Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Ability to think
Analytical team
Analytical thinking
Consider advisable
Consider appropriate
Consider desirable
Consider expedient
Consider just
Consider necessary
Consider to be appropriate
Damming ability
Deem advisable
Deem appropriate
Deem just
Deem just and proper
Expectation-driven thinking
Faculty of thought
Goal driven thinking
Goal-driven control structure
Integrate thinking
Integrated thinking
Maternal ability
Maternal quality
Mothering ability
See fit
System thinking
Systems thinking
Think analytically
Think expedient
Think fit
Think highly of yourself
Think in an analytical way
Think logically
Think proper
Think tank
Think tank group
Think you're all that
Think you're the bee's knees
Think you're the cat's meow
Think-in
Think-tank
Thinking ability
Top-down approach
Top-down control structure
Top-down thinking

Traduction de «ability to think » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
ability to think | faculty of thought

faculté de penser | faculté de raisonner | intellect




apply innovative thinking in the footwear and leather industry | practice innovative thinking in the footwear and leather industries | apply creative thinking in the footwear and leather industry | practice innovative thinking in the footwear and leather goods industries

adopter des modes de pensée innovants dans les secteurs de la chaussure et de la maroquinerie | mettre en œuvre des modes de pensée innovants dans les secteurs de la chaussure et de la maroquinerie


think in an analytical way | think logically | analytical thinking | think analytically

adopter un mode de pensée raisonné | poser un regard raisonné | avoir un cheminement de pensée raisonnée | réfléchir de manière raisonnée


integrate thinking | system thinking | integrated thinking | systems thinking

pensée systémique | réflexion systémique


think highly of yourself [ think you're the bee's knees | think you're the cat's meow | think you're all that ]

se prendre pour le nombril du monde


expectation-driven thinking | goal driven thinking | goal-driven control structure | top-down approach | top-down control structure | top-down thinking

haut-bas | pensée but-dirigée | raisonnement dirigé par le but | raisonnement guidé par le but


think tank | think-tank | think tank group | analytical team | think-in

groupe de réflexion | cellule de réflexion | équipe de réflexion | groupe d'experts | groupe de spécialistes | comité d'experts


consider to be appropriate [ consider necessary | consider desirable | consider advisable | consider appropriate | consider just | deem just and proper | think proper | consider expedient | think fit | think expedient | deem appropriate | deem just | deem advisable | see fit ]

juger équitable [ juger indiqué | estimer indiqué | estimer approprié | estimer équitable | estimer opportun | estimer utile | juger à propos | juger approprié | juger convenable | juger opportun ]


damming ability | maternal ability | maternal quality | mothering ability

qualité maternelle
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Paris Declaration, adopted on 17 March 2015 , which highlights the importance of ‘strengthening children’s and young people’s ability to think critically and exercise judgement so that, particularly in the context of the internet and social media, they are able to grasp realities, to distinguish fact from opinion, to recognise propaganda and to resist all forms of indoctrination and hate speech’.

de la déclaration de Paris, adoptée le 17 mars 2015 , qui souligne qu’il importe de «renforcer les capacités d’esprit critique et de jugement des jeunes afin qu’ils soient en mesure, s’agissant en particulier de l’usage de l’internet et des réseaux sociaux, de saisir la réalité, de distinguer les faits établis des opinions, de déceler ce qui relève de la propagande, de résister à toutes les formes d’endoctrinement et aux discours de haine»,


The Resolution of the Council and of the Representatives of the Governments of the Member States, meeting within the Council, of 24 February 2016 on promoting socioeconomic development and inclusiveness in the EU through education , which contains the commitment ‘to enhance young people’s digital and media literacy as well as their ability to think critically, along with their social skills and citizenship competences’.

de la résolution du Conseil et des représentants des gouvernements des États membres, réunis au sein du Conseil, du 24 février 2016 relative à la promotion dans l’Union européenne du développement socio-économique et de l’inclusion au moyen de l’éducation qui exprime la volonté de «renforcer l’éducation des jeunes aux médias et au numérique ainsi que leur capacité à faire preuve d’esprit critique, tout comme leurs aptitudes sociales et leurs compétences citoyennes»,


A key element of the education and training is to instil in young people fundamental values, such as those enshrined in the Treaty on European Union, while promoting their ability to think independently and critically.

L’éducation et la formation ont notamment pour mission essentielle d’inculquer aux jeunes des valeurs fondamentales telles que celles consacrées par le traité sur l’Union européenne, tout en favorisant leur capacité à penser par eux-mêmes de façon critique.


Sport can develop positive social attitudes and values, as well as individuals' skills and competences, including transversal skills such as the ability to think critically, take initiatives, problem solve and work collaboratively.

Le sport peut développer des attitudes et des valeurs sociales positives ainsi que des aptitudes et compétences individuelles, y compris des compétences transversales telles que l'esprit critique, la prise d'initiatives, la résolution de problèmes et la collaboration.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
2. Calls on the Commission to take greater account of the welfare of fish (having regard to their putative ability to think and feel) in its sustainable aquaculture strategy and, further, to carry out research into welfare indicators, stunning and slaughtering methods and transport mechanisms for fish;

2. invite la Commission à prendre davantage en compte le bien-être des poissons (y compris les capacités qui sont les leurs sur le plan de l'intelligence et des sens) dans sa stratégie de développement durable de l'aquaculture ainsi qu'à réaliser des recherches portant sur des indicateurs de bien-être, des méthodes d'étourdissement et d'abattage des poissons et des systèmes de transport de ceux-ci;


1. Calls on the Commission and the Member States to ensure in the EU regions equal opportunities for all citizens to access education at every level, which would boost people's ability to think in an innovative, creative way and ensure balanced personal development (both intellectual and physical), including the development of active, ethical and pro-social behaviour patterns;

1. invite la Commission et les États membres à garantir à tous les citoyens, dans les régions de l'Union européenne, l'égalité des chances en ce qui concerne l'accès à l'éducation à tous les niveaux afin de stimuler le développement des capacités d'innovation et de la créativité ainsi qu'un épanouissement personnel harmonieux (tant physique qu'intellectuel), notamment en matière d'éducation à des modes de comportement citoyens, actifs, éthiques et sociaux;


1. Calls on the Commission and the Member States to ensure in the EU regions equal opportunities for all citizens to access education at every level, which would boost people's ability to think in an innovative, creative way and ensure balanced personal development (both intellectual and physical), including the development of active, ethical and pro-social behaviour patterns;

1. invite la Commission et les États membres à garantir à tous les citoyens, dans les régions de l'Union européenne, l'égalité des chances en ce qui concerne l'accès à l'éducation à tous les niveaux afin de stimuler le développement des capacités d'innovation et de la créativité ainsi qu'un épanouissement personnel harmonieux (tant physique qu'intellectuel), notamment en matière d'éducation à des modes de comportement citoyens, actifs, éthiques et sociaux;


1. Calls on Member States and the Commission to ensure in the EU regions equal opportunities for all citizens to access education at every level, which would boost people's ability to think in an innovative, creative way and ensure balanced personal development (both intellectual and physical), including the development of active, ethical and pro-social behaviour patterns;

1. invite les États membres et la Commission à garantir à tous les citoyens, dans les régions de l'Union européenne, l'égalité des chances en ce qui concerne l'accès à l'éducation à tous les niveaux afin de stimuler le développement des capacités d'innovation et de la créativité ainsi qu'un épanouissement personnel harmonieux (tant physique qu'intellectuel), notamment en matière d'éducation à des modes de comportement citoyens, actifs, éthiques et sociaux;


It is wrong to boil everything down to the context of organised competition, whereby the most important aspects of football are cast aside, namely the fact that it is a game and the fact that it contributes towards the development of children and young people in terms of their ability to think ahead, to use their imagination, to work with others and to express themselves, and in terms of knowledge and awareness of themselves and of others.

Il est erroné de tout réduire au contexte de la compétition organisée, où les aspects les plus importants du football sont mis de côté, à savoir le fait qu’il s’agit d’un jeu et le fait qu’il contribue au développement des enfants et des jeunes dans le sens où il améliore leur aptitude à se projeter dans l’avenir, à se servir de leur imagination, à travailler en équipe et à s’exprimer, et à mieux se connaître et prendre conscience d’eux-mêmes et des autres.


As regards assessment of the actual content of the training, it is generally the case that, where an academic content is required, for example economics, political science, etc., the basic aim is to recruit somebody with a general knowledge of the field in question, the ability to think critically, adapt to a certain environment, etc.

En ce qui concerne l'appréciation du contenu même de la formation, on constate que, de façon générale, lorsqu'un contenu de nature académique est requis, par exemple en économie, sciences politiques, etc., l'objectif recherché est avant tout de recruter une personne qui a des connaissances générales dans la discipline retenue, une capacité de raisonner, de s'adapter à un environnement, etc.


w