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Conduct on board safety inspections
Deliver on-board safety training programmes
Health and safety hazards on board vessels
Identify and remove hazards on board ships
Implement on board safety inspections
Licensing board
Licensing body
NWT Liquor Licensing Board
National Licensing Board for Environment Protection
Newfoundland Labrador Liquor Corporation
Newfoundland Liquor Corporation
Newfoundland Liquor Licensing Board
Newfoundland and Labrador Liquor Licensing Board
Northwest Territories Liquor Licensing Board
On board dangers
On board hazards
On-board commercial vehicle safety monitoring
On-board safety monitoring
Perform on-board safety training activities
Provide on-board safety training
Risks on board
Safety and licensing boards
Train staff in on-board safety
Undertake on board safety inspections
WSIB
Workers' Compensation Board
Workmen's Compensation Board
Workplace Safety & Insurance Board
Workplace Safety and Insurance Board

Traduction de «Safety and licensing boards » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
safety and licensing boards

instances chargées des questions de sécurité atomique et de la délivrance des autorisations


deliver on-board safety training programmes | train staff in on-board safety | perform on-board safety training activities | provide on-board safety training

dispenser une formation sur la sécurité à bord


on board dangers | risks on board | health and safety hazards on board vessels | on board hazards

dangers à bord


Workplace Safety and Insurance Board [ WSIB | Workplace Safety & Insurance Board | Workers' Compensation Board | Workmen's Compensation Board ]

Commission de la sécurité professionnelle et de l'assurance contre les accidents du travail [ CSPAAT | Commission des accidents du travail ]


Newfoundland Labrador Liquor Corporation [ NLC,NLLC | Newfoundland and Labrador Liquor Licensing Board | Newfoundland Liquor Corporation | Newfoundland Liquor Licensing Board ]

Newfoundland Labrador Liquor Corporation [ NLC,NLCC | Newfoundland and Labrador Liquor Licensing Board | Newfoundland Liquor Corporation | Newfoundland Liquor Licensing Board ]


Northwest Territories Liquor Licensing Board [ NWT Liquor Licensing Board ]

Commission des licences d'alcool des Territoires du Nord-Ouest [ Commission des licences d'alcool ]


licensing board | licensing body

organisme d'attribution du droit d'exercice


National Licensing Board for Environment Protection

Commission des autorisations pour la protection de l'environnement


on-board commercial vehicle safety monitoring | on-board safety monitoring

surveillance continue de la sécurité à bord des véhicules commerciaux | contrôle de sécurité à bord


implement on board safety inspections | undertake on board safety inspections | conduct on board safety inspections | identify and remove hazards on board ships

réaliser des inspections de sécurité à bord
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This framework shall include a mechanism for the regulatory body to provide the national safety and licensing authorities with recommendations on issues that may affect competition in the railway market and for the national safety authority to provide the regulatory body and licensing authority with recommendations on issues that may affect safety.

Ce cadre contient un mécanisme permettant, d'une part, à l'organisme de contrôle d'adresser des recommandations à l'autorité nationale de sécurité et à l'autorité responsable des licences sur des aspects susceptibles de nuire à la concurrence sur le marché ferroviaire et, d'autre part, à l'autorité nationale de sécurité d'adresser des recommandations à l'organisme de contrôle et à l'autorité responsable des licences sur des aspects susceptibles de compromettre la sécurité.


This framework shall include a mechanism for the regulatory body to provide the national safety and licensing authorities with recommendations on issues that may affect competition in the railway market and for the national safety authority to provide the regulatory body and licensing authority with recommendations on issues that may affect safety.

Ce cadre contient un mécanisme permettant, d'une part, à l'organisme de contrôle d'adresser des recommandations à l'autorité nationale de sécurité et à l'autorité responsable des licences sur des aspects susceptibles de nuire à la concurrence sur le marché ferroviaire et, d'autre part, à l'autorité nationale de sécurité d'adresser des recommandations à l'organisme de contrôle et à l'autorité responsable des licences sur des aspects susceptibles de compromettre la sécurité.


In order to address health and safety needs on board, the EMFF should support investments covering safety, working conditions, health and hygiene on board, provided that the investment supported goes beyond requirements under Union or national law.

Afin de répondre aux besoins en matière de santé et de sécurité à bord, le FEAMP devrait soutenir les investissements relatifs à la sécurité, aux conditions de travail, à la santé et à l’hygiène à bord, à condition que les investissements soutenus aillent au-delà des exigences posées par le droit de l’Union ou le droit national.


This framework shall include a mechanism for the regulatory body to provide the national safety and licensing authorities with non-binding recommendations on issues that may affect competition in the railway market and for the national safety authority to provide the regulatory body and licensing authority with non-binding recommendations on issues that may affect safety.

Ce cadre contient un mécanisme permettant, d'une part, à l'organisme de contrôle d'adresser des recommandations non contraignantes à l'autorité nationale de sécurité et à l'autorité responsable des licences sur des aspects susceptibles de nuire à la concurrence sur ce marché et, d'autre part, à l'autorité nationale de sécurité d'adresser des recommandations non contraignantes à l'organisme de contrôle et à l'autorité responsable des licences sur des aspects susceptibles de compromettre la sécurité.


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This framework shall include a mechanism for the regulatory body to provide the national safety and licensing authorities with recommendations on issues that may affect competition in the railway market and for the national safety authority to provide the regulatory body and licensing authority with recommendations on issues that may affect safety.

Ce cadre contient un mécanisme permettant, d'une part, à l'organisme de contrôle d'adresser des recommandations à l'autorité nationale de sécurité et à l'autorité responsable des licences sur des aspects susceptibles de nuire à la concurrence sur le marché ferroviaire et, d'autre part, à l'autorité nationale de sécurité d'adresser des recommandations à l'organisme de contrôle et à l'autorité responsable des licences sur des aspects susceptibles de compromettre la sécurité.


Each Member State retains the competence to decide whether to deploy in-flight security officers on aircraft registered in that Member State and on flights of air carriers licensed by it as well as to ensure, in accordance with paragraph 4.7.7 of Annex 17 to the Chicago Convention on International Civil Aviation and under the terms of that Convention, that such officers are government personnel who are specially selected and trained, taking into account the required security and safety aspects on board an aircraft ...[+++]

Chaque État membre conserve la compétence de décider s’il y a lieu de déployer des officiers de sûreté à bord des avions qui sont immatriculés dans cet État membre et sur des vols d’un transporteur aérien auquel il a accordé une licence, ainsi que de s’assurer, conformément au point 4.7.7 de l’annexe 17 de la convention de Chicago relative à l’aviation civile internationale et selon les modalités prévues dans ladite convention, que ...[+++]


(16) In addition to the safety requirements laid down in the safety certificate, licensed railway undertakings must comply with national requirements, compatible with Community law and applied in a non-discriminatory manner, relating to health, safety and social conditions, including legal provisions relating to driving time, and the rights of workers and consumers as provided for in Articles 6 and 12 of Directive 95/18/EC.

(16) Outre les exigences en matière de sécurité fixées dans le certificat de sécurité, l’entreprise ferroviaire agréée est également tenue de respecter les prescriptions nationales compatibles avec la législation communautaire, appliquées de manière non discriminatoire, en ce qui concerne la santé, la sécurité, les conditions sociales, y compris les dispositions légales relatives au temps de conduite, et les droits des travailleurs et des consommateurs, comme prévu aux articles 6 et 12 de la directive 95/18/CE.


(16 ) In addition to the safety requirements laid down in the safety certificate, licensed railway undertakings must comply with national requirements, compatible with Community law and applied in a non-discriminatory manner, relating to health, safety and social conditions, including legal provisions relating to driving time, and the rights of workers and consumers as provided for in Articles 6 and 12 of Directive 95/18/EC.

(16) Outre les exigences en matière de sécurité fixées dans le certificat de sécurité, l'entreprise ferroviaire agréée est également tenue de respecter les prescriptions nationales compatibles avec la législation communautaire, appliquées de manière non discriminatoire, en ce qui concerne la santé, la sécurité, les conditions sociales, y compris les dispositions légales relatives au temps de conduite, et les droits des travailleurs et des consommateurs, comme prévu aux articles 6 et 12 de la directive 95/18/CE.


carriage of specific groups of passengers, safety equipment on board buses, safety belts, vehicle load.

Transport de groupes spécifiques, équipements de sécurité à bord du bus, ceintures de sécurité, chargement du véhicule.


Firstly, it is proposed that national supervision of ship safety should be stepped up and secondly, that the Commission’s supervision of the organisations responsible for assessing safety conditions on board ships should be reinforced. Thirdly, following a transition period, we want single-hulled tankers to be completely banned from travelling through EU waters.

Elles demandent premièrement qu'on renforce le contrôle de la sécurité des navires au niveau national ; deuxièmement, qu'on renforce le contrôle de la Commission sur les organisations chargées d'évaluer les conditions de sécurité à bord ; troisièmement, qu'on interdise, après une période de transition, le trafic de pétroliers à simple coque dans les eaux de l'UE.


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