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BDTE
Community development officer
Educational development officer
Local community development officer
OSH C&RD Unit
OSH Compliance and Regulatory Development Unit
OSHCRDU
Office of Regulatory Reform
Outreach support worker
Regulatory affairs associate
Regulatory affairs manager
Regulatory affairs officer
Regulatory affairs portfolio leader
Regulatory compliance manager
Regulatory compliance officer
Regulatory development officer
Social development officer
Sports development coordinator
Sports development officer
Sports programme coordinator
Sustainable development ccordinator
Sustainable development officer
Trans-frontier business development office

Traduction de «Regulatory development officer » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
regulatory development officer

responsable de l'élaboration de règlements


regulatory compliance manager | regulatory compliance officer | regulatory affairs manager | regulatory affairs portfolio leader

cheffe de service juridique | responsable juridique | chef de service juridique | directrice juridique


local community development officer | outreach support worker | community development officer | social development officer

agent de développement local | animatrice de développement | agent de développement local/agente de développement local | agente de développement local


community development officer | sports development officer | sports development coordinator | sports programme coordinator

directeur des sports | directeur des sports et des loisirs | directeur des sports/directrice des sports | directrice des sports et des loisirs


Occupational Safety and Health Compliance and Regulatory Development Unit [ OSHCRDU | OSH Compliance and Regulatory Development Unit | OSH C&RD Unit ]

Unité de la conformité et du développement réglementaire en sécurité et santé au travail [ UCDRSST | Unité de la conformité et du développement réglementaire en SST ]


Office of Regulatory Reform [ Office of the Coordinator, Regulatory Reform ]

Bureau de la réforme de la réglementation [ Bureau du coordonnateur, Réforme de la réglementation ]


regulatory affairs associate | regulatory affairs officer

responsable de la réglementation


trans-frontier business development office | BDTE [Abbr.]

bureau de développement transfrontalier des entreprises | BDTE [Abbr.]


sustainable development officer | sustainable development ccordinator

responsable du développement durable | officier du développement durable | officière du développement durable


educational development officer

agent de développement de l'éducation | agente de développement de l'éducation
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
- Objectives: To develop the infrastructure, simplify the regulatory framework by creating one-stop offices and integrate the social legislation in order to build veritable "motorways of the sea".

-Objectifs: Développer les infrastructures, simplifier le cadre réglementaire par la création de guichets uniques et intégrer des règles sociales afin de créer de véritables autoroutes de la mer.


72. Believes that public policy measures play an important role in supporting and stimulating the creation and development of SMEs (e.g. affordable loans, advisory services on public initiatives and legislation, incubators and accelerators, clusters, technology transfer offices, coaching and mentoring schemes, etc); considers that networking and the exchange of best practice play an important role in this respect; believes that intangible and non-financial forms of support, such as access to knowledge and information, financial educ ...[+++]

72. estime que les mesures publiques jouent un rôle important dès lors qu'il s'agit de soutenir et de favoriser la création et le développement de PME (notamment des prêts abordables, des services de conseil sur les initiatives publiques et la législation, les pépinières d'entreprises et les accélérateurs d'entreprises, les groupements d'entreprises, les bureaux de transfert technologique, l'accompagnement professionnel et les services de tutorat, etc.); est d'avis que la mise en réseau et l'échange de bonnes pratiques revêtent une grande importance à cet égard; estime que les formes non financières de soutien (telles que l'accès aux c ...[+++]


74. Believes that public policy measures play an important role in supporting and stimulating the creation and development of SMEs (e.g. affordable loans, advisory services on public initiatives and legislation, incubators and accelerators, clusters, technology transfer offices, coaching and mentoring schemes, etc); considers that networking and the exchange of best practice play an important role in this respect; believes that intangible and non-financial forms of support, such as access to knowledge and information, financial educ ...[+++]

74. estime que les mesures publiques jouent un rôle important dès lors qu'il s'agit de soutenir et de favoriser la création et le développement de PME (notamment des prêts abordables, des services de conseil sur les initiatives publiques et la législation, les pépinières d'entreprises et les accélérateurs d'entreprises, les groupements d'entreprises, les bureaux de transfert technologique, l'accompagnement professionnel et les services de tutorat, etc.); est d'avis que la mise en réseau et l'échange de bonnes pratiques revêtent une grande importance à cet égard; estime que les formes non financières de soutien (telles que l'accès aux c ...[+++]


18. Believes that public policy measures play an important role in supporting and stimulating the creation and development of SMEs (e.g. affordable loans, advisory services on public initiatives and legislation, incubators and accelerators, clusters, technology transfer offices, coaching and mentoring schemes, etc.); considers that networking and the exchange of best practice play an important role in this respect; believes that intangible and non-financial support such as access to knowledge and information, financial education and ...[+++]

18. estime que les mesures publiques jouent un rôle important dès lors qu'il s'agit de soutenir et de favoriser la création et le développement de PME (notamment les prêts abordables, les services de conseil sur les initiatives publiques et la législation, les pépinières d'entreprises et les accélérateurs d'entreprises, les groupements d'entreprises, les bureaux de transfert technologique, l'accompagnement professionnel et les services de tutorat, etc.); est d'avis que la mise en réseau et l'échange de bonnes pratiques revêtent une grande importance à cet égard; juge essentiel d'accorder aux nouveaux entrepreneurs et aux PME un soutien ...[+++]


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(Return tabled) Question No. 611 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the government’s plans for resource development, as described in the section entitled “Responsible Resource Development” in Chapter 3.2 of Budget 2012: (a) what are all examples of federal environmental laws that are stronger than provincial laws and how will the proposed legislative changes to the Canadian Environmental Assessment Act (CEAA) affect the assessment of environmental impacts of industrial projects that cross provincial borders; (b) what research, action, or investment has the government undertaken to study impacts of the proposed legislative changes to the CE ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 611 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne les plans du gouvernement pour l’exploitation des ressources, tels qu’énoncés à la section « Assurer un développement responsable des ressources naturelles », au chapitre 3.2 du Budget de 2012: a) quels sont les exemples de lois fédérales de protection de l’environnement qui sont plus sévères que les lois provinciales, et quelles répercussions les changements proposés à la Loi canadienne sur l’évaluation environnementale (LCEE) ont-ils sur l’évaluation de l’impact sur l’environnement des projets industriels qui excèdent les limites provinciales; b) quels ont é ...[+++]


5. Where the vertically integrated undertaking, in the general assembly or through the vote of the members of the Supervisory Body it has appointed, has prevented the adoption of a decision with the effect of preventing or delaying investments, which under the ten-year network development plan, was to be executed in the following three years, the compliance officer shall report this to the regulatory authority, which then shall act in accordance with A ...[+++]

5. Lorsque l’entreprise verticalement intégrée, en assemblée générale ou par un vote des membres de l’organe de surveillance qu’elle a nommés, a empêché l’adoption d’une décision et, en conséquence, empêché ou retardé des investissements qui, selon le plan décennal de développement du réseau, devaient être effectués dans les trois années suivantes, le cadre chargé du respect des engagements est tenu d’en informer l’autorité de régulation, qui statue alors conformément à l’article 22.


5. Where the vertically integrated undertaking, in the general assembly or through the vote of the members of the Supervisory Body it has appointed, has prevented the adoption of a decision with the effect of preventing or delaying investments, which under the ten-year network development plan was to be executed in the following three years, the compliance officer shall report this to the regulatory authority, which then shall act in accordance with Ar ...[+++]

5. Lorsque l’entreprise verticalement intégrée, en assemblée générale ou par un vote des membres de l’organe de surveillance qu’elle a nommés, a empêché l’adoption d’une décision et, en conséquence, empêché ou retardé des investissements qui, selon le plan décennal de développement du réseau, devaient être effectués dans les trois années suivantes, le cadre chargé du respect des engagements est tenu d’en informer l’autorité de régulation, qui statue alors conformément à l’article 22.


The rapporteur also believes that in view of the significant functions that BERT will carry out in the implementation and development of the Community electronic communications regulatory framework, its Board of Regulators and Support Office must be set up and operate within the Community legal framework in a transparent and accountable manner and subject to democratic oversight by the co-legislators.

Votre rapporteur est également convaincu qu'au vu des fonctions importantes qui seront assurées par l'ORET dans la mise en œuvre et le développement du cadre réglementaire communautaires des communications électroniques, son conseil des régulateurs et son bureau d'appui doivent être établis et fonctionner dans le cadre légal communautaire de manière transparente et responsable et soumise au contrôle démocratique par les co-législateurs.


5. Where the vertically integrated undertaking, in the general assembly or through the vote of the members of the Supervisory Body it has appointed, has prevented the adoption of a decision with the effect of preventing or delaying investments, which under the 10-year network development plan was to be executed in the following three years, , the compliance officer shall report this to the regulatory authority, which then shall act in accordance with A ...[+++]

5. Lorsque l'entreprise verticalement intégrée, en assemblée générale ou par un vote des membres de l'organe de surveillance qu'elle a nommés, a empêché l'adoption d'une décision et, en conséquence, empêché ou retardé des investissements qui, selon le plan décennal de développement du réseau, devaient être mis en œuvre dans les trois années suivantes, le cadre chargé du respect des engagements est tenu d'en informer l'autorité de régulation, qui agit alors conformément à l'article 22.


Question No. 99 Ms. Judy Wasylycia-Leis: As of December 12, 2002, and since April 5, 2001, have any programmes been funded under the Federal Tobacco Control Strategy and, if so, how much has been spent in each of the following programme areas: (a) Director General's office; (b) Ministerial Advisory Council on Tobacco Control; (c) programme management services; (d) regulatory development; (e) compliance; (f) reports control; (g) research and surveillance; (h) evaluation; (i) best practices in prevention, cessation and protection; (j) ...[+++]

Question n 99 Mme Wasylycia-Leis (Winnipeg-Centre-Nord): : En date du 12 décembre 2002, et depuis le 5 avril 2001, a-t-on financé des programmes dans le cadre de la Stratégie fédérale de lutte contre le tabagisme et, dans l’affirmative, combien d’argent a-t-on dépensé dans chacun des domaines suivants: a) bureau du directeur général; b) Comité consultatif ministériel sur la lutte contre le tabagisme; c) services de gestion des programmes; d) élaboration de règlements; e) observation; f) contrôle de rapports; g) recherche et surveillance; h) évaluation; i) meilleures pratiques en termes de prévention, de cessation et de protection; j) développement des capac ...[+++]


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