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ANS and Airspace Branch
Aerodromes and Air Navigation Services Division
Air Navigation Services and Airspace Branch
Air cover
Air surveillance
Airspace and air traffic manager
Airspace management officer
Airspace manager
Airspace protection
Airspace reservation
Area air-defence
Area coverage
Carry out airspace management
Control elements of airspace management
Control of airspace
Coordinate elements of airspace management
MNPS airspace
Manage aspects of airspace management
Manager of airspace
Minimum navigation performance specifications airspace
Monitor airspace planning
Monitor use of airspace
Monitoring of airspace
PCA
Positive control airspace
Positively controlled airspace
Protection of airspace
Reserved airspace
Survey airspace planning
Survey use of airspace

Vertaling van "airspace is estimated " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
survey airspace planning | survey use of airspace | monitor airspace planning | monitor use of airspace

surveiller la planification de l'espace aérien


airspace and air traffic manager | airspace management officer | airspace manager | manager of airspace

gestionnaire de l'espace aérien | responsable de la gestion de l'espace aérien


control elements of airspace management | coordinate elements of airspace management | carry out airspace management | manage aspects of airspace management

gérer les aspects de la gestion de l'espace aérien


positive control airspace | positively controlled airspace | PCA [Abbr.]

espace aérien dans lequel le contrôle intégral est d'application


airspace reservation | reserved airspace

espace aérien réservé | réservation d'espace aérien


minimum navigation performance specifications airspace | MNPS airspace

espace aérien MNPS


airspace protection (1) | protection of airspace (2)

protection de l'espace aérien


protection of the airspace (1), airspace surveillance (2) | area coverage (3) | air cover (4) | area air-defence (5)

couverture aérienne [ couv aér ]


air surveillance | control of airspace | monitoring of airspace

surveillance de l'espace aérien


Aerodromes and Air Navigation Services Division [ Air Navigation Services and Airspace Branch | ANS and Airspace Branch ]

Division des aérodromes et des services de navigation aérienne [ Direction des services de la navigation aérienne et de l'espace aérien | Direction des SNA et de l'espace aérien ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The estimated costs of the EU's fragmented airspace represent at least €5 billion a year.

L'estimation des coûts de la fragmentation de l’espace aérien de l'UE s'élève à au moins 5 milliards d’euros par an.


(b) in a region designated as a mountainous region in the Designated Airspace Handbook and identified therein as area 1 or 5, an altitude of 2,000 feet above the highest obstacle within a horizontal distance of five nautical miles from the estimated position of the aircraft in flight; and

b) dans les régions désignées montagneuses dans le Manuel des espaces aériens désignés et portant les numéros 1 ou 5, une altitude de 2 000 pieds au-dessus de l’obstacle le plus élevé à une distance de cinq milles marins ou moins, mesurée horizontalement, de la position approximative de l’aéronef en vol;


(d) the pilot informs the nearest flight service station of the time of departure and estimated duration of the flight in Class E airspace.

d) le pilote avise la station d’information de vol la plus près de l’heure du départ et de la durée du vol prévue dans l’espace aérien de classe E.


47. No less than three hours before the scheduled departure of the inspection team from the last airfield prior to entering the airspace of the inspected State Party, the inspected State Party shall ensure that the flight plan filed in accordance with paragraph 46 is approved, so that the inspection team may arrive at the point of entry by the estimated arrival time.

47. Au moins trois heures avant le départ prévu de l’équipe d’inspection du dernier aéroport qui précède la pénétration dans l’espace aérien de l’État partie inspecté, ce dernier fait le nécessaire pour que le plan de vol déposé conformément aux dispositions du paragraphe 46 soit approuvé, de sorte que l’équipe d’inspection puisse arriver au point d’entrée à l’heure prévue.


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(c) in a region designated as a mountainous region in the Designated Airspace Handbook and identified therein as area 2, 3 or 4, an altitude of 1,500 feet above the highest obstacle within a horizontal distance of five nautical miles from the estimated position of the aircraft in flight.

c) dans les régions désignées montagneuses dans le Manuel des espaces aériens désignés et portant les numéros 2, 3 ou 4, une altitude de 1 500 pieds au-dessus de l’obstacle le plus élevé à une distance de cinq milles marins ou moins, mesurée horizontalement, de la position approximative de l’aéronef en vol.


While the cost for the provision of air navigation services in Europe amounts to some € 8 billion per year, the total additional cost borne by airlines because of suboptimal cost-efficiency and fragmentation of the European airspace is estimated at some € 4 billion per year. In short, a single European airspace is not yet a reality.

Alors que le coût de la fourniture des services de navigation aérienne en Europe s'élève à quelque 8 milliards d'euros par an, le total des coûts supplémentaires supportés par les compagnies aériennes du fait d'une efficacité économique insuffisante et de la fragmentation de l'espace aérien européen représente, selon les estimations, quelque 4 milliards d'euros par an. En d'autres termes, l'espace aérien européen unique n'est pas encore une réalité.


While the cost for the provision of air navigation services in Europe amounts to some € 8 billion per year, the total additional cost borne by airlines because of suboptimal cost-efficiency and fragmentation of the European airspace is estimated at some € 4 billion per year. In short, a single European airspace is not yet a reality.

Alors que le coût de la fourniture des services de navigation aérienne en Europe s'élève à quelque 8 milliards d'euros par an, le total des coûts supplémentaires supportés par les compagnies aériennes du fait d'une efficacité économique insuffisante et de la fragmentation de l'espace aérien européen représente, selon les estimations, quelque 4 milliards d'euros par an. En d'autres termes, l'espace aérien européen unique n'est pas encore une réalité.


The fragmentation of the European airspace causes high additional costs to airlines estimated at around €5 billion a year[16]. These are ultimately borne by air passengers and the European economy.

La fragmentation de l’espace aérien européen génère des surcoûts très élevés pour les compagnies aériennes, estimés à 5 milliards d’euros par an environ[16], qui sont supportés en dernier lieu par les passagers et l’économie européenne.


This means in real terms an estimated €340 million worth of savings for airspace users over the period until 2014.

Cela représente une économie réelle estimée à 340 millions d'euros pour les usagers de l'espace aérien pour la période allant jusqu'en 2014.


Since 2004, no new airspace blocks have been created and, as we have heard from previous speakers, the cost of that in our failure to create a Single European Sky is estimated to be at EUR 1 billion.

Depuis 2004, aucun nouveau bloc d’espace aérien n’a été créé et, ainsi que les intervenants précédents l’ont dit, le coût de notre échec dans la non-création d’un Ciel Unique européen est estimé à 1 milliard EUR.


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