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Aid in children's development of basic personal skills
Base child maintenance
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Base maintenance
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Basic access
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Basic child maintenance
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Basic facilities
Basic maintenance
Basic public facilities
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Provide basic support to patients
Set up a basic recording
Set up basic recording
Set up stereo basic recording
Setting up basic recording
Single line IDA
Single line integrated digital access
Sponge
Train-set that cannot be divided
Train-set that cannot be split up

Traduction de «basically cannot » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
train-set that cannot be divided | train-set that cannot be split up

élément indéformable | rame indéformable | train indéformable


deliver basic support to patients | provide basic support for a patient | give basic support to patients | provide basic support to patients

apporter un soutien élémentaire aux patients


aid in children's development of basic personal skills | assists in children's development of basic personal skills | assist in children's development of basic personal skills | help in children's development of basic personal skills

aider au développement des compétences personnelles de base d'enfants


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configurer un enregistrement de base


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accès de base | accès en débit de base | capacité d'accès de base


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équipements de base | équipements publics de base








base child maintenance [ base child support | base maintenance | base support | basic child maintenance | basic child support | basic maintenance | basic support ]

aliments de base pour enfant [ prestation alimentaire de base pour enfant ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Hon. Sergio Marchi (Minister for International Trade, Lib.): Mr. Speaker, the NDP just confirmed my worst fear, that it basically cannot read or that it cannot read beyond the headlines.

L'hon. Sergio Marchi (ministre du Commerce international, Lib.): Monsieur le Président, le NPD vient de confirmer mes pires craintes: il ne sait pas lire ou, en tout cas, il ne sait pas aller au-delà des grands titres.


NBB further claimed that, whilst Article 18(1) of the basic Regulation refers to the likelihood of recurrence of subsidisation, countervailing duties cannot be maintained if a subsidy programme is withdrawn at the time of findings in an expiry review and countervailing duties cannot be implemented when there is no subsidy to counteract so as to prevent injury being caused.

Le NBB a en outre fait valoir que, s'il est vrai que l'article 18, paragraphe 1, du règlement de base concerne la probabilité d'une réapparition des subventions, il n'en reste pas moins que des droits compensateurs ne peuvent être maintenus si un programme de subvention est retiré au moment de l'établissement des conclusions dans le cadre d'un réexamen au titre de l'expiration des mesures et que des droits compensateurs ne peuvent être appliqués s'il n'y a aucune subvention à compenser afin d'empêcher qu'un préjudice soit causé.


The second subparagraph of Article 22(2) of Council Regulation (EEC) No 1408/71 of 14 June 1971 on the application of social security schemes to employed persons, to self-employed persons and to members of their families moving within the Community, as amended and updated by Council Regulation (EC) No 118/97 of 2 December 1996, as amended by Regulation (EC) No 592/2008 of the European Parliament and of the Council of 17 June 2008, must be interpreted as meaning that the authorisation necessary under Article 22(1)(c)(i) of that regulation cannot be refused where it is because of a lack of medication and ...[+++]

L’article 22, paragraphe 2, second alinéa, du règlement (CEE) no 1408/71 du Conseil, du 14 juin 1971, relatif à l’application des régimes de sécurité sociale aux travailleurs salariés, aux travailleurs non salariés et aux membres de leur famille qui se déplacent à l’intérieur de la Communauté, dans sa version modifiée et mise à jour par le règlement (CE) no 118/97 du Conseil, du 2 décembre 1996, tel que modifié par le règlement (CE) no 592/2008 du Parlement européen et du Conseil, du 17 juin 2008, doit être interprété en ce sens que l’autorisation requise au titre du paragraphe 1, sous c), i), du même article ne peut être refusée lorsque c’est en raison d’un défaut de médicaments et de fournitures ...[+++]


As explained in recital 38 of the provisional Regulation, this scheme cannot be considered a permissible duty drawback system or substitution drawback system within the meaning of Article 3(1)(a)(ii) of the basic Regulation since it does not conform to the rules laid down in point (i) of Annex I, Annex II (definition and rules for drawback) and Annex III (definition and rules for substitution drawback) of the basic Regulation.

Comme expliqué au considérant 38 du règlement provisoire, ce régime ne peut être considéré comme un système autorisé de ristourne ou de ristourne sur intrants de remplacement au sens de l’article 3, paragraphe 1, point a), ii), du règlement de base car il ne satisfait pas aux règles établies à l’annexe I, point i), ainsi qu’aux annexes II (définition et règles concernant les systèmes de ristourne) et III (définition et règles concernant les systèmes de ristourne sur intrants de remplacement) du règlement de base.


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As explained in recitals 58 to 60 of the provisional Regulation this scheme cannot be considered a permissible duty drawback system or substitution drawback system within the meaning of Article 3(1)(a)(ii) of the basic Regulation since it does not conform to the rules laid down in point (i) of Annex I, Annex II and Annex III of the basic Regulation.

Comme expliqué aux considérants 58 à 60 du règlement provisoire, ce régime ne peut être considéré comme un système autorisé de ristourne ou de ristourne sur intrants de remplacement au sens de l’article 3, paragraphe 1, point a) ii), du règlement de base car il ne satisfait pas aux règles établies à l’annexe I, point i), ainsi qu’aux annexes II et III du règlement de base.


However, the Appellate Body in DS397 of 15 July 2011 in European Communities – Definitive Anti-Dumping Measures on Certain Iron or Steel Fasteners from China ruled that the reference to a major proportion in Article 4(1) of the basic AD regulation in the context of the investigation, cannot automatically be equated with the minimum threshold of 25% set in Article 5(4) of the Basic AD Regulation, which refers to the initiation of a case.

Cependant, l'Organe d'appel, dans l'affaire DS397 du 15 juillet 2011 Communautés européennes – Mesures antidumping définitives visant certains éléments de fixation en fer ou en acier en provenance de Chine, a jugé que la référence à une proportion majeure à l'article 4, paragraphe 1, du règlement de base AD dans le contexte de l'enquête ne peut être automatiquement assimilée au seuil minimum de 25 % indiqué à l'article 5, paragraphe 4, du règlement de base AD, qui se réfère à l'ouverture d'une procédure.


You will understand that, for certain provinces, providing service in the other language will entail significant additional expenses. However, the Supreme Court has determined that it is a constitutional right that basically cannot be measured in budgetary terms.

Vous comprendrez que le fait pour certaines provinces d'offrir le service dans l'autre langue peut représenter des coûts additionnels importants, mais la Cour suprême a déterminé qu'il s'agissait d'un droit constitutionnel qu'on ne mesure pas essentiellement en se fondant sur l'aspect budgétaire.


I think that most Canadians listening to this debate or following this story basically cannot believe that this has not been automatic on the part of the government.

Je pense que la plupart des Canadiens qui écoutent ce débat ou suivent cette affaire ne peuvent croire, fondamentalement, que le gouvernement n'ait pas fait cela d'office.


Senator Harb: You basically cannot withdraw money from your machines unless you have a bank account; is that correct?

Le sénateur Harb : En somme, on ne peut pas retirer de l'argent de vos machines si l'on n'a pas un compte bancaire, c'est bien ça?


Our climate is such that this pinewood nematode basically cannot multiply enough to kill any trees.

Notre climat est tel que le nématode du pin ne peut essentiellement pas se reproduire suffisamment pour envahir les arbres.


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