Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
B-ISDN
BB network
BB switching network
BISDN
BPON
Broadband ISDN
Broadband LAN
Broadband PON
Broadband SDH network
Broadband communications network
Broadband integrated services digital network
Broadband local area network
Broadband network
Broadband passive optical network
Broadband switching network
Broadband synchronous digital hierarchy network
Broadband token-bus LAN
Broadband wireless
Mobile broadband
Token-bus broadband LAN
Token-bus broadband local area network
WWAN
Wideband LAN
Wideband local area network
Wideband network
Wideband switching network
Wireless WAN
Wireless broadband
Wireless wide area network

Vertaling van "broadband networks where " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
broadband local area network | broadband LAN | broadband network

réseau local à large bande | réseau local large bande | réseau à large bande | réseau large bande | réseau à bande large


broadband network [ broadband communications network | BB network | wideband network ]

réseau à très large bande [ réseau à haut débit | réseau à large bande ]


broadband token-bus LAN | token-bus broadband LAN | token-bus broadband local area network

réseau local à large bande à jeton sur bus | réseau local en bus à jeton à large bande


broadband wireless | mobile broadband | wireless broadband | wireless WAN | wireless wide area network | WWAN [Abbr.]

réseau étendu sans fil


broadband synchronous digital hierarchy network [ broadband SDH network ]

réseau à hiérarchie numérique synchrone à large bande


broadband LAN [ wideband local area network | wideband LAN | broadband local area network ]

réseau local à large bande


BB switching network | broadband switching network | wideband switching network

réseau de connexion à large bande


broadband passive optical network | BPON | broadband PON | APON/BPON

réseau optique passif large bande | réseau passif BPON | réseau BPON


broadband integrated services digital network | B-ISDN | BISDN | broadband ISDN

réseau numérique à intégration de services à large bande | RNIS-LB | réseau numérique à intégration de services large bande | RNIS-LB | RNIS à large bande | RNIS large bande


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In the case of the roll out of broadband networks, where the main burden for financing investment falls on private investors, several factors have been holding back investment.

Dans le cas du déploiement des réseaux à large bande, où le financement des investissements incombe principalement aux investisseurs privés, plusieurs facteurs ont freiné les investissements.


By end 2005, Member States should develop health information networks between points of care (hospitals, laboratories and homes) with broadband connectivity where relevant.

Pour la fin 2005, les États membres devraient établir des réseaux d'information de santé entre les points de prestation de soins (hôpitaux, laboratoires et domiciles), avec une connectivité à large bande le cas échéant.


15. Considers that, even at the current level of basic provision, the use of ‘digital dividend’ frequencies based on LTE technology will not solve the problem of gaps in NGA networks in rural areas in the long term, especially in view of the fact that radio communications may have long-term health effects; believes, therefore, that it would be appropriate to enable to mobilise all available EU, national and regional funding for ducts for NGA networks in these areas; giving priority to fibre optic-based broadband development, where ...[+++]this would be the most economical and sustainable solution in the long term

15. estime que, même pour la couverture de base existante, le problème du manque de réseaux NGA dans les zones rurales ne sera pas résolu à long terme par l'utilisation des fréquences du "dividende numérique" fondées sur la technologie LTE, notamment parce qu'à long terme, les communications radio peuvent avoir des répercussions sur la santé; considère dès lors qu'il convient de permettre la mobilisation de toutes les ressources communautaires, nationales et régionales disponibles pour soutenir financièrement la mise en place de conduits vides pour les réseaux NGA également dans ces régions, en accordant la priorité au développement du haut débit par fibre o ...[+++]


The deployment of broadband networks to connect island, mountain, landlocked and peripheral regions with central regions of the Union, including where necessary submarine cables, will be supported where it is essential to ensure access by isolated communities to broadband at 30 Mbps and above.

Le déploiement de réseaux à haut débit qui permettent de relier les régions insulaires, montagneuses, enclavées et périphériques aux régions centrales de l'Union, y compris, le cas échéant, les câbles sous-marins, bénéficiera d'un soutien lorsqu'il est nécessaire pour garantir à des communautés isolées un accès à du haut débit de 30 Mbps au minimum.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Moreover, according to the case-law, although Member States have wide discretion to define what they regard as services of general economic interest, the definition of such services or tasks by a Member State can be questioned by the Commission in the event of a manifest error . In other words, although the determination of the nature and scope of an SGEI mission falls within the competence and discretionary powers of Member States, such competence is neither unlimited nor can it be exercised arbitrarily . In particular, for an activity to be considered as an SGEI, it should exhibit special characteristics as compared with ordinary economic activities . In this respect, the Commission will consider that in areas ...[+++]

En outre, comme l'établit la jurisprudence, même si les États membres disposent d'un large pouvoir d'appréciation pour définir ce qu'ils qualifient de service d'intérêt économique général, la définition de tels services ou missions par un État membre peut être remise en question par la Commission en cas d'erreur manifeste En d'autres termes, même si la détermination de la nature et de la portée d'une mission de SIEG relève de la compétence et des pouvoirs d'appréciation des États membres, cette compétence n'est pas illimitée ni ne saurait être exercée de manière arbitraire En particulier, pour qu'une activité puisse être considérée comme un SIEG, elle devrait présenter certaines caractéristiques spécifiques par rapport à des activités écono ...[+++]


The Commission has consistently made a distinction between areas where no broadband infrastructure exists or is unlikely to be developed in the near term (white areas), areas where only one broadband network operator is present (grey areas) and areas where at least two or more broadband network providers are present (black areas)

La Commission a constamment distingué entre les régions dans lesquelles n'existe aucune infrastructure de haut débit ou dans lesquelles il est peu probable qu'elle soit déployée dans un futur proche (zones blanches), les régions où un seul opérateur de réseau haut débit est présent (zones grises) et les régions où deux ou plusieurs fournisseurs de réseaux à haut débit sont présents (zones noires)


As with basic broadband services, subject to a set of conditions that should be met by Member States (see paragraphs 51 and 71), the Commission will consider as being compatible with the State aid rules of the Treaty measures that support the deployment of NGA networks in areas where no broadband infrastructure currently exists or for areas where existing broadband operators consider it unprofitable to deploy NGA networks.

De la même façon que pour les services haut débit, soumis à une série de conditions que devraient respecter les États membres [voir les points (51) et (71)], la Commission considérera comme compatibles avec les règles en matière d'aides d'État prévues par le traité, les mesures qui soutiennent le déploiement de réseaux NGA dans des zones où aucune infrastructure à haut débit n'existe actuellement ou dans lesquelles les opérateurs de haut débit existants estiment qu'il n'est pas rentable de déployer des réseaux NGA.


11. Points out that, in order to accelerate broadband roll-out in rural areas, no undue restrictions should be placed upon voluntary infrastructure network-sharing by network operators; emphasises that such arrangements between operators can be a powerful tool in regions where no infrastructure capable of providing broadband services exists, and where there is insufficient demand to support multiple networks;

11. souligne que, pour accélérer le déploiement de la large bande dans les zones rurales, il convient de ne pas restreindre de manière indue le partage volontaire du réseau d'infrastructures par des opérateurs; souligne que de tels arrangements entre opérateurs peuvent représenter un puissant outil dans des régions où il n'existe aucune infrastructure capable de fournir des services à large bande et où la demande est trop faible pour justifier plusieurs réseaux;


43. Takes the view that, with a view to achieving more rapid broadband deployment in rural areas, no restrictions should be imposed on the joint use of networks on a voluntary basis by infrastructure managers; stresses that such agreements between infrastructure managers are an effective means of achieving wider broadband deployment in regions lacking the necessary broadband transmission infrastructures and where future demand would ...[+++]

43. estime que, pour que la large bande soit rapidement introduite dans les régions rurales, aucune restriction ne doit être imposée à l'utilisation commune gratuite de réseaux au travers d'exploitants d'infrastructures; souligne que de tels accords entre opérateurs d'infrastructures constituent un moyen efficace pour introduire la large bande dans des régions où il n'existe aucune infrastructure adaptée à la transmission de services de large bande et où la demande future ne permettrait pas l'exploitation de plusieurs réseaux;


42. Takes the view that, with a view to achieving more rapid broadband deployment in rural areas, no restrictions should be imposed on the joint use of networks on a voluntary basis by infrastructure managers; stresses that such agreements between infrastructure managers are an effective means of achieving wider broadband deployment in regions lacking the necessary broadband transmission of infrastructures and where future demand would ...[+++]

42. estime que, pour que la large bande soit rapidement introduite dans les régions rurales, aucune restriction ne doit être imposée à l'utilisation commune gratuite de réseaux au travers d'exploitants d'infrastructures; souligne que de tels accords entre opérateurs d'infrastructures constituent un moyen efficace pour introduire la large bande dans des régions où il n'existe aucune infrastructure adaptée à la transmission de services de large bande et où la demande future ne permettrait pas l'exploitation de plusieurs réseaux;


w