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Break a circuit
Break down the connection
Break in the sound
Break in the work
Break off the call
Break off the formation
Break off the jet
Clear the line
Close the line
Cut audio
Dead time
Delay time
Disconnect the call
Disconnect the lines
Disconnect the telephone line
Down time
Free the line
Hang up
Interrupt the current
Place the receiver on the hook
Put the receiver down
Replace the receiver
Ring off
Severe the connection
Sound take-off
Switch off a circuit
Time stood-off
Top
Waiting time

Traduction de «break off the jet » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


hang up [ ring off | replace the receiver | place the receiver on the hook | put the receiver down | close the line | free the line | severe the connection | break down the connection | break off the call | disconnect the call | disconnect the lines | clear the line ]

raccrocher [ rompre la communication | couper la communication | interrompre la communication | libérer la ligne | céder la ligne | fermer la ligne | lâcher la ligne | couper la ligne ]


hang up | close the line | disconnect the telephone line | free the line | replace the receiver | place the receiver on the hook | severe the connection | break off the call | disconnect the lines | disconnect the call | break down the connection | top

raccrocher | couper la communication | céder la communication | arrêter | rompre la communication | intercepter la communication | fermer la ligne | lâcher la ligne




break a circuit | interrupt the current | switch off a circuit

couper un circuit


break in the work | dead time | delay time | down time | time stood-off | waiting time

temps d'attente | temps mort


cut audio | break in the sound | sound take-off

coupure du son
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
That wheel did not break off in Edmundston and then the train went off the rails in Plaster Rock.

Cette roue ne s’est pas rompue à Edmundston puis a fait dérailler le train à Plaster Rock.


I have been told — and this is anecdotal so it may or may not be the case — that the reason customs inspects peoples' credentials on the jet way from time to time is there is some crazy law we have that says if the person gets off the jet way, they can claim asylum.

On m'a dit — et comme cela n'a rien de scientifique, rien n'est prouvé — que les douanes inspectent occasionnellement les titres de voyage des passagers dans la passerelle même à cause d'une de nos lois bizarroïdes qui dit qu'une fois la passerelle franchie, toute personne peut faire une demande d'asile.


The sale of the assets therefore aimed to break off Sernam SA’s economic activity.

La vente des actifs visait donc à interrompre l’activité économique de Sernam SA.


In order to ensure that these amendments are passed into law before Karla Homolka is released, I am calling on the federal Minister of Justice to break off the portions of the bill containing the retroactive provisions, which have all party support, and to usher them through the House of Commons at all stages immediately.

Afin de garantir que ces amendements aient force de loi avant la libération de Karla Homolka, je demande au ministre fédéral de la Justice de séparer les passages du projet de loi contenant les dispositions rétroactives, qui bénéficient du soutien de tous les partis, et de leur faire franchir immédiatement toutes les étapes à la Chambre des communes.


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Hon. Pierre Pettigrew (Minister for International Trade, Lib.): Mr. Speaker, first, I really appreciate the Bloc Quebecois' support for the position that we defended in Washington over the last few days, one that which led us to break off negotiations with the Americans, since the agreement that was being proposed was not satsfactory.

L'hon. Pierre Pettigrew (ministre du Commerce international, Lib.): Monsieur le Président, tout d'abord, j'apprécie beaucoup l'appui du Bloc à la position que nous avons adoptée à Washington, au cours des derniers jours, et qui nous a amenés à rompre les négociations avec les Américains, étant donné que l'accord qui se pointait n'était pas intéressant.


(a) "Airport" shall mean a civil airport within the Community which has more than 50000 movements of civil subsonic jet aeroplanes per calendar year (a movement being a take-off or landing), taking into consideration the average of the last three calendar years before the application of the rules of this Directive to the airport in question;

a) "aéroport", un aéroport civil dans la Communauté dont le trafic excède 50000 mouvements d'avions à réaction subsoniques civils par année calendaire (un mouvement étant un décollage ou un atterrissage), en tenant compte de la moyenne enregistrée au cours des 3 années calendaires précédant l'application des dispositions de la présente directive à l'aéroport concerné;


(c) "Civil subsonic jet aeroplanes" shall mean aeroplanes with a maximum certificated take-off mass of 34000 kg or more, or with a certified maximum internal accommodation for the aeroplane type in question consisting of more than 19 passenger seats, excluding any seats for crew only;

c) "avion à réaction subsonique civil", un avion dont la masse maximale au décollage est égale ou supérieure à 34000 kilogrammes ou dont l'aménagement intérieur maximal certifié pour le type donné de l'avion comporte plus de 19 sièges passagers à l'exclusion de tout siège réservé à l'équipage;


(1) "civil subsonic jet aeroplane" shall mean a civil subsonic jet aeroplane with a maximum certificated take off mass of 34000 kg or more, or with a certified maximum internal accomodation for the aeroplane type in question consisting of more than 19 passenger seats, excluding any seats for crew only, and powered by engines with a by-pass ratio of less than three;

1". avion à réaction subsonique civil": un avion dont la masse maximale certifiée au décollage est égale ou supérieure à 34000 kilogrammes ou dont l'aménagement intérieur maximal certifié pour le type donné de l'avion comporte plus de dix-neuf sièges passagers, à l'exclusion de tout siège réservé à l'équipage, et équipé de moteurs dont le taux de dilution est inférieur à trois;


(10) Whereas it is necessary to minimise possible distortions of competition by establishing equivalent requirements applicable to aeroplanes registered in third countries; whereas, since the Community has no competence over third-country registers, that objective can be achieved only by restricting the operation of non-complying aeroplanes registered as from 1 April 1999 in third countries; whereas the date for introducing such restrictions should take account of the final cut-off date for the operation of Chapter 2 aeroplanes as provided for in Council Directive 92/14/EEC of 2 March 1992 on the limitation of the operation of aeroplanes covered by Volume I, Part II, Chapter 2 of Annex 16 to the Convention on International Civil Aviation, ...[+++]

(10) considérant qu'il est nécessaire de diminuer les risques de distorsion de concurrence en établissant des critères équivalents applicables aux avions immatriculés dans les pays tiers; que la Communauté n'ayant aucune compétence en matière de registres des pays tiers, cet objectif ne peut être atteint qu'un restreignant l'exploitation des avions non conformes immatriculés dans les pays tiers à partir de la date d'application du présent règlement; que la date de mise en oeuvre de ces restrictions devrait tenir compte de la date limite prévue par la directive 92/14/CEE du Conseil du 2 mars 1992 relative à la limitation de l'exploitation des avions relevant de l'annexe 16 de la convention relative à l'aviation civile internationale, volum ...[+++]


Mr. Jean-Paul Marchand (Québec-Est, BQ): Mr. Speaker, the Minister of Public Works categorically refused last week to break off negotiations between the federal government and the firm Agusta regarding potential compensation for the Liberal government's cancellation of the contract for the EH-101 helicopters.

M. Jean-Paul Marchand (Québec-Est, BQ): Monsieur le Président, le ministre des Travaux publics a catégoriquement refusé, la semaine dernière, d'interrompre les négociations entre le gouvernement fédéral et la société Agusta sur d'éventuelles indemnités à verser suite à l'annulation du contrat des hélicoptères EH-101 par le gouvernement libéral.




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'break off the jet' ->

Date index: 2024-03-19
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