérinaires, transparence), inspections et respect de la législation.


12. Calls for the Union and its Member States to establish profiling and referral mechanisms, including access to fair and efficient asylum procedures for those who may be in need of international protection, based on the understanding that disembarkation does not necessarily imply sole responsibility on the part of the state on whose territory people rescued at sea are disembarked;

12. demande à l'Union et aux États membres de créer des mécanismes d'identification et d'orientation, permettant notamment l'accès des personnes qui pourraient avoir besoin d'une protection internationale à des procédures d'asile équitables et efficaces, en se fondant sur l'idée que le débarquement de personnes secourues en mer sur un territoire ne signifie pas nécessairement que l'État en question porte seul la responsabilité qui en découle;


6. Stresses that the Commission should base its consideration of an optional legal framework on voluntary use, which should be optional for the social partners and companies and group of companies involved as well as based on flexibility and referral at national level in order to give the transnational company agreement legal effect; explicitly stresses the autonomy of the social partners and of the parties to collective agreements;

6. souligne que la Commission devrait se baser sur une utilisation volontaire lors de l'examen d'un cadre juridique facultatif, l'application d'un tel cadre juridique facultatif devant être volontaire pour les partenaires sociaux et les entreprises et groupes d'entreprises concernés, d'une part, et fondée sur la flexibilité et une référence au niveau national afin de donner un effet juridique aux accords d'entreprise transnationaux, d'autre part; souligne explicitement l'autonomie des partenaires sociaux et des parties à une convention collective;


6. Stresses that the Commission should base its consideration of an optional legal framework on voluntary use, which should be optional for the social partners and companies and group of companies involved as well as based on flexibility and referral at national level in order to give the transnational company agreement legal effect; explicitly stresses the autonomy of the social partners and of the parties to collective agreements;

6. souligne que la Commission devrait se baser sur une utilisation volontaire lors de l'examen d'un cadre juridique facultatif, l'application d'un tel cadre juridique facultatif devant être volontaire pour les partenaires sociaux et les entreprises et groupes d'entreprises concernés, d'une part, et fondée sur la flexibilité et une référence au niveau national afin de donner un effet juridique aux accords d'entreprise transnationaux, d'autre part; souligne explicitement l'autonomie des partenaires sociaux et des parties à une convention collective;


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(b)1. t The Ö requested ÕMember State called upon to take back the applicant shall be obliged to make the necessary checks and Ö shall give a decision on Õreply to the request Ö to take back the person concerned Õ addressed to it as quickly as possible and under no circumstances exceeding a period ofÖ in any event no later than Õone month from the referral Ö date on which the request was received Õ. When the request is based on data obtained from the Eurodac system, this time limit is reduced to two weeks; .

(b)1. l'L’État membre requis pour la reprise en charge est tenu de procéder√ procède ∏ aux vérifications nécessaires et de répondre à √ statue sur ∏ la requête √ aux fins de reprise en charge de l’intéressé ∏ demande qui lui est faite aussi rapidement que possible et en tout état de cause dans un délai n'excédant pas un mois à compter de sa saisine √ de la date de réception de la requête ∏. Lorsque la demande est fondée sur des données obtenues par le système EURODAC, ce délai est réduit à deux semaines; .


Service-based administrative data can include, as far as possible, data on how victims are using services provided by government agencies and public and private support organisations, such as the number of referrals by police to victim support services, the number of victims that request, receive or do not receive support or restorative justice.

Les données administratives relatives aux services fournis peuvent comprendre, dans la mesure du possible, des données concernant la manière dont les victimes utilisent les services fournis par les pouvoirs publics et les organismes d'aide publics et privés, par exemple le nombre de cas dans lesquels la police ou la gendarmerie oriente les victimes vers des services d'aide aux victimes, le nombre de victimes qui demandent un soutien et bénéficient ou non d'un soutien ou de mesures de justice réparatrice.


For the purposes of point (b) of the first subparagraph, the verifier’s impartiality shall be considered compromised where the relations between the verifier and the consultancy body, technical assistance body or the other organisation is based on common ownership, common governance, common management or personnel, shared resources, common finances, common contracts or marketing and common payment of sales commission or other inducement for the referral of new clients.

Aux fins du point b) du premier alinéa, l’impartialité du vérificateur est réputée compromise si ses rapports avec l’organisme de conseil, l’organisme d’assistance technique ou l’autre organisation reposent sur une communauté de propriété, de gouvernance, de gestion ou de personnel, de ressources, de finances et de contrats ou de structures commerciales, ainsi que de versement de commissions de vente ou d’autres gratifications pour l’envoi de nouveaux clients.


Based on the first implementation of these national referral mechanisms by Member States, the Commission will develop guidelines on how to further develop them by 2015.

La Commission s'appuiera sur les débuts de la mise en place par les États membres de ces mécanismes d'orientation nationaux pour élaborer des lignes directrices visant à développer encore ces derniers d'ici 2015.


18. Agrees and confirms that REACH has to reconcile environmental and health concerns with the need to promote the competitiveness of European industry, while paying particular attention to SMEs and their ability to innovate; underlines in particular that the registration procedure must be simplified and should be based on pre-registration in order to establish a prioritisation system; considers that this should also be based on both risk and volume and the principle of one substance one registration; takes the view that alternatives to animal testing should be used as soon as validated; recalls that SMEs and downstream users should ...[+++]

18. convient et confirme que le système REACH doit concilier les soucis de protection de l’environnement et de la santé avec la nécessité de promouvoir la compétitivité de l’industrie européenne, tout en accordant une attention particulière aux PME et à leur capacité d’innovation; souligne en particulier que la procédure d’enregistrement doit être simplifiée et s’appuyer sur une formule d’enregistrement préalable afin d’établir un système de priorités; estime que la procédure devrait également se fonder sur les critères de risque et de volume ainsi que sur le principe "une substance, un enregistrement"; est d’avis qu’il convient de recourir aux alternatives à l’expérimentation animale dès leur validation; rappelle que les PME et les uti ...[+++]


The texts governing these referrals are the Plumb-Delors agreement of March 1988 (for draft implementing measures not based on an act adopted in co-decision); and the interinstitutional modus vivendi of 20 December 1994 (for draft implementing measures based on an act adopted in codecision).

Les textes régissant ces saisines sont l'accord Plumb-Delors de mars 1988 (pour les projets de mesures d'exécution qui ne sont pas fondées sur un acte adopté selon la procédure de codécision); et le modus vivendi interinstitutionnel du 20 décembre 1994 (concernant les projets de mesures d'exécution fondées sur un acte adopté selon la procédure de codécision).


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