Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Asylum Qualification Directive
Baloney
Bologna
Bologna Declaration
Bologna Process
Bologna sausage
Boloney
Certificate of Qualification
Confirm qualifications of water transport crew
Elector qualifications
Employment qualification
Occupational qualification
Occupational skill
Ontario Certificate of Qualification
Ontario Teacher's Certificate
Pre-qualification of bidders
Pre-qualification of contractors
Pre-qualification of tenderers
Pre-qualification phase
Pre-qualification step
Prequalification of contractors
Prequalification of tenderers
Professional qualification
Qualification Directive
Qualifications
Qualifications of elector
Qualifications of voter
Verify qualifications of water transport crew
Verify qualifications of water transportation crew
Vocational qualification

Vertaling van "bologna qualifications " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


Bologna sausage | Bologna | boloney | baloney

saucisson de Bologne | bologne | balôné


pre-qualification of contractors | prequalification of contractors | pre-qualification of bidders | prequalification of tenderers | pre-qualification of tenderers | pre-qualification phase | pre-qualification step

présélection des soumissionnaires | présélection des candidats | étape de présélection


occupational qualification | vocational qualification | employment qualification | professional qualification | occupational skill | qualifications

qualification professionnelle | qualification | qualifications


Asylum Qualification Directive | Directive on standards for the qualification of third-country nationals or stateless persons as beneficiaries of international protection, for a uniform status for refugees or for persons eligible for subsidiary protection, and for the content of the protection granted | Qualification Directive

directive qualification | directive concernant les normes relatives aux conditions que doivent remplir les ressortissants des pays tiers ou les apatrides pour pouvoir bénéficier d'une protection internationale, à un statut uniforme pour les réfugiés ou les personnes pouvant bénéficier de la protection subsidiaire, et au contenu de cette protection | directive relative aux conditions que doivent remplir les demandeurs d'asile


ensure water transportation crew meet regulatory requirements | verify qualifications of water transportation crew | confirm qualifications of water transport crew | verify qualifications of water transport crew

vérifier les qualifications de l'équipage de transport nautique


Ontario Certificate of Qualification [ Ontario College of Teachers Certificate of Qualification | Certificate of Qualification | Ontario Teacher's Certificate ]

Carte de compétence de l'Ontario [ carte de compétence de l'Ontario | Carte de compétence | brevet d'enseignement de l'Ontario | brevet d'enseignement ]


elector qualifications [ qualifications of elector | qualifications of voter ]

qualités d'électeur




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
22. Calls on the Commission and the Member States to proceed with the implementation of the European reference frameworks (Bologna Qualifications Framework, European Qualifications Framework for lifelong learning, European Standards and Guidelines for Quality Assurance, and the Lisbon Recognition Convention) in order to establish the European High Education Area;

22. invite la Commission et les États membres à mettre en œuvre les cadres européens de référence (cadre des certifications de Bologne, cadre européen des certifications pour l'éducation et la formation tout au long de la vie, normes et lignes directrices européennes sur la garantie de la qualité, et la convention de reconnaissance de Lisbonne), afin de créer l'espace européen de l'enseignement supérieur;


22. Calls on the Commission and the Member States to proceed with the implementation of the European reference frameworks (Bologna Qualifications Framework, European Qualifications Framework for lifelong learning, European Standards and Guidelines for Quality Assurance, and the Lisbon Recognition Convention) in order to establish the European High Education Area;

22. invite la Commission et les États membres à mettre en œuvre les cadres européens de référence (cadre des certifications de Bologne, cadre européen des certifications pour l'éducation et la formation tout au long de la vie, normes et lignes directrices européennes sur la garantie de la qualité, convention de reconnaissance de Lisbonne), afin de créer l'espace européen de l'enseignement supérieur;


22. Calls on the Commission and the Member States to proceed with the implementation of the European reference frameworks (Bologna Qualifications Framework, European Qualifications Framework for lifelong learning, European Standards and Guidelines for Quality Assurance, and the Lisbon Recognition Convention) in order to establish the European High Education Area;

22. invite la Commission et les États membres à mettre en œuvre les cadres européens de référence (cadre des certifications de Bologne, cadre européen des certifications pour l'éducation et la formation tout au long de la vie, normes et lignes directrices européennes sur la garantie de la qualité, et la convention de reconnaissance de Lisbonne), afin de créer l'espace européen de l'enseignement supérieur;


This Recommendation also encourages the Member States to use the full potential of existing Union and Bologna instruments to facilitate mobility, in particular the European Quality Charter for Mobility, Europass (including the Diploma Supplement), Youthpass, the European Qualifications Framework, the European Credit Transfer and Accumulation System, and the European Credit System for Vocational Education and Training.

La présente recommandation encourage, en outre, les États membres à exploiter tout le potentiel des instruments de l'Union et de Bologne existants qui visent à faciliter la mobilité, en particulier la charte européenne de qualité pour la mobilité, Europass (y compris le supplément au diplôme), Youthpass, le cadre européen des certifications, le système européen de transfert et d'accumulation de crédits et le système européen de transfert d'unités capitalisables pour l'éducation et la formation professionnelles.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
14. Urges a change to the present system of automatically matching reference levels six, seven and eight to the three academic levels of the Bologna qualifications framework (bachelor, master and doctor), so that the individual's actual knowledge, abilities and personal and occupational skills gained are classified irrespective of the place they were acquired;

14. demande instamment d'abandonner la correspondance, actuellement automatique, des niveaux de référence 6, 7 et 8 et des trois grades universitaires du cadre de qualifications de Bologne (licence, master et doctorat), et de faire en sorte que les connaissances, le savoir-faire et les compétences personnelles et professionnelles acquis par une personne donnée soient classés indépendamment du lieu d'apprentissage;


14. Urges a change to the present system of automatically matching reference levels 6, 7 and 8 to the three academic levels of the Bologna qualifications framework (bachelor, master and doctor), so that the individual's actual knowledge, abilities and personal and occupational skills gained are classified irrespective of the place they were acquired;

14. demande instamment d'abandonner la correspondance, actuellement automatique, des niveaux de référence 6, 7 et 8 et des trois grades universitaires du cadre de qualifications de Bologne (licence, master et doctorat), et de faire en sorte que les connaissances, le savoir-faire et les compétences personnelles et professionnelles acquis par une personne donnée soient classés indépendamment du lieu d'apprentissage;


The descriptor for the first cycle in the Framework for Qualifications of the European Higher Education Area agreed by the ministers responsible for higher education at their meeting in Bergen in May 2005 in the framework of the Bologna process corresponds to the learning outcomes for EQF level 6.

Le descripteur du premier cycle dans le cadre des qualifications de l'espace européen de l'enseignement supérieur approuvé par les ministres de l'enseignement supérieur réunis à Bergen en mai 2005 dans le cadre du processus de Bologne correspond aux acquis à posséder au terme de l'éducation et de la formation pour obtenir le niveau 6 du CEC.


The descriptor for the third cycle in the Framework for Qualifications of the European Higher Education Area agreed by the ministers responsible for higher education at their meeting in Bergen in May 2005 in the framework of the Bologna process corresponds to the learning outcomes for EQF level 8.

Le descripteur du troisième cycle dans le cadre des qualifications de l'espace européen de l'enseignement supérieur approuvé par les ministres de l'enseignement supérieur réunis à Bergen en mai 2005 dans le cadre du processus de Bologne correspond aux acquis à posséder au terme de l'éducation et de la formation pour obtenir le niveau 8 du CEC.


The Council Resolution of 27 June 2002 on lifelong learning invited the Commission, in close cooperation with the Council and Member States, to develop a framework for the recognition of qualifications for both education and training, building on the achievements of the Bologna process and promoting similar action in the area of vocational training.

La résolution du Conseil du 27 juin 2002 sur l'éducation et la formation tout au long de la vie a invité la Commission à élaborer, en étroite coopération avec le Conseil et les États membres, un cadre pour la reconnaissance des certifications en matière d'éducation et de formation, en s'appuyant sur les résultats du processus de Bologne et par la promotion d'actions similaires dans le domaine de la formation professionnelle.


The descriptor for the second cycle in the Framework for Qualifications of the European Higher Education Area agreed by the ministers responsible for higher education at their meeting in Bergen in May 2005 in the framework of the Bologna process corresponds to the learning outcomes for EQF level 7.

Le descripteur du deuxième cycle dans le cadre des qualifications de l'espace européen de l'enseignement supérieur approuvé par les ministres de l'enseignement supérieur réunis à Bergen en mai 2005 dans le cadre du processus de Bologne correspond aux acquis à posséder au terme de l'éducation et de la formation pour obtenir le niveau 7 du CEC.


w