Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Absence from school
Activity leader
Agronomic crop production team leader
Air force commandant
Air force squadron leader
Air force squadron team leader
Attendance at school
Class attendance
Crop team leader
Crops production team leader
Cultural activities leader
Discussion leader
Group discussion leader
Group leader
Leader
Leader of Her Majesty’s Loyal Opposition
Leader of Her Majesty’s Opposition
Leader of the Official Opposition
Leader of the Opposition
Leader of the Opposition in the House of Commons
Leader streamer
Leader stroke
Moderator
Production team leader
Recreational activities leader
School absence
School attendance
School leader
School program team leader
Squadron leader
Truancy
Workshop leader

Vertaling van "School leader " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
school leader

chef d'établissement | chef d'établissement scolaire | directeur d'établissement scolaire


school program team leader

chef d'équipe, programme scolaire


Closing the Skills Gap: Developing Career Awareness in Our Schools: A Guidebook for Educators, Parents and Business and Community Leaders [ Closing the Skills Gap: Developing Career Awareness in Our Schools ]

Combler les lacunes dans les compétences : susciter une sensibilisation aux carrières dans nos écoles : un guide à l'intention des enseignants, des parents et des dirigeants d'entreprises et de la collectivité [ Combler les lacunes dans les compétences: susciter une sensibilisation aux carrières dans nos écoles ]


crop team leader | crops production team leader | agronomic crop production team leader | production team leader

chef d'équipe de production agricole | responsable d'équipe agricole | chef d'équipe de production agricole/cheffe d'équipe de production agricole | cheffe d'équipe de production agricole


recreational activities leader | workshop leader | activity leader | cultural activities leader

animateur d'accueil de loisirs en centre de loisirs | moniteur d'accueil de loisirs | animateur d'accueil de loisirs en centre de loisirs/animatrice d'accueil de loisirs en centre de loisirs | animatrice d'accueil de loisirs en centre de loisirs


Leader of the Opposition [ Leader of the Official Opposition | Leader of the Opposition in the House of Commons | Leader of the Official Opposition in the House of Commons | Leader of Her Majesty’s Loyal Opposition | Leader of Her Majesty’s Opposition ]

chef de l'opposition [ chef de l'opposition officielle | chef de l'opposition à la Chambre des communes | chef de l'opposition officielle à la Chambre des communes | chef de la loyale opposition de Sa Majesté | chef de l'opposition de Sa Majesté ]




air force commandant | air force squadron team leader | air force squadron leader | squadron leader

capitaine-commandante | commandant de l'armée de l'air | capitaine-commandant/capitaine-commandante | commandant de l'armée de l'air/commandante de l'armée de l'air


discussion leader | group discussion leader | group leader | moderator

animateur


school attendance [ absence from school | attendance at school | class attendance | school absence | truancy ]

fréquentation scolaire [ absence scolaire | assiduité aux cours | fréquentation au cours | présence des élèves ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
adequate open and transparent quality assurance mechanisms and school planning and improvement processes, established and implemented with the active involvement of the entire school community (school leaders, teaching and non-teaching staff, learners, parents and families).

des mécanismes adéquats, ouverts et transparents d'assurance de la qualité et des processus de planification et d'amélioration pour l'école, qui seront mis en place et en œuvre en mobilisant l'ensemble de la communauté scolaire (responsables d'établissement, personnel enseignant et non enseignant, apprenants, parents et familles).


excellence in school governance and leadership, for instance by improving recruitment procedures and continuous professional development opportunities for school leaders.

l'excellence dans la gouvernance et la direction des écoles, par exemple en améliorant les procédures de recrutement et les possibilités de perfectionnement professionnel permanent pour les responsables d'établissement.


Ensure, with due regard for institutional autonomy, that initial teacher education and continuous professional development provide teachers, trainers, school leaders, early childhood education and care professionals and other staff with the skills, competences and background knowledge needed to understand and tackle educational disadvantage and possible risk factors that might lead to disengagement or early school leaving.

Faire en sorte que, dans le plein respect de l'autonomie des établissements concernés, la formation professionnelle initiale et continue permette aux enseignants, aux formateurs, aux responsables d'établissement, aux professionnels de l'éducation et de l'accueil de la petite enfance et aux autres membres du personnel de disposer des aptitudes, compétences et connaissances de base nécessaires pour comprendre les désavantages au niveau scolaire et les facteurs de risque potentiels qui pourraient amener des élèves à se désengager ou à décrocher et pour y apporter des solutions.


This platform, the world's biggest teachers' network, offers staff (teachers, head teachers, librarians, etc.) and pupils opportunities to communicate, collaborate and work on projects together. Develop a self-assessment tool on digital capacity (SELFIE) so that schools in the EU can, on a voluntary basis and using a set of common criteria, evaluate their digital capacity and develop and improve the way they use technologies for digital age learning. Further support Member States in providing high quality early childhood education and care and step up efforts to help them learn from each other and identify what works best. Offer policy guidance on the careers and professional development of teachers and ...[+++]

Cette plateforme, qui constitue le plus important réseau d'enseignants au monde, offre au personnel scolaire (enseignants, chefs d'établissement, bibliothécaires, etc.) et aux élèves des possibilités de communiquer, de collaborer et d'œuvrer ensemble à des projets; élaborer un outil d'autoévaluation sur la capacité numérique (SELFIE - self-assessment tool on digital capacity) afin que les écoles de l'UE puissent, sur une base volontaire et au moyen d'un ensemble de critères communs, évaluer leur capacité numérique et développer et am ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(2) Supporting teachers and school leaders: the objective is to achieve excellent teaching and learning by ensuring teachers and school leaders are well-trained and receive the support and recognition they deserve.

2) Soutenir les enseignants et les chefs d'établissement: l'objectif est d'atteindre l'excellence dans l'enseignement et l'apprentissage en faisant en sorte que les enseignants et les chefs d'établissement soient bien formés et reçoivent le soutien et la reconnaissance qu'ils méritent.


"This report provides valuable insights and guidance for policy-makers and school leaders about the need to embrace digital and open resources.

«Ce rapport fournit de précieuses indications et orientations à l’intention des décideurs politiques et des directeurs d'école sur la nécessité d’adopter les ressources numériques libres.


The survey is the main source of information from teachers and school leaders on teaching, career conditions and school environments.

Cette enquête constitue la principale source d’information provenant des enseignants et des chefs d’établissement en ce qui concerne l’enseignement, les conditions de carrière et les environnements scolaires.


More than a third of teachers in the European Union work in schools with a shortage of qualified staff and nearly half of school leaders report a shortage of teachers for special needs' pupils.

Plus d’un tiers des enseignants de l’Union européenne travaillent dans des écoles confrontées à une pénurie de personnel qualifié et près de la moitié des chefs d’établissement font état d'un manque d’enseignants pour les élèves à besoins particuliers.


Nearly 40% of school leaders report that no formal induction or early career support programme is offered at their school; the availability of such programmes is particularly low in PT, PL and ES.

Près de 40 % des chefs d’établissement indiquent qu’aucune «mise au courant» officielle ou programme d'accompagnement en début de carrière n'est assuré au sein de leur école; la disponibilité de tels programmes est particulièrement faible dans trois pays (PT, PL et ES).


36% of EU teachers work in schools where there is a shortage of qualified and/or well-performing teachers (mainly concerns NL, RO, EE, UK-ENG, with FR, NL, HR, ES, EE reporting shortages of teachers for pupils with special needs), according to school leaders (principals).

Selon les chefs d’établissement (directeurs), 36 % des enseignants de l’UE travaillent dans des écoles confrontées à une pénurie d’enseignants qualifiés et/ou compétents (concerne principalement NL, RO, EE et UK-ENG; FR, NL, HR, ES et EE font état de pénuries d’enseignants pour les élèves à besoins spéciaux).


w