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Ablative antifouling
Ablative antifouling paint
Ablative paint
Able seaman
Able seawoman
Able-bodied seaman
Able-bodied seawoman
Assess distances
Braking distance
Braking distance less brake lag distance
Center distance
Centre distance
Centre-to-centre distance
Distance education
Distance learning
Distance medicine
Distance study
Distance teaching
Distance training
Distance working
Distance-learning trainer
E-health
E-training
Erodible antifouling paint
Erodible paint
Eroding antifouling
Estimate distances
ICT instructor
ICT trainer
Identify distances
Long-distance medicine
Manpower training
Measure distances
Pre-vocational training
Sandwich training
Self-eroding antifouling
System trainer
Telecommuting
Telemedicine
Teleworking
Vocational training

Vertaling van "able to distance " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
distance education | distance learning | distance study | distance teaching | distance training

apprentissage à distance | éducation à distance | enseignement à distance | formation à distance | télé-enseignement | téléformation


identify distances | measure distances | assess distances | estimate distances

estimer les distances


center distance | centre distance | centre-to-centre distance

distance entre axes | entraxe | entre-axe | entre-axes


braking distance | braking distance less brake lag distance

chemin de freinage | course de freinage | distance de freinage


telemedicine [ distance medicine | long-distance medicine | E-health(STW) ]

télémédecine [ médecine à distance ]


able seaman [ able seawoman | able-bodied seaman | able-bodied seawoman ]

matelot breveté [ matelot brevetée ]


ablative antifouling paint [ ablative antifouling | erodible antifouling paint | self-eroding antifouling | eroding antifouling | ablative paint | erodible paint ]

peinture antisalissures ablative [ peinture antisalissures érodable | peinture à matrice érodable | peinture érodable | antifouling érodable | antifouling autoérodable ]


teleworking [ distance working | telecommuting ]

travail à distance [ télétravail ]


distance-learning trainer | ICT instructor | ICT trainer | system trainer

formateur aux technologies de l'information et de la communication | formatrice en informatique | enseignante en TIC | formateur aux technologies de l'information et de la communication/formatrice aux technologies de l'information et de la communication


vocational training [ distance training | e-training | manpower training | pre-vocational training | sandwich training ]

formation professionnelle [ e-formation | formation à distance | formation de la main-d'œuvre | formation en alternance | formation préprofessionnelle ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
3. Where feed is offered for sale by means of distance communication as defined in Article 2 of Directive 97/7/EC of the European Parliament and of the Council of 20 May 1997 on the protection of consumers in respect of distance contracts (27) the mandatory labelling particulars required by this Regulation, except for the particulars provided for in Articles 15(b), (d), (e), and 16(2)(c) or 17(1)(d), shall appear on the material supporting the distance selling or they shall be provided through other appropriate means prior to the conc ...[+++]

3. Lorsque des aliments pour animaux sont mis en vente au moyen d’une technique de communication à distance telle que définie à l’article 2 de la directive 97/7/CE du Parlement européen et du Conseil du 20 mai 1997 concernant la protection des consommateurs en matière de contrats à distance (27), les indications d’étiquetage à caractère obligatoire requises par le présent règlement, à l’exception de celles visées à l’article 15, points b), d) et e), et à l’article 16, paragraphe 2, point c), ou à l’article 17, paragraphe 1, point d), figurent sur le support de la vente à distance ou sont fournies par d’autres moyens appropriés avant la c ...[+++]


For the tests described in Section 3.1 of Annex I to the Directive, the diameter of the sphere is 165 mm. For the tests described in Section 3.2 of Annex I to the Directive, the diameter of the sphere is 165 mm if the lower windscreen frame on the vehicle's centre line is located at a wrap around distance, as defined in point 2.8, of 1500 mm or more from the ground and the diameter of the sphere is 130 mm when this wrap around distance is less than 1500 mm. If the bonnet rear reference line is located at a wrap around distance of more than 2100 mm from the ground, the bonnet rear reference line is defined by the geometric trace of the 21 ...[+++]

Pour les essais décrits à la section 3.1 de l'annexe I de la directive, le diamètre de la sphère est de 165 mm. Pour les essais décrits à la section 3.2 de l'annexe I de la directive, le diamètre de la sphère est de 165 mm si la partie inférieure du cadre du pare-brise sur la ligne médiane du véhicule est située à une longueur développée, telle que définie au point 2.8, supérieure ou égale à 1500 mm du sol; il est de 130 mm si cette longueur est inférieure à 1500 mm. Si la ligne de référence de la face postérieure du capot est située à une longueur développée supérieure à 2100 mm du sol, cette ligne de référence est déterminée par la tr ...[+++]


1.3.1. Maximum detection distance within the critical viewing distance where, due to the installation, the distance eye-monitor is less than the critical viewing distance, the maximum attainable detection distance shall be defined by:

1.3.1 Distance de détection maximale inférieure à la distance de vue critique. Si, du fait de l'installation, la distance œil-moniteur est inférieure à la distance de vue critique, la distance de détection théorique maximale est calculée par la formule:


1.3.1. Maximum detection distance within the critical viewing distance where, due to the installation, the distance eye-monitor is less than the critical viewing distance, the maximum attainable detection distance shall be defined by:

1.3.1. Distance de détection maximale inférieure à la distance de vue critique. Si, du fait de l'installation, la distance oeil-moniteur est inférieure à la distance de vue critique, la distance de détection théorique maximale est calculée par la formule:


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(a) An operator shall ensure that the net take-off flight path clears all obstacles by a vertical distance of at least 35 ft or by a horizontal distance of at least 90 m plus 0·125 x D, where D is the horizontal distance the aeroplane has travelled from the end of the take-off distance available or the end of the take-off distance if a turn is scheduled before the end of the take-off distance available.

(a) Un exploitant doit s'assurer que la trajectoire nette de décollage franchit tous les obstacles avec une marge verticale d'au moins 35 ft ou une marge horizontale d'au moins 90 m + 0,125 x D, D représentant la distance horizontale que l'avion a parcourue depuis l'extrémité de la distance de décollage utilisable ou depuis l'extrémité de la distance de décollage si un virus est prévu avant l'extrémité de la distance de décollage utilisable.


(a) An operator shall ensure that the take-off flight path of aeroplanes with two or more engines, determined in accordance with this sub-paragraph, clears all obstacles by a vertical margin of at least 50 ft, or by a horizontal distance of at least 90 m plus 0·125 x D, where D is the horizontal distance travelled by the aeroplane from the end of the take-off distance available or the end of the take-off distance if a turn is scheduled before the end of the take-off distance available except as provided in sub-paragraphs (b) and (c) below.

(a) L'exploitant doit s'assurer que la trajectoire de décollage des avions équipés de deux moteurs ou plus, déterminée conformément au présent sous-paragraphe, franchit tous les obstacles avec une marge verticale d'au moins 50 ft ou une marge horizontale d'au moins 90 m + 0,125 x D, D représentant la distance horizontale parcourue par l'avion depuis l'extrémité de la distance de décollage utilisable, ou l'extrémité de la distance de décollage si un virage est envisagé avant l'extrémité de la distance de décollage utilisable sauf dans ...[+++]


Contrasting overall (cross-border and domestic) distance marketing of general goods and services with distance marketing of financial services, the most recent Eurobarometer shows that while in 2007, over half (52%) of all Europeans made a purchase of goods or services by distance marketing in the European Union[7], the figure for financial services by distance marketing was much lower, at 12%[8].

Le dernier Eurobaromètre en date, opposant la commercialisation à distance globale (nationale et transfrontalière) de biens et services généraux à la commercialisation à distance de services financiers, montre qu’en 2007, plus de la moitié des Européens (52 %) ont procédé à un achat à distance de biens ou de services dans l’Union européenne[7], tandis que seulement 12 %[8] d’entre eux ont recouru à la commercialisation à distance pour des services financiers.


(a) An operator shall ensure that the take-off flight path with one engine inoperative clears all obstacles by a vertical distance of at least 50 ft plus 0·01 x D, or by a horizontal distance of at least 90 m plus 0·125 x D, where D is the horizontal distance the aeroplane has travelled from the end of the take-off distance available.

(a) L'exploitant doit s'assurer que la trajectoire de décollage un moteur en panne franchit tous les obstacles avec une marge verticale d'au moins 50 ft + 0,01 x D, ou une marge horizontale d'au moins 90 m + 0,125 x D, D représentant la distance horizontale que l'avion a parcourue depuis l'extrémité de la distance de décollage utilisable.


(b) An operator shall ensure that when the appropriate weather reports or forecasts, or a combination thereof, indicate that the runway at the estimated time of arrival may be contaminated, the landing distance available must be at least the landing distance determined in accordance with sub-paragraph (a) above, or at least 115% of the landing distance determined in accordance with approved contaminated landing distance data or equivalent, accepted by the Authority, whichever is greater.

(b) L'exploitant doit s'assurer que dès lors que les bulletins ou prévisions météorologiques appropriés ou une combinaison des deux indiquent qu'à l'heure estimée d'arrivée la piste peut être contaminée, la distance d'atterrissage utilisable est au minimum égale à la distance d'atterrissage déterminée au sous-paragraphe (a) ci-dessus, ou au minimum égale à 115 % de la distance d'atterrissage déterminée en fonction de données approuvées, ou équivalent accepté par l'Autorité, relatives à la distance d'atterrissage sur une piste contaminée, la plus élevée des deux.


5.1. With distance-based drive, the range of permissible errors for a given distance travelled must not exceed: (a) for the initial distance (3.1.3) : 2 % of the true value ; however, for initial distances of less than 1 000 metres, a range of 20 metres is acceptable;

5.1. Lors de l'entraînement sur la base de la distance parcourue, l'étendue des erreurs admissibles pour une distance parcourue donnée ne doit pas dépasser: a) pour la distance initiale (point 3.1.3) : 2 % de la valeur vraie ; toutefois, lorsque cette distance initiale est inférieure à 1 000 mètres, cette étendue est de 20 mètres;




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'able to distance' ->

Date index: 2023-02-06
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