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ATK
ATKs
Adequacy of finance
Adequacy of financing
Adequacy of reserves
Atkm
Availability
Availability of resources
Availability time
Available time
Available ton-kilometres
Available tonne km
Available tonne-kilometre
Available tonne-kilometres
Available tonne-km
Biological capacity available per capita
Biological capacity available per person
CAD
CAO
CAR
Capital Adequacy Directive
Capital Adequacy Ordinance
Capital adequacy ratio
Capital adequacy standards
Capital ratio
Minimum capital adequacy standards
Reserves adequacy
Resource availability
SAR
Solvency adequacy ratio
Standard of risk-based minimum capital adequacy
TKA
Tkm available
Tkm offered
Tonne kilometre available
Tonne km available
Tonne-kilometres available

Vertaling van "adequacy and availability " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
available ton-kilometres | available tonne km | available tonne-kilometre | available tonne-kilometres | available tonne-km | tkm available | tkm offered | tonne kilometre available | tonne km available | tonne-kilometres available | ATK [Abbr.] | ATK [Abbr.] [Abbr.] [Abbr.] | Atkm [Abbr.] | ATKs [Abbr.] | TKA [Abbr.] [Abbr.]

tonne-kilomètre disponible | tonne-kilomètre offerte | tonne-km offerte | tonnes/kilomètres disponibles | TKD [Abbr.] | TKD [Abbr.] [Abbr.]


capital adequacy standards | minimum capital adequacy standards | standard of risk-based minimum capital adequacy

normes en matière de suffisance du capital | normes d'évaluation de la suffisance du capital | normes de capital | normes de capitalisation | normes minimales en matière de suffisance du capital


capital adequacy ratio | capital ratio | solvency adequacy ratio | CAR [Abbr.] | SAR [Abbr.]

ratio de capital


Capital Adequacy Directive | Directive on the capital adequacy of investment firms and credit institutions | CAD [Abbr.]

Directive sur l'adéquation des fonds propres des entreprises d'investissement et des établissements de crédit | DAF [Abbr.]


adequacy of reserves | reserves adequacy

réserves suffisantes | adéquation des réserves | existence de réserves suffisantes


Ordinance of 29 September 2006 on Capital Adequacy and Risk Diversification for Banks and Securities Traders | Capital Adequacy Ordinance [ CAO ]

Ordonnance du 29 septembre 2006 sur les fonds propres et la répartition des risques des banques et des négociants en valeurs mobilières | Ordonnance sur les fonds propres [ OFR ]


adequacy of financing [ adequacy of finance ]

ressources suffisantes [ existence d'un financement suffisant | financement suffisant ]


availability | available time | availability time

disponibilité | temps de disponibilité


resource availability | availability of resources

disponibilité des ressources


biological capacity available per person | biological capacity available per capita

biocapacité par personne (1) | capacité biologique disponible par personne (2)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This Green Paper poses a number of questions concerning the adequacy and availability of appropriate disaster insurance and accompanies the Communication entitled "An EU strategy on adaptation to climate change".

Le présent livre vert soulève un certain nombre de questions concernant l’adéquation et la disponibilité de services d’assurance appropriés contre les catastrophes; il accompagne la communication intitulée «Stratégie de l’UE relative à l’adaptation au changement climatique».


(i) an assessment of the availability, sufficiency and the adequacy and proper functioning of emergency response equipment and adequacy of procedures to effectively put it in use, including oil spill response gap analysis where relevant;

(i) une évaluation de la disponibilité et du caractère suffisant et adéquat, ainsi que du bon fonctionnement des équipements d'intervention d'urgence et de l'adéquation des procédures visant à les utiliser efficacement, y compris une analyse du retard d'intervention en cas de marée noire, le cas échéant.


Such adequacy should be demonstrated through a systematic review of the available scientific data.

Celle-ci doit être démontrée au moyen d'un examen systématique des données scientifiques disponibles.


76. Calls on the Commission to take action to control pollutants (environmental pollution of the seas) from agricultural run-off, sewage or industrial effluents and litter which is often plastic and which can choke sea mammals, turtles and birds; stresses that such pollutants are becoming an increasing hazard, impacting severely on the fisheries sector and on tourism as well as reducing the quality and health of fisheries products destined for human consumption; calls on the Commission, with regard to ocean-going vessels, to urge Member States to implement Annex V of the MARPOL Convention, which prohibits the discharge of plastic waste and ash from plastic incineration into the sea; calls on the Commission to amend Directive 2000/59/EC o ...[+++]

76. invite la Commission à prendre des mesures afin de limiter les polluants (pollution environnementale des mers) issus des eaux de ruissellement agricoles, des eaux usées et des rejets industriels, et les déchets qui sont souvent en plastique et sont susceptibles d'étouffer les mammifères marins, les tortues et les oiseaux de mer; estime que ces polluants constituent un risque croissant qui nuit gravement au secteur de la pêche et au tourisme et qui réduisent la qualité et la santé des produits de la pêche destinés à la consommation humaine; demande à la Commission de prier les États membres, en ce qui concerne les navires de haute mer, d'appliquer l'annexe V de la convention MARPOL, qui interdit le rejet de déchets plastiques et de cen ...[+++]


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76. Calls on the Commission to take action to control pollutants (environmental pollution of the seas) from agricultural run-off, sewage or industrial effluents and litter which is often plastic and which can choke sea mammals, turtles and birds; stresses that such pollutants are becoming an increasing hazard, impacting severely on the fisheries sector and on tourism as well as reducing the quality and health of fisheries products destined for human consumption; calls on the Commission, with regard to ocean-going vessels, to urge Member States to implement Annex V of the MARPOL Convention, which prohibits the discharge of plastic waste and ash from plastic incineration into the sea; calls on the Commission to amend Directive 2000/59/EC o ...[+++]

76. invite la Commission à prendre des mesures afin de limiter les polluants (pollution environnementale des mers) issus des eaux de ruissellement agricoles, des eaux usées et des rejets industriels, et les déchets qui sont souvent en plastique et sont susceptibles d'étouffer les mammifères marins, les tortues et les oiseaux de mer; estime que ces polluants constituent un risque croissant qui nuit gravement au secteur de la pêche et au tourisme et qui réduisent la qualité et la santé des produits de la pêche destinés à la consommation humaine; demande à la Commission de prier les États membres, en ce qui concerne les navires de haute mer, d'appliquer l'annexe V de la convention MARPOL, qui interdit le rejet de déchets plastiques et de cen ...[+++]


21. Calls on the Commission to take action to control pollutants (environmental pollution of the seas) arising from agricultural run-off, sewage or industrial effluents, or litter, often plastic, which can choke sea mammals, turtles and birds; such pollutants are an increasing hazard, impacting severely on the fisheries sector and on tourism as well as reducing the quality and health of fishery products destined for human consumption; with regard to ocean-going vessels, calls on the Commission to urge Member States to implement IMO MARPOL Annex V, which prohibits the discharge of plastic waste and ash from plastic incineration into the sea; calls on the Commission to amend the Directive 2000/59/EC on port reception facilities to im ...[+++]

21. invite la Commission à prendre des mesures afin de limiter les polluants (pollution environnementale des mers) issus des eaux de ruissellement agricoles, de l'épandage et des rejets industriels, ou les déchets - souvent plastiques - susceptibles d'étouffer les mammifères marins, les tortues et les oiseaux de mer; ces polluants constituent un risque croissant qui nuit gravement au secteur de la pêche et au tourisme et qui réduisent la qualité et la santé des produits de la pêche destinés à la consommation humaine; en ce qui concerne les navires de haute mer, demande à la Commission de prier les États membres d'appliquer l'Annexe V de la convention MARPOL de l'OMI, qui interdit le rejet de déchets plastiques et de cendres provenant de l'incinération de p ...[+++]


77. Calls on the Commission to take action to control pollutants (environmental pollution of the seas) arising from agricultural runoff, sewage or industrial effluents and litter often plastic, which can choke sea mammals, turtles and birds; such pollutants are an increasing hazard, impacting severely on the fisheries sector and on tourism as well as reducing the quality and health of fishery products destined for human consumption; with regard to ocean-going vessels, calls on the Commission to urge Member States, with regard to ocean-going vessels, to implement IMO MARPOL Annex V, which prohibits the discharge of plastic waste and ash from plastic incineration into the sea; calls on the Commission to amend Directive 2000/59/EC on port r ...[+++]

77. invite la Commission à prendre des mesures afin de limiter les polluants (pollution environnementale des mers) issus des eaux de ruissellement agricoles, des eaux usées et des rejets industriels, et les déchets - souvent plastiques - susceptibles d'étouffer les mammifères marins, les tortues et les oiseaux de mer; estime que ces polluants constituent un risque croissant qui nuit gravement au secteur de la pêche et au tourisme et qui réduisent la qualité et la santé des produits de la pêche destinés à la consommation humaine; demande à la Commission de prier les États membres, en ce qui concerne les navires de haute mer, d'appliquer l'Annexe V de la convention MARPOL de l'OMI, qui interdit le rejet de déchets plastiques et de cendres p ...[+++]


The proposed policy framework addresses food security challenges in developing countries in both rural and urban contexts across the internationally recognised four pillars[7] by: 1) increasing availability of food; 2) improving access to food; 3) improving nutritional adequacy of food intake; and 4) enhancing crisis prevention and management.

Le cadre politique proposé relève les défis en matière de sécurité alimentaire dans les pays en développement dans des contextes tant ruraux qu’urbains dans les quatre piliers internationalement reconnus[7], en améliorant: 1) la disponibilité alimentaire; 2) l’accès à l’alimentation; 3) l’adéquation nutritionnelle de l’apport alimentaire et 4) la prévention et la gestion des crises.


the administrative organisation, including the adequacy of the available staff and the available means, the training of staff, the delimitation of functions of all authorities involved in control as well as the mechanisms in place to coordinate the work and the joint evaluation of the results of those authorities;

l’organisation administrative, y compris l’adéquation du personnel et des moyens mis à disposition, la formation du personnel, la délimitation des fonctions de toutes les autorités participant au contrôle, ainsi que les mécanismes mis en place pour coordonner les travaux et l’évaluation conjointe des résultats obtenus par ces autorités;


c) the administrative organisation, including the adequacy of the available staff and the available means, the training of staff, the delimitation of functions of all authorities involved in control as well as the mechanisms in place to coordinate the work and the joint evaluation of the results of those authorities;

c) l'organisation administrative, y compris l'adéquation du personnel et des moyens mis à disposition, la formation du personnel, la délimitation des fonctions de toutes les instances chargées du contrôle, ainsi que les mécanismes mis en place pour coordonner les travaux et l'évaluation conjointe des résultats obtenus par ces instances;


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