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Ashes
Average remaining service period of employees
Cinerary ashes
Cinerary remains
Cremains
Cremated remains
Cremation ashes
Cremation remains
DNA base composition
EARSL
Ensure incident free execution of voyages
Ensure maritime voyages remain incident free
Expected average remaining service life of employees
G + C percent
G+C content
Mol G+C
Mol percent G + C
Mol percent guanine + cytosine
Percent mark
Percent sign
Plan ship voyages to ensure they remain incident free
Plant per cent
Plant percent
RPA factor
RPB factor
Remaining percent
Remaining principal amount factor
Remaining principal balance factor
Seedling per cent
Seedling percent
To bear an interest of X percent
To carry an interest of X percent
To draw an interest of X percent
Tree per cent
Tree percent

Vertaling van "Remaining percent " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


plant per cent | plant percent | seedling per cent | seedling percent | tree per cent | tree percent

pourcentage de réussite de semis


DNA base composition | G + C percent | G+C content | mol percent G + C | mol percent guanine + cytosine | mol G+C [Abbr.]

pourcentage molaire de G + C


to bear an interest of X percent | to carry an interest of X percent | to draw an interest of X percent

porter intérêt à X pour cent | produire intérêt à X pour cent


seedling percent [ plant percent | tree percent ]

pourcentage de réussite des semis


cremation remains [ cremated remains | cinerary remains | cremation ashes | cinerary ashes | ashes | cremains ]

restes crématisés [ restes de crémation | restes cinéraires | vestiges de crémation | cendres cinéraires | cendres funéraires | cendres ]


percent sign | percent mark

symbole pour cent | symbole du pourcentage


ensure maritime voyages remain incident free | plan ship voyages to ensure they remain incident free | ensure incident free execution of voyages | take action to mitigate potential incidents during ship voyages

garantir le déroulement des voyages sans incident


remaining principal amount factor | RPA factor | RPB factor | remaining principal balance factor

indice du principal restant


average remaining service period of employees | EARSL | expected average remaining service life of employees

durée résiduelle moyenne d'activité des salariés | durée moyenne résiduelle d'activité des salariés | durée moyenne estimative du reste de la carrière active des salariés | DMERCA
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(d) The remaining ninety percent of the initial subscription of each original member shall be payable in gold or freely convertible currency in the case of members listed in Part I of Schedule A, and in the currency of the subscribing member in the case of members listed in Part II of Schedule A. This ninety percent portion of initial subscriptions of original members shall be payable in five equal annual instalments as follows: the first such instalment within thirty days after the date on which the Association shall begin operations pursuant to Article ...[+++]

d) Les quatre-vingt-dix pour cent restant de la souscription initiale de chaque membre originaire seront payables en or ou en devises librement convertibles dans le cas des membres dont le nom figure à la première partie de l’annexe A et en monnaie du membre souscripteur, s’il s’agit de membres dont le nom figure à la deuxième partie de l’annexe A. Cette portion de quatre-vingt-dix pour cent des souscriptions initiales des membres originaires sera payable comme suit en cinq versements annuels et égaux : le premier versement dans les trente jours qui suivront la date à laquelle l’Association commencera ses opérations conformément aux disp ...[+++]


CPP contribution rates will increase in steps over the next six years until 2003, from the current legislated rate of 5.85 percent to 9.9 percent of contributory earnings, and then will remain there steady.

Le taux de cotisation au RPC augmentera graduellement au cours des six prochaines années jusqu'en 2003, en partant du taux de 5,85 p. 100 actuellement prévu par la loi pour atteindre 9,9 p. 100 des gains cotisables, auquel il se maintiendra par la suite.


The average inflation rate in Cyprus during the 12 months to October 2006 was 2.3 percent, below the reference value of 2.8 percent, and it is likely to remain below the reference value in the months ahead.

Durant la période de 12 mois qui s'est terminée en octobre 2006, le taux d'inflation moyen était de 2,3 %, sous la valeur de référence de 2,8 %, et il devrait rester sous la valeur de référence durant les prochains mois.


The average inflation rate in Latvia during the 12 months to October 2006 was 6.7 percent, above the reference value of 2.8 percent, and it is likely to remain above the reference value in the months ahead.

Durant la période de 12 mois qui s'est terminée en octobre 2006, le taux d'inflation moyen était de 6,7 %, au dessus de la valeur de référence de 2,8 %, et il devrait rester supérieur à la valeur de référence durant les prochains mois.


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The average inflation rate in Estonia during the 12 months to October 2006 was 4.3 percent, above the reference value of 2.8 percent, and it is likely to remain above the reference value in the months ahead. Estonia does not fulfil the criterion on price stability.

Durant la période de 12 mois qui s'est terminée en octobre 2006, le taux d'inflation moyen était de 4,3 %, au dessus de la valeur de référence de 2,8 %, et il devrait rester supérieur à la valeur de référence durant les prochains mois. L'Estonie ne remplit pas le critère de stabilité des prix.


The average inflation rate in the Czech Republic during the 12 months to October 2006 was 2.2 percent, below the reference value of 2.8 percent, and is likely to remain below the reference value in the months ahead. The Czech Republic fulfils the criterion on price stability.

Durant la période de 12 mois qui s'est terminée en octobre 2006, le taux d'inflation moyen était de 2,2 %, sous la valeur de référence de 2,8 %, et il devrait rester inférieur à la valeur de référence durant les prochains mois. La République tchèque remplit le critère de stabilité des prix.


However, inflation picked up to 3 percent in 2004 and to 4.1 percent in 2005, and has remained at high levels since then.

Toutefois, elle a ensuite augmenté pour atteindre 3 % en 2004 puis 4,1 % en 2005, et reste depuis lors à des niveaux élevés.


On the whole, the recruitment share of visible minorities has slightly dropped from 11.3 percent in 1998 to 10.6 percent in 1999, but remains above the availability rate established by the census and far above the 5.2 percent figure recorded in 1987.

Dans l'ensemble, la part des recrutements chez les minorités visibles a baissé quelque peu et a été ramenée de 11,3 p. 100 en 1998 à 10,6 p. 100 en 1999. Elle demeure néanmoins supérieure au taux de disponibilité établi par le recensement et très au-dessus des 5,2 p. 100 enregistrés en 1987.


Given a 50 percent tax rate and assuming the government does not share any value of the loss, the after-tax rate of return in the good state is 15 percent, but in the " bad" state it remains –10 percent.

Compte tenu d’un taux d’imposition de 50 % et en supposant que le gouvernement n’assume aucune fraction des pertes encourues, le taux d’imposition après impôt est de 15 % dans le scénario favorable, mais il demeure à –10 % dans le scénario défavorable.


“the House of Commons reject the Budget statement by the Minister of Finance because it denies Canadians debt and tax relief by spending away the federal budget surplus, thus killing opportunities for job creation and economic growth; it leaves Canadians saddled with the highest personal income tax rates in the G-7 countries, resulting in systematic brain drain to jurisdictions with lower taxation levels; it allows interest charges on the national debt to consume one third of every tax dollar collected by the federal government and to exceed spending on health care, education, and old age security combined; it continues the steady decrease in real disposable income for the average Canadian through tax hikes; and it does not keep the gov ...[+++]

«La Chambre des communes rejette le discours du budget du ministre des Finances du fait qu'il prive les Canadiens d'allégements fiscaux et d'une réduction de la dette en dépensant le surplus budgétaire, éliminant ainsi des possibilités de création d'emplois et de croissance économique; qu'il laisse aux Canadiens le taux d'imposition du revenu des particuliers le plus élevé des pays du G7, ce qui entraîne une fuite systématique des cerveaux vers les pays dont le taux d'imposition est plus faible; qu'il permet que les intérêts sur la dette nationale consomment le tiers de chaque dollar fiscal perçu par le gouvernement fédéral et dépassen ...[+++]




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Date index: 2022-07-04
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