Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Break down the connection
Break off the call
Close the line
Disconnect the call
Disconnect the lines
Disconnect the telephone line
Expectation-driven thinking
Free the line
Goal driven thinking
Goal-driven control structure
Hang up
Place the receiver on the hook
Replace the receiver
Severe the connection
Top
Top-down and bottom-up approach
Top-down approach
Top-down control structure
Top-down leadership with bottom-up input
Top-down thinking

Vertaling van "bottom-up and top-down " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
expectation-driven thinking | goal driven thinking | goal-driven control structure | top-down approach | top-down control structure | top-down thinking

haut-bas | pensée but-dirigée | raisonnement dirigé par le but | raisonnement guidé par le but


The PCTE is designed 'bottom up' (from the facilities it can offer) rather than 'top down' (from the uses to which it will be put).

Le PCTE est conçu sous forme ascendante (en raison des services qu'il peut offrir) plutôt que sous forme descendante (en raison des utilisations auxquelles il est appelé à être affecté).




top-down leadership with bottom-up input

leadership venant du sommet accompagné d'interventions des employés




top-down approach

approche de haut en bas | approche top down


hang up | close the line | disconnect the telephone line | free the line | replace the receiver | place the receiver on the hook | severe the connection | break off the call | disconnect the lines | disconnect the call | break down the connection | top

raccrocher | couper la communication | céder la communication | arrêter | rompre la communication | intercepter la communication | fermer la ligne | lâcher la ligne
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It must bebottom-up and top-down’ cooperation.

Il doit s’agir d’une coopération à la fois «ascendante» et «descendante».


They shall allow for strategic top-down as well as bottom-up approaches, as appropriate, that address the objectives in innovative ways.

Les programmes de travail permettent des approches stratégiques ascendantes et descendantes, selon les cas, abordant les objectifs à atteindre de manière innovante.


76. Calls for a balance to be kept between bottom-up (such as the current FET-open scheme) and top-down projects (‘grand societal challenges’), as well as for smaller bottom-up projects and bottom-up collaborative research to be facilitated; takes the view that lower entry barriers for collaborative projects would lead to a reinforcement of scientific capacity; believes that strategic priorities must be combined with emerging problems; asks the Commission to study the balance between bottom-up and top-down projects and to consider it both from a social and a financial point of view; stresses the need to consult and work together with ...[+++]

76. demande qu'un équilibre soit maintenu entre les projets partant de la base (coopération, par exemple le programme «Technologies futures et émergentes (FET) - domaine ouvert» en cours) et les projets qui s'inscrivent dans une démarche inverse («grands enjeux de société») et que les projets partant de la base, collaboratifs et de dimension réduite soient facilités; est d'avis qu'une réduction des obstacles à l'entrée pour les projets de collaboration permettrait de renforcer les capacités scientifiques; estime que les priorités stratégiques doivent être associées aux problèmes nouveaux; demande à la Commission d'élaborer une étude p ...[+++]


76. Calls for a balance to be kept between bottom-up (such as the current FET-open scheme) and top-down projects (‘grand societal challenges’), as well as for smaller bottom-up projects and bottom-up collaborative research to be facilitated; takes the view that lower entry barriers for collaborative projects would lead to a reinforcement of scientific capacity; believes that strategic priorities must be combined with emerging problems; asks the Commission to study the balance between bottom-up and top-down projects and to consider it both from a social and a financial point of view; stresses the need to consult and work together with ...[+++]

76. demande qu'un équilibre soit maintenu entre les projets partant de la base (coopération, par exemple le programme «Technologies futures et émergentes (FET) - domaine ouvert» en cours) et les projets qui s'inscrivent dans une démarche inverse («grands enjeux de société») et que les projets partant de la base, collaboratifs et de dimension réduite soient facilités; est d'avis qu'une réduction des obstacles à l'entrée pour les projets de collaboration permettrait de renforcer les capacités scientifiques; estime que les priorités stratégiques doivent être associées aux problèmes nouveaux; demande à la Commission d'élaborer une étude p ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
76. Calls for a balance to be kept between bottom-up (such as the current FET-open scheme) and top-down projects (‘grand societal challenges’), as well as for smaller bottom-up projects and bottom-up collaborative research to be facilitated; takes the view that lower entry barriers for collaborative projects would lead to a reinforcement of scientific capacity; believes that strategic priorities must be combined with emerging problems; asks the Commission to study the balance between bottom-up and top-down projects and to consider it both from a social and a financial point of view; stresses the need to consult and work together with ...[+++]

76. demande qu'un équilibre soit maintenu entre les projets partant de la base (coopération, par exemple le programme "Technologies futures et émergentes (FET) - domaine ouvert" en cours) et les projets qui s'inscrivent dans une démarche inverse ("grands enjeux de société") et que les projets partant de la base, collaboratifs et de dimension réduite soient facilités; est d'avis qu'une réduction des obstacles à l'entrée pour les projets de collaboration permettrait de renforcer les capacités scientifiques; estime que les priorités stratégiques doivent être associées aux problèmes nouveaux; demande à la Commission d'élaborer une étude p ...[+++]


20. Recognises the more systematic use of overly open calls for proposals (bottom-up approach) to ensure a long-term capacity for research; stresses the need, however, to maintain the balance between the two approaches (bottom-up and top-down), which each meet specific needs; stresses the need to consult and work together with the researchers, the industry and civil society actors, in order to set the research agendas;

20. reconnaît le recours plus systématique à des appels à propositions extrêmement ouverts (approche ascendante) afin d'assurer une capacité à long terme pour la recherche; insiste sur la nécessité, cependant, de maintenir l'équilibre entre les deux approches (ascendante et descendante) qui répondent chacune à des nécessités spécifiques; insiste sur la nécessité de consulter les chercheurs, l'industrie et les acteurs de la société civile et de collaborer avec eux afin d'établir les programmes de recherche;


20. Recognises the more systematic use of overly open calls for proposals (bottom-up approach) to ensure a long-term capacity for research; stresses the need, however, to maintain the balance between the two approaches (bottom-up and top-down), which each meet specific needs; stresses the need to consult and work together with the researchers, the industry and civil society actors, in order to set the research agendas;

20. reconnaît le recours plus systématique à des appels à propositions extrêmement ouverts (approche ascendante) afin d'assurer une capacité à long terme pour la recherche; insiste sur la nécessité, cependant, de maintenir l'équilibre entre les deux approches (ascendante et descendante) qui répondent chacune à des nécessités spécifiques; insiste sur la nécessité de consulter les chercheurs, l'industrie et les acteurs de la société civile et de collaborer avec eux afin d'établir les programmes de recherche;


In order to identify and improve possible shortcomings of the bottom-up model, such as information asymmetry, the NRA may compare the results of the bottom-up modelling approach with those resulting from a corresponding top-down model which uses audited data.

Afin de déterminer les éventuels inconvénients du modèle ascendant, comme l'asymétrie de l'information, et d'y remédier, les ARN peuvent comparer les résultats de l'approche de modélisation ascendante avec ceux d'un modèle descendant correspondant qui utilise des données vérifiées.


Given the fact that a bottom-up model is based largely on derived data, e.g. network costs are computed using information from equipment vendors, regulators may wish to reconcile the results of a bottom-up model with the results of a top-down model in order to produce as robust results as possible and to avoid large discrepancies in operating cost, capital cost and cost allocation between a hypothetical and a real operator.

Étant donné qu'un modèle ascendant repose, dans une large mesure, sur des données dérivées — par exemple, les coûts de réseau sont calculés à l'aide des informations fournies par les équipementiers —, les régulateurs peuvent juger utile de recouper les résultats d'un modèle ascendant avec ceux d'un modèle descendant de façon à produire des résultats aussi fiables que possible et à éviter les trop grandes divergences de coûts d'exploitation, de coûts d'investissement et de répartition des coûts entre un opérateur hypothétique et un opérateur réel.


If bottom-up calculations are not available for certain sectors, top-down indicators or mixtures of top-down and bottom-up calculations shall be used in the reports to the Commission, subject to the agreement of the Commission, in accordance with the procedure referred to in Article 16(2).

S'il n'existe pas de méthodes de calcul ascendantes pour certains secteurs, des indicateurs descendants ou une combinaison de calculs descendants et ascendants sont utilisés dans les rapports présentés à la Commission, sous réserve de l'accord de la Commission, conformément à la procédure visée à l'article 16, paragraphe 2.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'bottom-up and top-down' ->

Date index: 2023-11-03
w