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Advertising expenditures
Advertising investment
Advertising investments
Expenditure tracking
Government expenditure
Government expenditures
Government expenses
Government spending
Governmental expenditures
Investment in advertising
Investment in publicity
National expenditure
PEFA
PEFA Program
PER
Public Expenditure Review
Public Expenditure and Financial Accountability
Public expenditure
Public expenditure financed by extra-fiscal means
Public expenditure financed by other means than taxes
Public expenditure tracking
Public expenditures
Public spending
Public structural or comparable expenditure
Review of public expenditures

Traduction de «between public expenditure » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
public expenditures [ government expenditures | governmental expenditures | public spending | government spending ]

dépenses publiques


public expenditure on structural or comparable expenditure | public structural or comparable expenditure

dépenses structurelles publiques ou assimilables


public expenditure [ government expenditure ]

dépense publique [ dépense de l'État ]


Public Expenditure Review [ PER | review of public expenditures ]

revue des dépenses publiques


Public Expenditure and Financial Accountability | Public Expenditure and Financial Accountability Program | PEFA [Abbr.] | PEFA Program [Abbr.]

Initiative relative aux dépenses publiques et à la responsabilité financière


public expenditure | government expenditure | government expenses | national expenditure

dépense nationale | dépense publique | dépenses publiques | dépenses du gouvernement | dépenses de l'État


Agreement between the Treasury Board Secretariat and the Public Service Commission on the Employment Equity Special Measures Initiatives Program [ Agreement between the Treasury Board Secretariat and the Public Service Commission on Human Resource Planning and Affirmative Action ]

Entente entre le Secrétariat du Conseil du Trésor et la Commission de la fonction publique sur le Programme des initiatives de mesures spéciales en matière d'équité en emploi [ Entente conclue entre le Secrétariat du Conseil du Trésor et la Commission de la Fonction publique relative à la planification des ressources humaines et à l'action positive ]


public expenditure financed by extra-fiscal means | public expenditure financed by other means than taxes

dépenses publiques financées par voie extra-fiscale


public expenditure tracking | expenditure tracking

suivi des dépenses publiques | suivi des dépenses


investment in publicity | advertising investment | investment in advertising | advertising investments | advertising expenditures

investissement publicitaire | investissements en publicité | dépenses publipromotionnelles | investissements publicitaires
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The gap between RD expenditure in American and European firms is much wider than the difference in public spending

L'écart entre les dépenses de RD des entreprises américaines et européennes est bien plus important que l'écart entre les dépenses publiques.


* For 2002, US public expenditure in the space sector is EUR31.8 billion (5% up from 2001) and is essentially equally shared between civil and military expenditure.

* Pour 2002, la dépense publique des Etats-Unis dans le domaine spatial s'élève à 31.8 MdEUR (en augmentation de 5% par rapport à 2001) et se divise sensiblement à parts égales entre dépenses civile et militaire.


* In public expenditure, the ratio between civil and defence expenditure is 1:5 in Europe whereas in the US they are of equal magnitude.

* Au sein de la dépense publique, le rapport entre civil et défense est de 1 à 5 en Europe, tandis que les deux secteurs sont à parité aux Etats-Unis.


Overall, the "spontaneous" effects of demographic ageing could increase the proportion of public expenditure on health and long-term care from 1.7 to almost 4 GDP points, i.e. a level of public expenditure representing between 7.5% (low hypothesis for I) and 12.1% of GDP (high hypothesis for S), compared with 5.5% (I) and 8.8% (S) of GDP in 2000.

Au total, l'effet « spontané » du vieillissement démographique pourrait accroître la part des dépenses publiques consacrées à la santé et aux soins de longue durée de 1,7 à près de 4 points de PIB, soit un niveau de dépenses publiques représentant entre 7,5% (hypothèse basse pour I) et 12,1% du PIB (hypothèse haute pour S), contre 5,5% (I) et 8,8% (S) du PIB en 2000.


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A. having regard to the document drawn up by the ECOFIN Council, which stresses the following points in particular: using periods of growth to implement structural reforms and continue budgetary consolidation, achieving a fair balance between public expenditure and taxation, opening a reflection on direct taxation, reducing the administrative burden for businesses, and warning some States about their low productivity and innovation,

A. considérant le document rédigé par le Conseil ECOFIN qui insiste, en particulier, sur les points suivants: utiliser les périodes de croissance pour mettre en œuvre les réformes structurelles et poursuivre la consolidation budgétaire, arriver à un juste équilibre entre dépenses publiques et fiscalité, entreprendre une réflexion sur la taxation directe, réduire la charge administrative des entreprises, mettre en garde certains États contre le manque de productivité et d'innovation,


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32006Q0614(01) - EN - Interinstitutional Agreement between the European Parliament, the Council and the Commission on budgetary discipline and sound financial management - Declarations - INTERINSTITUTIONAL AGREEMENT // Financial Framework 2007-2013 // Interinstitutional collaboration in the budgetary sector // Classification of expenditure // Financing of expenditure deriving f ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32006Q0614(01) - EN - Accord interinstitutionnel entre le Parlement européen, le Conseil et la Commission sur la discipline budgétaire et la bonne gestion financière - Déclarations - ACCORD INTERINSTITUTIONNEL // Cadre financier 2007-2013 // Collaboration interinstitutionnelle en matière budgétaire // Classification des dépenses // Financement des dépenses découlant des accords de pêche // DÉCLARATIONS


We must not, therefore, try to deny the reality of the situation and bear in mind that, although it is difficult to analyse the correlation between public expenditure and social protection on the one hand and the risk of poverty on the other, it is fair to say that without social transfers, notably old age pensions, 41% of the population of the European Union would be at risk from poverty, a percentage which would still be 26% if we included old age pensions but excluded income from other social transfers.

Ainsi, il importe de ne pas escamoter la réalité et de prendre en considération le fait que malgré les difficultés posées par l'analyse de la corrélation entre dépenses publiques et protection sociale, d'une part, et le risque de pauvreté, d'autre part, 41 % de la population de l'Union européenne se trouveraient sans les transferts sociaux (notamment les pensions de retraite) menacés par la pauvreté, et que ce pourcentage atteindrait encore 26 % si nous prenions en compte les pensions de retraite, mais que les autres transferts sociaux soient exclus du revenu.


K. whereas, although it is difficult to analyse the correlation between public expenditure and social protection on the one hand and the risk of poverty on the other, it is fair to say that without social transfers, notably old age pensions, 41% of the population of the European Union would be at risk from poverty, a percentage which would still be 26% if we included old age pensions but excluded income from other social transfers,

K. considérant que, malgré les difficultés posées par l'analyse de la corrélation entre dépenses publiques et protection sociale, d'une part, et le risque de pauvreté, d'autre part, 41% de la population de l'Union européenne se trouveraient sans les transferts sociaux (notamment les pensions de retraite) menacés par la pauvreté, et que ce pourcentage atteindrait encore 26% si nous prenions en compte les pensions de retraite, mais que les autres transferts sociaux soient exclus du revenu,


Although it is difficult to analyse the correlation between public expenditure, social protection and the risk of poverty, the lowest poverty rates are found in Denmark (8%), Finland (9%), Luxembourg and Sweden (12%), Austria and the Netherlands (13%) and Germany (14%), countries with levels of per capita spending on social protection that are higher and far above the European average, while the highest poverty rates are in Portugal (23%), the United Kingdom and Greece (22%), Ireland (20%), Spain and Italy (19%) where levels of per capita social protection spending are generally below the average.

Malgré la complexité de l'analyse de la corrélation entre dépenses publiques, protection sociale et risque de pauvreté, il apparaît que les taux de pauvreté les plus faibles sont enregistrés dans des pays comme le Danemark (8%), la Finlande (9%), le Luxembourg et la Suède (12%), l'Autriche et les Pays–Bas (13%) et l'Allemagne (14%), c'est-à-dire les pays où les niveaux de dépense par habitant sont les plus élevés au chapitre de la protection sociale, et largement supérieurs à la moyenne européenne, alors que les taux de pauvreté les plus forts sont relevés au Portugal (23%), au Royaume-Uni et en Grèce (22%), en Irlande (20%), en Espagne ...[+++]


Improved cooperation between the two sides is therefore desirable. Furthermore, the costs of a lifelong education policy and the implementation of fiscal and financial incentives to commit companies to carrying it out is one of the most fundamental priorities of public expenditure.

En outre, le financement d'une politique d'éducation tout au long de la vie et la mise en œuvre des encouragements fiscaux et financiers pour engager les sociétés à l'assurer constituent une des priorités fondamentales en matière de dépenses publiques.


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